• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי

עצור: צביקה עינב, אבא חטוב לפניך

כך הפך צביקה עינב, מאמן הכושר מפרדס חנה, לגורו של גברים רבים מכל רחבי הארץ המבקשים להפחית ממשקלם, הסוד שלו פשוט

כך הפך צביקה עינב, מאמן הכושר מפרדס חנה, לגורו של גברים רבים מכל רחבי הארץ המבקשים להפחית ממשקלם, הסוד שלו פשוט

שיטות הרזיה ודיאטות הם מושגים ששנים מזוהים עם נשים, למעשה, אין נערה או אישה שלא עשתה או ניסתה משהו מעולם הדיאטות בעצמה, ואם היא קיימת תמסרו לה שהיא באמת זן נדיר. לאחרונה, המושג אבא חטוב נשמע בכל מקום. כמו שמועה שמתפשטת – כך גם הבשורה שיש שיטת הרזיה מותאמת לגברים שהפכה לסיפור הצלחה. מי שעומד מאחורי המיזם הזה הוא מאמן הכושר צביקה עינב.

עינב (31), תושב פרדס חנה, נשוי לרז ואב לשתי בנות, זוהר וגיא, הוא מאמן כושר. לפני כשלוש שנים הוא החליט לעשות שינוי עם עצמו אחרי שהגיע למשקל שיא של 102 ק”ג.
אחרי אין-ספור ניסיונות שלא צלחו, גילה עינב את העולם ההורמונלי והקשר שלו לירידה במשקל. “ניסיתי כל דיאטה אפשרית; כדורים, שייקים, ספירת קלוריות. כלום לא עבד. ידעתי הכל ואפילו כתבתי לאחרים תפריטים שעבדו מצוין, אבל על עצמי לא הצלחתי ליישם”, מעיד צביקה על עצמו.

מה בכל זאת עושים במצב כזה?

אני לא אדם שמתייאש. באיזשהו שלב מצאתי את עצמי מחפש פתרון אחר. גיליתי את העולם ההורמונלי שפה בארץ אין לו כמעט אזכור בהקשר לדיאטה ולירידה במשקל. איך הורמונים משפיעים על המוח ואיך המוח יכול לחסום אותנו מלרדת במשקל. המידע הזה היה סוג של אוצר עבורי. הרגשתי שהוא נכתב בשבילי באופן אישי, מרוב שהוא היה תואם את התחושות והמצבים אותם אני חווה. כמו, למשל, חשקים בלתי נשלטים, רעב מוגבר ועוד תסמינים שהייתי חיי אותם כל הזמן ומנעו ממני לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי”.

תן לי לנחש, החלטת לנסות וליישם את מה שקראת?

“בדיוק. התחלתי ליישם והתוצאות המטורפות לא איחרו להגיע. אני לא מדבר רק על ירידה במשקל, אלא גם על אנרגיה שחזרה, צרבות וכאבי בטן שנעלמו וזה הרגיש חלום”.

איך התהליך האישי שלך הפך להיות פתרון להמונים – בדגש על גברים?

“כמו שציינתי קודם, אני מאמן כושר במקצועי. המתאמנים שלי והסביבה הקרובה התחילו להציף בשאלות כמו מה אני עושה? וביקשו שאגלה להם את הסוד. התחלתי לשתף ובמקביל הבנתי שמן הראוי יהיה לאגד את הידע שצברתי לכדי שיטה מסודרת שקראתי לה “הדיאטה הלפטינית”. לפטין הוא הורמון השובע שבשל חוסר איזון הורמונלי ושילוב של הורמונים אחרים בכמות גבוהה, מביא אותנו למצב של עודף משקל ואכילת יתר. היות שאני גבר וזה עבד עליי, התמקדתי בגברים”

ובפועל איך זה התחיל?

“התחלתי לאמן גברים להרזיה בקבוצות קטנות של 10-15 חבר’ה, אבל אז הגיעה הקורונה שגרמה לנו לסגור את העסק שלנו. לא נותרה לנו ברירה, אלא להמציא את עצמנו מחדש אחרי שהלכה לנו ההכנסה העיקרית בבית. בשיחה כנה עם האישה שהייתה אז בחודש שביעי – שיחה בה הנחנו את כל הרעיונות האפשריים על השולחן, הבנתי שהדבר היחיד שאני רוצה לעשות זה לשחזר את תחושת הסיפוק וההצלחה המטורפת הזו עם קבוצת אימון הגברים. אשתי נתנה לי גב והחלטנו ללכת על זה בכל הכוח”.

ומשם הכל היסטוריה?

“סוג של… בספטמבר, קצת לפני הסגר השני, הוצאנו את גרסת האונליין הראשונה של אבא חטוב. תכנית של שלושה חודשים ובה אנחנו מלמדים גברים לשלוט על הורמוני השובע שלהם ועל ידי כך לרדת במשקל. להגיע לאיזון הורמונלי בצורה פשוטה בלי חפירות. כמה עקרונות פשוטים שכל אחד יכול ליישם. אין לנו תפריטים, לא מודדים שום דבר. כמה שיותר קל לתפעול, ככה מתאים יותר למוח הגברי”.

למה בחרת להתמקד דווקא בקהל הגברי ועד כמה הגישה שונה?

“אני מרגיש שזו השליחות שלי. כאשר שקלתי 102 ק”ג חשתי כגבר מקופח. הלכתי לקבוצות דיאטה, הלכתי לתזונאים וכתבו לי תפריטים, אבל שום דבר לא הרגיש מתאים ולא באמת הביא תוצאות. יש המון תוכניות הרזיה לנשים והגברים קצת נדחקו הצידה. חשוב לי להדגיש; יש לנו מחזורים של קבוצות נשים שיורדות במשקל והכל בסדר, אבל אני בחרתי באמת מתוך שליחות להתמקד דווקא בקהל הגברי שנשכח פה. מבחינה סטטיסטית 44% נשים סובלות מעודף משקל, לעומת 56% גברים. דווקא הגברים פחות זוכים למענה”.

אתה מדגיש, שהגישה היא, כשמדובר בדיאטה לגברים, כמה שיותר קל לתפעול – ככה מתאים יותר למוח הגברי. הלכה למעשה, איך זה עובד?

“עובד בצורה פשוטה. אחוזי ההצלחה שלנו עומדים על 84% . בגדול, עודף משקל הוא לא חוסר משמעת, העדר כוח רצון או גנטיקה. במרבית המקרים, מדובר בחוסר איזון הורמונלי. הורמון הלפטין האחראי על תחושת השובע, הורמון האינסולין שמוכר לכולם בהיבט של סכרת והקורטיזול שהוא הורמון הלחץ והסטרס. אצל גברים הוא פעיל מאוד. בתוכנית האונליין שלנו אנו מטמיעים במשתתפים, בכל שבוע, הרגל אחד או שניים. למשל, בשבוע הראשון, מרגילים את הגבר לשתות שתי כוסות מים לפני ואחרי הארוחה בנוסף לתרגיל נשימתי שלוש פעמים ביום – מה שמפחית את רמת הקורטיזול. בשלב שני אנו מוסיפים ירקות מנקים פעמיים ביום. לאחר מכן אנו מתחילים תהליך של “חופשה מתוכננת” ממזונות ממכרים כדוגמת סוכר וקמח. זהו תהליך זמני וכך הלאה. התוכנית מותאמת לדרך החשיבה הגברית. הכל בנקודות, בלי חפירות. לאט”.

מה הכוונה לאט – האם גם זה חלק בהבדלי הגישה בין נשים וגברים?

“כן, יש “חיסרון” אחד בולט לשיטה שזה הכי מתאים להלך החשיבה הגברי: לא מדובר בקוויק דיאט. במרבית הדיאטות הרגילות אנו מורגלים לראות תוצאות מהירות. בשיטה זו רוב האנשים לא יורדים בחודש הראשון, אבל מתחילים להרגיש אנרגטיים וחיוניים. רק בשבוע הרביעי או החמישי, כשהגוף מתחיל להיות מאוזן מבחינת ההורמונים, מתחילים לראות את התוצאות. לכן, מדובר במסלול”.

מה מרגש אותך?

“לקבל פידבקים ממשתתפי התוכנית. אחד שממש ריגש אותי הוא בחור מקסים, משותק מהחזה ומטה, שלא יכול בשל המוגבלות הפיזית לבצע שום פעילות גופנית. במסגרת העבודה איתי הוא השיל למעלה מ 15- קילוגרמים ממשקלו. כאשר הוא כתב לי, שבזכותי הוא קיבל את החיים שלו בחזרה, נמלאתי תחושת גאווה והמון התרגשות. הוא זה שגרם לי להבין, שאני עושה משהו נכון”.

מה החלום שלך?

“הפכתי להיות מאמן בגיל 17 , כי רציתי להיות המאמן בתוכנית הטלוויזיה לרדת בגדול. מאז ועד היום אני מקווה שיום אחד אהיה המאמן בתוכנית כזו. זה עוד יקרה”.

צילום יפעת יוגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן