• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
נוי פדלון

התחלה חדשה- נוי פדלון בדרך לאלבום שני

היא כתבה וכותבת לגדולי זמרי ישראל, הכי מתגעגעת למפגשים עם קומונת האמנים של פרדס חנה ואחרי משבר אישי וזוגיות חדשה נוי פדלון שוב מחייכת

היא כתבה וכותבת לגדולי זמרי ישראל, הכי מתגעגעת למפגשים עם קומונת האמנים של פרדס חנה ואחרי משבר אישי וזוגיות חדשה נוי פדלון שוב מחייכת

מוסיקה תמיד הייתה חלק חשוב בחיי ממש מאז שאני זוכרת את עצמי. גדלתי במשפחה חמה, אוהבת ומחבקת. מגיל צעיר מאד זיהו הוריי שיש בי משהו אחר. היה בי יצר אומנותי לשירה וריקוד”, מספרת הזמרת נוי פדלון ומוסיפה: “כשהבנות סביבי שיחקו בבובות אני התעניינתי בדברים עמוקים יותר. בבית הספר לא ממש למדתי רק דברים שנגעו בי כמו ספרות, לשון תנך ואנגלית, מקצועות שחשבתי שיעזרו לי בהמשך”. נוי פדלון מתגוררת כיום בחדרה. היא נולדה, גדלה והתחנכה בפרדס חנה. בת שלישית מתוך ארבעה להוריה אושרה ואילן פדלון. השירה מעולם לא הייתה עבור נוי עוד סתם תחביב. היא נמשכה אל עולם הבמה. “מאז שאני זוכרת את עצמי, לקחתי את כל התחום ברצינות. מגיל מאד צעיר הלכתי עם הוריי לאודישנים בתל אביב. מהר מאד הם הבינו שזו מי שאני. הוריי אף פעם לא לחצו. הם נתנו לזה מקום, תמכו ונתנו לי את הכלים והאפשרות להיות שם”.

מעבר להיותך זמרת את גם מנגנת, כותבת ומלחינה. למה את יותר מתחברת?

“עבורי זו מקשה אחת. ביום הולדתי ה 14- ביקשתי מהוריי שייקנו לי פסנתר חשמלי כמתנה ליום הולדת. התחלתי לנגן משמיעה, לכתוב ולהלחין. זה היה אז מאוד בוסרי, אבל הרגשתי שזה מה שאני רוצה לעשות”.

מתי הבנת שאת בדרך הנכונה?

“באותה עת למדתי בתיכון החקלאי במושבה. באותם ימים הייתי בחבורת הזמר של ישראל כסיף “צעירי המושבה”. כסיף מאד האמין בי שאצליח. הוא דחף ועודד ואמר שאני חייבת להמשיך ולהיות בעולם המוסיקה. בהמשך התחברתי לחבורה נפלאה של כותבים ויוצרים מפרדס חנה, ביניהם, פאר טסי, עדן חסון, חנן בן ארי, אברהם טל, בניה ברבי ועוד… ממש קומונה של יוצרים מקומיים. היינו נפגשים על בסיס קבוע פעם בשבוע. יושבים בחברותה וכותבים ומלחינים, שרים ומנגנים .פאר טסי גם הזמין אותי אז להתארח בהופעות שלו וחשף אותי לתעשיית המוסיקה”.

השירות הצבאי שלך לא היה בלהקה צבאית. למה?

“רציתי מאד להתגייס ללהקה צבאית. עברתי את כל השלבים והבחינות ללהקה. בשלב האחרון, שאני קוראת לו שלב הפרוטקציות, לא עברתי. אז הבנתי שחשוב יותר ללמוד מקצוע. שירתתי בחיל האוויר. הצבא תרם לי המון מבחינת השראה. אז הייתי פחות זמרת, אבל התמקדתי בכתיבה והלחנה”.

אז גם, ניתן לומר, אירעה אחת הפריצות הגדולות שלך לתודעה הציבורית?

“כשהתגייסתי לצבא אחותי התחתנה ושרתי לה את שיר הכניסה לחופה. העליתי את הסרטון לפייסבוק ומיד הוא הפך ויראלי עם המון לייקים תגובות ושיתופים. הרגשתי עדיין קטנה ולא ידעתי איך להכיל את זה. הוספתי בפייסבוק וביוטיוב את מספר הטלפון שלי תחת הפרסום “שירי חופה”. פתאום התחילה להיכנס עבודה. אנו שים מכל הארץ התקשרו והזמינו אותי לבוא לשיר בחופה שלהם וזה היה ממש מרגש. אלה האנשים שנתנו לי את הביטחון שאני בכיוון ואם אני רוצה משהו ומאמינה בדרך, אין סיבה שלא אצליח. כשהשתחררתי מהצבא פתחתי עסק עצמאי עשיתי המון חופות ועבדתי בזה יום יום”.

איתי לוי? עומר אדם? משה פרץ? כתבת כמעט לכל הגדולים.

“כן עבדתי גם עם איתי לוי. המנהל שלו שי אזולאי, ששמע אותי עם שירי החופות, התקשר אלי ושאל אם אני יכולה להיות זמרת הליווי של איתי במופע באמפי קיסריה. עניתי בחיוב. הגעתי לחזרות עם הנגנים ונהניתי מאד. זו הייתה כאמור תקופה שהייתי פורה וכתבתי המון שירים עם חברים. ביחד עם איתן דרו מון ועדן חסון, כתבנו והלחנו שיר ושלחנו לאיתי לוי את השיר “שתישרף האהבה”. הוא התאהב בשיר ולקח אותו. זה היה בזמן שאיתי שיחק בסדרה מחוברים ואז הוא יצא עם השיר שהפך להיות להיט בכל מדיה אפשרית. בעקבות הצלחת השיר, החלו להגיע אלי המון פניות מזמרים מוכרים שאכתוב גם להם. כך כתבתי שירים לעומר אדם, משה פרץ, פאר טסי, קובי פרץ, לירן דנינו ועוד.. הכתיבה הפכה לחלק משמעותי עד היום.”

ואז הגיע השיר “סוודר”..

“ממש כך… בתחילת 2019 כתבתי את “סוודר” עם רובי פאייר. מייד הרגשנו שזה יהיה השיר הראשון שיצא מהאלבום. שנינו היינו במערכת יחסים לא פשוטה באותה תקופה, אז המילים פשוט נשפכו על הדף. הקלטתי אותו והוצאתי את השיר “שהתפוצץ” בטירוף. מאז כל כמה חודשים הוצאתי שיר. זו הייתה השנה הכי מדהימה עם המון הופעות. אנשים היו עוצרים אותי ברחוב, מזהים אותי ואני לא אשקר: זה היה מאד נעים ואפילו מרגש. ואני, ילדה שבאה מפרדס חנה ,הייתי חמה וחברותית כלפי כולם, הם התחברו אלי והפכו להיות בני בית . כמובן שהמשכנו להיפגש בקומונת האומנים בפרדס חנה על בסיס שבועי. הפרינו אחד את השני בנגינה ושירה, התחילו להיות כתבות שער, הקלטות ועשייה הכי כיפית בעולם.”

שנת 2020 , מעבר למשבר הקורונה, חווית גם משבר אישי. החלומות קצת נעצרו?

“בדיוק לפני שנה, בסוף פברואר, עברתי תקופה לא קלה. הייתה לי פרידה מאד קשה מבן זוגי איתו יצאתי שנתיים. גרנו ביחד והייתה שם אהבה גדולה. לחזור הביתה להורים, לחדר של גיל 16 . בחוץ הכל לא היה טוב. סבא שלי האהוב נפטר. יום הולדתי ה 26- יצא בזמן שישבנו עליו שבעה. הייתי בדיוק לקראת הוצאת האלבום וסבב הופעות בזאפה. הכל כבר היה מוכן להופיע ולהוציא את האלבום הראשון, אחרי שישה סינגלים שכבר יצאו והתפרסמו ועוד שישה שירים מתוך האלבום שלא הושמעו וחיכו לצאת. ואז הגיעה הקורונה וכל התוכניות בוטלו. האלבום אמנם יצא, אבל לא הופעתי איתו – מה שאומר שאת ששת השירים הנוספים בו, אף אחד לא זכה להכיר ולשמוע. לא הבנתי מה קורה ואיך אני ממשיכה מכאן. בתקופת הקורונה מצאתי את עצמי אופה ומבשלת המון. נהייתי “אושרה פדלון”, מצחקקת נוי בחיוך גדול. כי מי שמכיר יודע שאמא שלה תמיד סביב הבישולים והאפייה, בית חם ופתוח עם המון אורחים.

איך יצאת מהמשבר האישי והמקצועי בעקבות הקורונה?

“בשלב הראשון אמרתי לעצמי שאני חייבת לחפש דירה, להתאפס, להמשיך לכתוב ולהיות בעשייה. השנה הזו די פתחה לי את העיניים. החלטתי לצאת לדרך חדשה. אז נכון שלא התרחקתי, עברתי להתגורר בדירה חדשה בחדרה. הייתי קצת לחוצה מהמהלך כי אין משכורת ואין רווחים ואיך אסתדר? ותחושות מפחידות מה יהיה? סגר ועוד סגר… התחלתי לייצג את עצמי. בסופו של דבר, עם תמלוגים על השירים שלי ועל כתיבת השירים לאחרים, הצלחתי להסתדר. והנה יש גם התחלה של זוגיות חדשה בפתח. והכי חשוב השבוע יוצא לתקשורת שיר חדש שלי “הרסת לי שירים” שנכתב ברוח התקופה עם יונתן קלימי ותמר יהלומי המדהימה. השיר יצא ממש ביום הולדתי ב . 25.2.21 וזהו שיר ראשון מאלבומי השני. צילמנו לשיר קליפ מדהים במדבר נבי מוסא ליד ים המלח, עם פסנתר כנף שחור באמצע המדבר. אנשים שהלכו איתי לכל אורך הדרך, הצטרפו למסע של הקליפ שהיה צריך לעלות עשרות אלפי שקלים ובסוף יצא במחיר עלות. אני מתפללת ומקווה שיצליח. אני יוצאת לדרך חדשה שבה אני מתחילה מאפס. אני מתכוונת להוציא שירים שייתנו יותר קרדיט לנשים. אני מרגישה שלאחרונה פחות רואים אותנו הנשים. אני ילדה בת 27 שפועלת לבד, וצריך לתת כבוד ומקום לנשים בתעשיית המוסיקה שלכאורה נשלטת על ידי גברים. בסופו של דבר, שירים טובים מנצחים. אני מקווה שיהיו יותר שיתופי פעולה ויותר פירגון”.

איפה את רואה את עצמך בעוד שנה?

“אני מרגישה שהשנה הזו תהיה טובה ושנחזור להופיע. היום, בעוד שנה, אעבוד בשיא המרץ, אופיע על הבמה עם הקהל שלי כשבני משפחתי תמיד יהיו שם איתי וכמובן עם בן זוג רציני איתו אקים משפחה. אני מאחלת הצלחה לכולם ובעיקר לכל החברים שלי שישבו איתי באותם ערבים עם טרנינג וגיטרה. וכמובן בעד החיסונים, לכו להתחסן לא יקרה לנו כלום, אלוהים איתנו הכל טוב”.

צילום: יח”צ אלי זנתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן