יוזמי העצומה, בהם חבר המועצה אביעד סיני, קוראים למשרד התחבורה ולשרת התחבורה לקדם הקמה דחופה; בשעות העומס התושבים במצור פקקים
חבר מועצת פרדס חנה – כרכור, עו"ד אביעד סיני, בשיתוף עם פעילי ציבור נוספים יוזם ומקדם בימים אלה עצומת תושבים. העצומה קוראת למשרד התחבורה, לשרת התחבורה, לחברה הלאומית לדרכים ולראש מועצת פרדס חנה כרכור, לקדם הקמה דחופה של מחלף בצומת כרכור הסואן. כבר היום תושבים מתזמנים בבקרים חצי שעה בפקק של הצומת. "התושבים שמבקשים לצאת מהמושבה בבקרים, מוצאים עצמם במצור תחבורתי, עם פקקים שרק מתארכים והולכים. המושבות מתפתחות ומתאכלסות, אבל פתרונות תחבורתיים ראויים אינם בנמצא", קובע עו"ד סיני.
בפנייתו מציין חבר המועצה סיני, כי יש לפעול מוקדם ככל הניתן. בדבריו הוא מציין, כי "זאת לאור העובדה שבשנים האחרונות מקודמים היקפי בנייה חסרי תקדים. בקרוב יתווספו אלפי תושבים חדשים, שיתגוררו במגדלים הרבים הנבנים כיום לאורכה ולרוחבה של המושבה. במיוחד בשכונת עומרים (הטריז) הצפויה להתאכלס בקרוב במאות משפחות בצמידות לצומת כרכור. מעבר לכך, צפויה גם לקום שכונה בשטחי מחנה 80. בהיבט רחב יותר יש לציין, כי קניון עין שמר מתפתח וגדל. כל אלה יעמיסו על התנועה שתיהפך לבלתי אפשרית בסמוך לצומת כרכור".
עד כמה כיום, לטעמך, המצב בעייתי בשעות העומס בבקרים, כשאנשים יוצאים לעבודה?
"כבר היום ניתן לחוש בעומס ובפקקי תנועה ביציאות מהישוב בשעות העומס. צומת כרכור מהווה את שער הכניסה והיציאה מאזור כרכור לעשרות אלפי תושבים. תושבים מדווחים לי, שהם ברחו מגוש דן כדי לשפר את איכות חייהם. בעוד, שגוש דן עם בנייה תשתיתית מאסיבית, במושבות שלנו התשתיות לא מותאמות. זה יוצר, כאמור, עומסי תנועה שגדלים והולכים. על כן, לפני שנגיע למצב בו כולנו עומדים בפקק ומבזבזים זמן רב בעצבים, עלינו לפעול. בניית מחלף היא לא עניין של זבנג וגמרנו. זהו הליך ארוך, המחייב הכנות, אישורים, תכנונים ושוב אישורים ורק אז תקציבים ובנייה".
"אני מציע לכולנו ללמוד מראשי רשויות אחרות שהתמודדו עם עומסי תנועה. לדוגמא ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, שהוסיפה תוך ארבע שנים שני מחלפים נוספים לעיר שלה – עליהם נלחמה שנים רבות. באזור שלנו ראש עיריית חריש, יצחק קשת, שנלחם על הקמת מחלף לעיר שלו, וכעת יש מחלף אשר שחרר את התושבים מסיוטי בוקר קבועים".
1תגובה