• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
גנדלמן

הבקשה להארכת ההשעיה לא אושרה: גנדלמן יוחזר לתפקידו

הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום דחתה את בקשת היועצת המשפטית לממשלה; גנדלמן, שכנגדו מתנהל משפט יחזור לתפקידו ב-23.08

הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום דחתה את בקשת היועצת המשפטית לממשלה; גנדלמן, שכנגדו מתנהל משפט יחזור לתפקידו ב-23.08

הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום במשרד הפנים דחתה את בקשת היועצת המשפטית לממשלה בנוגע להארכת השעייתו של מר צביקה גנלדמן, ראש עיריית חדרה והחליטה כי הוא יוחזר לכהונתו כראש עיר לכל דבר ועניין החל מיום 23.8.2022. בהודעת משרד הפנים ביקשו להדגיש, כי החלטת הוועדה אינה נוגעת להליך הפלילי אשר ממשיך להתנהל נגד מר גנדלמן בבית המשפט.

ההשעייה הראשונה של גנדלמן בעקבות כתב האישום

בחודש אוקטובר 2021 הוגש לוועדה להשעיית אישים בקשת היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, להשעייתו של גנדלמן עקב הגשת כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לגנדלמן שורה של עבירות מתמשכות שנעשו במהלך כהונתו הציבורית. העבירות המיוחסות לכאורה למשיב הן עבירות הנוגעות לטוהר המידות שנעברו כאמור תוך זיקה מובהקת לתפקידו הציבורי, מתוקף תפקידיו כראש עיריית חדרה וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה.

הוועדה התכנסה אך ורק בחודש ינואר 2022, זאת בשל קושי בהקמתה. בתום הדיונים הורתה הוועדה על השעייתו של גנדלמן לתקופה בת שבעה חודשים (20.07). הוועדה לא קיבלה, באותה עת, את חלקה השני של הבקשה. במסגרתה, התבקשה להטיל מגבלות שונות ביחס לתפקידים אותם יהיה גנדלמן רשאי למלא כחבר מועצה.

הבקשה להארכת ההשעיה וטיעוני הפרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה

כשבוע לפני תום תקופת ההשעיה שלחה היועצת המשפטית לממשלה בקשה חריגה. היא ביקשה לכנס שוב את הוועדה להשעיית אישים. בקשתה נחלקה לשניים: הארכת השעייתו של גנדלמן לאור התנהלות המשפט מולו. ואילו בקשה שנייה התייחסה למצב של  חוסר משילות.  במסגרת זו ביקשה היועצת המשפטית מהוועדה לקבוע, כי גנדלמן לא יחזור לתפקידו.  כל עוד, כך כתבה, עד שהוועדה אינה מקבלת החלטה סופית ודנה בעניינו. לפני פחות מחודש בהסכמת כל הצדדים, הורה יו”ר הוועדה על המשך השעיית גנדלמן עד לקבלת החלטה אחרת.

במכתב המפורט לבקשת השעיה שניה פירטה היועצת המשפטית לממשלה את כל הסיבות. בין השאר כתבה,  כי בחודש ינואר, לאחר החלטת הוועדה, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון. הסדר טיעון עם אחת הנאשמות הנוספות בפרשה. במכתבה היא מציינת, שבהסדר הטיעון הודתה הנאשמת בעובדות כתב האישום והורשעה. עבירות אלה “משיקות לעניינו של המשיב בכל הנוגע לאישומים. הן בדבר מחיקת האירועים מיומן לשכתו וניפוח שעות העבודה”.

עוד מציינים במכתב, כי מאז החלטת הוועדה התקיימו בעניינו של גנדלמן דיונים בבית המשפט במסגרת כתב האישום. כולל דיון שאמור להתקיים בתאריך 17.07. טיעון נוסף לבקשה להארכת ההשעיה נובעת, כך נטען בבקשת היועמ”שית, מהתנהלות גנדלמן. לדבריה, ראה”ע המושעה המשיך לשמש במספר תפקידים – בניגוד לעמדת הוועדה עצמה.

“המשיב המשיך לכהן בתפקידים שונים ברשות. תפקידים – וכאן המוקד – אשר להם הוא מונה מתוקף תפקידו כראש הרשות. לא כאלה שמונה אליהם מתוקף היותו חבר מועצה מן המניין”. גנדלמן עצמו, לפני כחודשיים וחצי, הודיע בהודעה מצידו ברשתות החברתיות, כי הוא מתפטר מתפקידים אלה. התפקידים: יו”ר הוועדה המקומית לתו”ב, יו”ר דירקטוריון החברה הכלכלית לחדרה ויו”ר דירקטוריון נחלים..

בהודעתו כתב, כי “כזכור, ועדת ההשעיה קבעה כי אמשיך להחזיק בכל הסמכויות הנ”ל, אולם לאחרונה נודע לי כי משרד המשפטים חושב אחרת. בעקבות כך, החלטתי לסיים את תפקידי בנושאים הנ”ל, עד חזרתי לתפקיד ראש העיר. וזאת, כדי לא ליצור חלילה מצב שיגרום לפגיעה באמון המערכות השלטוניות והנבחרות בעיני הציבור”.

היום, כאמור, לאחר שהוועדה סיימה לדון בבקשת היועצת המשפטית לממשלה ושמעה את הצדדים, פרסמה הוועדה את החלטתה. הוועדה החליטה לדחות את בקשת היועצת המשפטית לממשלה. על-פי קביעתה, גנדלמן יחזור לתפקידו כראש עיר לכל דבר ועניין ביום שלישי הבא (23.08).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן