• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
ריקי קיטרו

ריקי קיטרו: הרואה בכוכבים

האונס שחוותה בגיל שבע, תאונת הדרכים הקשה שעברה והשלכותיה המלוות אותה עד היום, הנפילה הכלכלית שחוותה לפני שנים רבות והפריצה הגדולה; המדיומית ריקי קיטרו, מי שחזתה את הקורונה עוד בשנת 2013 ומסלול בריחתו של האנס בני סלע, פותחת קלפים וגם חושפת מה עתידו הפוליטי של רוה"מ נתניהו

האונס שחוותה בגיל שבע, תאונת הדרכים הקשה שעברה והשלכותיה המלוות אותה עד היום, הנפילה הכלכלית שחוותה לפני שנים רבות והפריצה הגדולה; המדיומית ריקי קיטרו, מי שחזתה את הקורונה עוד בשנת 2013 ומסלול בריחתו של
האנס בני סלע, פותחת קלפים וגם חושפת מה עתידו הפוליטי של רוה”מ נתניהו

החדר שלה בבית בקיסריה צבעוני במיוחד. אין ספק, שהוא משאיר חותם בעיני המתבונן. הוא עמוס בבובות, מכשפות, כובעים, תמונות ואבנים. היא עצמה לבושה בסוודר שחור. תכשיטי זהב מעטרים את צווארה וידיה. ארבעה כלבים חביבים מקבלים את פני בהתלהבות יתרה. הבעל, יוסי, מגיש לי כוס תה עם עוגת פרג ושוקולד מעשה ידיו.
ריקי מביטה בו בהערצה ומציינת: “יוסי ואני עברנו עליות ומורפדות. הוא האיש שמטפל בי ועושה כמעט הכל בשבילי. האוסף הזה, שאת מביטה בו כאן בחדר, הן מזכרות מהארץ ומכל העולם. מילדים,ממשפחות ומאנשים שכבר לא איתנו. בובות פיות, מלאכים. תמיד היה בי יצר אספנות. אני רואה ביום יום שלי דברים קשים. אסונות. האוסף הזה מעניק לי קצת צבע ויופי בנשמה”.
ריקי גדלה והתחנכה בשכונת דורה בנתניה. בת שניה מתוך ארבעה אחים להורים שעלו לארץ ממצרים. בגיל 17 הכירה את יוסי, אהבת חייה. כיום, אחד המומחים המובילים בארץ לדיקור סיני ואבחון אירדיאולוגי. השניים נישאו, להם מוכרת, עם תכנית ברדיו חיפה מזה 25 שנים. בתוכנית היא מייעצת בשידור חי למאזינים ולמאזינות מכל רחבי הארץ.
“מעבר לדברים הקשים שחוויתי בילדות, למדתי בביה”ס מסילות גדלתי בשכונה מעורבת ובבית חם שבהם קיבלנו ערכים נהדרים. לחלוק עם כולם, דלת שפתוחה תמיד. כבוד ויחס לאנשים, הסתכלות, הערכה, לקום לזקן באוטובוס, לחלוק יחד חגים להתמודד עם המלחמות. אמא קיבלה את כל העולים החדשים שהגיעו לשכונה בחום ואהבה. זו הייתה תקופת צנע, אבל למדנו להסתדר. עולם אחר. אין לי תעודת בגרות, אבל יש לי ידע עצום וניסיון חיים. בזכות הערכים האלה אני מקיימת בביתי במשך שנים ערבי התרמה לנזקקים. בימי ההולדת שלי אני מבקשת ממכריי, שבמקום מתנות יביאו מצרכים אותם אני מחלקת דרך עמותות. בחג חנוכה מחלקת חנוכיות ונרות וכל זאת מתוך הקשבה לזולת מהניסיון, כי הייתי שם”.

האונס שעברה בילדותה

ריקי מדברת באופן חופשי על הטלטלות שעברה בחייה. מבחינתה, כל טראומה שחוותה, כל צלקת שאספה, חישלו אותה למה שהיא כיום.
“אם מישהו היה מספר לי שאהיה כזו, לא הייתי מאמינה. סיפור חיי קשה מאד. מגיל שבע ובמשך שנה וחצי עברתי אונס אכזרי והתעללות מתמשכת על ידי פדופיל נשוי בן השכונה. באותה תקופה לא סיפרתי, פשוט הדחקתי. אני זוכרת היטב את החדר שלו. ארון בגדים חום כהה ועל המיטה כיסוי של שמיכת פיקה. הוא היה מפשיט אותי, מקיים איתי יחסי מין ושולח אותי עם 10 אגורות לביתי. לאחר שהפרשה התפוצצה, הבנתי שהיו שם עוד ילדים וילדות שעברו את אותה חוויה קשה ומטלטלת”.

בילדותך חווית בנוסף תאונת דרכים קשה מאוד. ספרי לי עליה?

“בגיל 11 היינו חבורת ילדים שיצאו ברגל מהשכונה לכיתה מקדמת בביה”ס טשרניחובסקי בנתניה. אני עוד זוכרת את קריאתה של אימי להיזהר מהנהגים בכביש, שהיה ללא מעבר חצייה. נהג טנדר העיף אותי למרחק עצום. בדיעבד, הסתבר שהיה זה האינסטלטור שעבד אצלנו בבית. רכב של חברה קדישא שחלף במקום פינה אותי לבית החולים. תאונת הדרכים גרמה לכך שגופי נפגע קשות: ריאות פגועות, צלעות שבורות זעזוע מוח, ניתוח קשה ומסוכן. בערך שבועיים הייתי בטיפול נמרץ. התאונה גרמה לי ליצר של הרס עצמי ורגשי נחיתות. לא נסעתי לשום מקום ולא יצאתי לטיולים. פשוט הרגשתי מסכנה. עד היום אני מקבלת זריקות ביולוגיות באופן קבוע. התאונה והשלכותיה זעזעו עולמי. במשך 25 שנים יצאתי ונכנסתי לבתי חולים לבדוק מדוע הדברים לא מסתדרים. לאחר שנים התחלתי טיפול פסיכולוגי והכל התחבר. מהטראומה המינית שהייתה הדבר הכי קשה ועד לתאונה שיצרה גוף פגוע. היום אני מבינה שעברתי מבחנים, שזה משהו שהכין אותי למה שאני”.
הטראומות והמכות שקיבלה ריקי במהלך חייה, לא הסתיימו באונס שחוותה ובתאונה שפגעה בגופה. הייתה גם הסתבכות כלכלית בעקבות חתימה על ערבויות.
“בעלי ואני מכרנו את הבית שלנו וסגרנו את העסקים שלנו כדי לעמוד בהתחייבויות. הבאנו לאחי את הכסף ממכירת הבית, בכדי שישלם חובות לבנקים וחובות של אנשים שחתמנו להם ערבות. מכרתי הכל. כל דבר אפשרי. נאלצנו לחיות שמונה שנים בסתר. עברנו לעיר רחובות. בהתחלה ישנו על מזרון ברצפה. הילדים, שהיו כבר בתיכון, לא רצו ללמוד. הם נשארו אצל סבא וסבתא והיינו נפגשים איתם רק סופי שבוע. שנים שהיינו בלי חשבון בנק .ואז, שוב תאונה ושוב בעיות בריאות, עם דלקת קרום המוח וניתוח נוסף”.

איך בעצם הגעת לכך שגילית את הכוחות הטמונים בך לחזות את העתיד?

“בעיר רחובות גם קרה דבר נוסף. שם גילו לי מי אני. היות וסבלתי מכאבים, סיפרו לי על מישהי שמטפלת בכאבי גב. הגעתי לביתה ולמרות שקבעתי איתה, היא ישנה שנת ישרים. הערתי אותה והיא פתחה את עיניה. סיפרתי לה על תלאות חיי ושאלתי למה אני? למה הייתי צריכה לעבור כל כך הרבה מכות קשות? היא ענתה לי בתקיפות: תפסיקי ליילל, נועדת לטפל באנושות. עברתי אצלה תהליך טיפולי של שנה ארוכה, במקביל לטיפול פסיכולוגי. היא ניבאה לי דברים ושם הבנתי את העולם האחר. הרוחני. הבנתי שיש אנשים בעולם עם יכולות לדעת דברים. שם נחשפתי לעוצמות שבי”.

ריקי ויוסי קיטרו
אהבת חייה. ריקי וד”ר יוסי קיטרו. צילום יח”צ ליה יפה

ישנם אנשים רבים המטילים ספק בכל תחום חיזוי העתיד.

“אני 30 שנה בתחום, עם הישגים בינלאומיים מוכרים ומוכחים. כואב לי שיש כאלה המתייחסים אלינו בתקשורת כשרלטנים – מבלי להבין את העולם שלנו. זה נכון שיש אנשים שאסור להם לעסוק בייעוץ הזה. הם עושים איזה קורס ומחליטים שהם מתקשרים. אני, לפני שהתחלתי, בדקתי את עצמי שלוש שנים מול אנשים – ללא כל תשלום כספי. בלי לדבר אני יודעת מי האדם שעומד מולי, מבנה האישיות. מה היה בעבר ובהווה כמו גם בעתיד. אני מדיום. מקבלת מידע מהמתים ללא סיאנס, מתקשרת וקוראת בקלפים. שומעת את מצוקות העולם ורואה המון דברים. את מה שאני רואה, אני אומרת וכותבת – הן לעוקבים שלי ברשתות החברתיות והן בתקשורת. הכל מתועד”.

האם אדם יכול לשנות את עתידו?

“כן, 98% מהעתיד אנחנו יכולים לדעת ולשנות. כשאתה יודע, אז ישנה האפשרות והיכולת גם לשנות. זכרו ידע הוא כוח. אנחנו יכולים לשנות את עתידנו במו ידינו. אסור להיכנע לגורל והבחירה היא מתנת אל”.

זכית לפרסום בינלאומי כשחזית במדויק את מסלול בריחתו מהכלא של האנס בני סלע, כולל המיקום בו ייתפס. ספרי לי על זה.

“חזרתי באותה תקופה מארה”ב, מאשפוז ארוך אחרי השתלות ותסחיף דם בשתי הריאות.

בדיוק שידרתי מרדיו חיפה והודיעו בחדשות על היעלמותו של בני סלע בזמן שיצא מהכלא לבדיקה רפואית. התחלתי לקבל מידע בראשי על מסלול הבריחה ואיפה הוא נמצא בכל שלב. אנשים פחדו והייתה בהלה בכל הארץ. אמרתי שהוא ייתפס בנהריה ביום שישי וכך היה. מאז, זה הפך לאישו עולמי. הייתי המתקשרת הראשונה שדייקה בפרטים והכל היה מוקלט.

בהמשך גם כן בזמן שידור, עדכנו אותי על הילדה תאיר ראדה – הילדה שנרצחה בבית ספר. מיד אמרתי שהרוצח של תאיר ראדה יתפס ובהחלט לא התכוונתי לרומן זדורוב. מכל העולם האנשים הכי סקפטים התקשרו אלי. קיבלתי כמדיום מתאיר תיאורים מדויקים במשך שבוע. נקראתי למשטרה ומול קצין ישבתי שעה וחצי. תיארתי והעברתי לו מידע על הרצח של תאיר: על הסכין, צורת החתכים ומי עשה לה את זה. נלקחתי אף לזירת הרצח בביה”ס בקצרין והבאתי להם נתונים חדשים – חמישה נתונים שאף אחד לא יכול לדעת. כל הזמן חזרתי ואמרתי, שתאיר לא נרצחה על-ידי זדורוב.

עד היום אני מלווה את אילנה האם ואנחנו בקשר מצוין ומכבד.. כך גם עם המקרה של הזמר אמיר פיי גוטמן. העברתי מסר לאמו דרך חברה קרובה, שהוא התחיל טיפול מיותר וכך הרבה לפני עם אסון אולמי ורסאי והפיגוע במועדון הדולפינריום. חזיתי את הפיגועים ופרסמתי אותם הרבה לפני”.

ריקי קיטרו

מה באשר למגפת הקורונה שבהחלט תפסה עולם שלם לא מוכן?

“כבר בשנת 2013 כתבתי על מגפה שתפרוץ ותסגור את כל העולם. אמרתי שיהיה מדובר בווירוס מתוכנת עם נתונים תמוהים ושקריים שיופצו בכל העולם. אמרתי לנגיף הקורונה יהיו עוד הרבה מוטציות והוא לא יעלם. הוא יהפוך לחלק מהנגיפים הקיימים ונצטרך לחיות איתו. יש עוד מחלות בדרך ומוטציות שכבר כתבתי גם עליהן. למרות הנגיף, כבר השנה העולם יפתח חזרה בשלבים. וגם את זה אמרתי לפני יותר משנה”.

מהי עמדתך לגבי התנהלות הממשלה בנושא הקורונה?

“למרבית הסגרים לא הייתה כל סיבה מוצדקת. זה רק גרם לנפילת העסקים והחמרת המצב הכלכלי. כל התקופה אני עסוקה בלהרגיע אנשים. שימו לב לאיזה מצב הגענו. אין אמונה, אין תקוה – מסביב יאוש צער ופחד .דיברתי וראיתי אנשים שאין להם מה לאכול, אבל אמרו שיבחרו ביבי. זו בדיוק שטיפת המוח. יש כאן סיפור גדול הרבה יותר ממה שמבינים. נכון שיש בעיה ונגיף שאף אחד לא מכחיש, אבל זה הגיע למצב מזעזע שעושים צחוק מקריסת עסקים שלא מקבלים עזרה כספית הולמת. אני רואה את השקר, את הציניות הפוליטית באי בניית תקציב למדינה, את דרך קבלת ההחלטות שמושפעת מגורמי כוח פוליטיים בממשלה. לפני כמעט שלוש שנים, שאמרתי שנגיע לקטסטרופה פוליטית, בה מפלגות יתחברו, בה אנשי ליכוד יתפכחו ויעשו הכל כדי להחליף את השליט, וכנגד נתניהו יוגשו כתבי אישום, היו כאלה שהרימו גבה. היום זו המציאות, ולא, ראש הממשלה נתניהו לא יהיה עוד זמן רב ראש ממשלה”.
ספרה של ריקי קיטרו “רואה”, אותו כתבה במשך שנים ובו גוללה את סיפור חייה, התמודדותה עם יצר ההרס העצמי שלה וההבראה, הפך לרב מכר. בספר שזורות אמרות ותובנות לגבי כל תחומי החיים – החל ממשפחה, יחסים בין בני זוג, התנהלות כספית וכלים כיצד להימנע מהסקת מסקנות נמהרות. ריקי עצרה את הראיון, היא מיהרה לקראת שידור בזום של קורס ייחודי אותו היא מעבירה בשם “ארגז הכלים של קיטרו” – קורס שתפקידו להעניק כלים רבים להתמודדות עם החיים והמון העצמה אישית ועסקית. “אם הייתי צריכה לסכם את הריאיון”, אמרה ריקי בזמן שליוותה אותי אל הדלת: “הייתי אומרת, שידע הוא כוח והוא גם המזור לנפש והאמצעי והכלי החשוב ביותר כדי לשנות את עתידכם כפי שאתם רוצים ולא כפי שהוכתב לכם”.

צילום: יח”צ ליה יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן