• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי

נערכים לקראת המערכת החורפית הסוערת

במהלך שעות אחר הצהריים ועד ליום חמישי תפקוד את הארץ סופה שתלווה ברוחות עזות, גשמים חזקים, ברד ושלג; מד"א וכיבוי אש פרסמו אזהרות לקראת הסופה

במהלך שעות אחר הצהריים ועד ליום חמישי תפקוד את הארץ סופה שתלווה ברוחות עזות, גשמים חזקים, ברד ושלג; מד”א וכיבוי אש פרסמו אזהרות לקראת הסופה

הגשם ומזג האוויר החורפי ישובו היום (שלישי) ובמשך הימים הקרובים. על פי התחזיות תחל התקררות ניכרת המלווה בגשמים עזים ברחבי הארץ, בסופות ובשלג הצפוי לרדת במספר מוקדים, בעיקר בצפון הארץ, בירושלים ובפסגות הרי המרכז.

צוותי מגן דוד אדום נערכו לסופה ופרסמו לציבור הנחיות לחורף בטוח, על מנת שנדע להגן על עצמנו ועל היקרים לנו, בבית ומחוצה לו – ובמקביל להמשיך ולהגן על סביבתנו מפני הידבקות בנגיף קורונה.

ממד”א נמסר, כי מגן דוד אדום ערוך ומוכן בכוחות מתוגברים למזג האוויר החורפי, עם רכבי 4X4 וטרקטורונים ייחודיים ברחבי הארץ, האמבולנסים של מד”א בצפון, בהרי המרכז ובירושלים ערוכים עם שרשראות על מנת לנוע בשלג ורכבי 4X4 ייעודיים פרוסים במקומות המועדים לשיטפונות וזאת במטרה להגיע במהירות ובבטחה לנפגעים ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים במהירות ובמקצועיות בכל מקום ובכל מזג אוויר.

לקראת מזג האוויר הסוער, הכשיר מד”א עשרות חובשים ופראמדיקים לנסיעה על הטרקטורונים המיוחדים, אשר בשגרה פזורים בערי חוף ובסמוך ליערות וכעת, כחלק מהערכות הארגון לשלגים ולמזג האוויר הסוער, הטרקטורונים המיוחדים הוצבו במקומות שבהם צפוי מזג אוויר קיצוני וייתכנו סופות שלגים.

במד”א מזכירים, כי במקביל למתן החיסונים לאוכלוסייה, יש להמשיך להקפיד ולשמור על הנחיות משרד הבריאות לבידוד החברתי, מניעת התקהלות ועטית מסכות גם בימי הסגר – על מנת לסיים את עונת החורף בצורה הבריאה והמוגנת ביותר.

מנכ”ל מד”א, אלי בין, מסר: “לאחר מספר שבועות חמים יחסית לחודשי ינואר-פברואר, החורף הישראלי חוזר ואנו חוזרים ומבקשים מאזרחי ישראל לשמור על זהירות, אחריות ובטיחות – למענם, למען בני משפחתם ועבור הסביבה”.

“כעת, בעיקר בימי קורונה, הצורך בזהירות כפול. אנו במד”א ערוכים עם כוחות מתוגברים לכל קריאה ברחבי הארץ. יחד, עם ערבות הדדית ושמירה על קשר רציף וסיוע לאוכלוסייה המבוגרת נעבור את החורף בשלום. אני מאחל חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל”.

מד”א פרסמו מדריך המלא לחורף, על מנת לא להיפגע בימי החורף והסופה:

* יש לתת תשומת לב לקרובי משפחה ושכנים קשישים המתגוררים לבד, לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. במידת האפשר יש לסייע להם במטלות השוטפות (דוגמת קניות מזון, הבאת תרופות מבית המרקחת וכו’) שכוללות יציאה מן הבית המחומם למזג האוויר הקר שבחוץ.

* במקומות בהם מצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע בהם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.

* בעת השתוללות רוחות חזקות, עלולים חפצים להינתק ממקומם. על כן, יש להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה וחפצים נוספים, על מנת שלא יפגעו בבני אדם. חשוב להיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות, שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות.

* המערכת החורפית צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת גדולה טביעה. יש להימנע מרחצה בים. כמו כן, טמפרטורת המים בעונה זו נמוכה מאוד וקיים חשש מהיפותרמיה מסכנת חיים.

* יש להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון (קשישים, תינוקות וחולים) בשכבות של בגדים קלים, שיאפשר תנועה. יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום החדר לטמפרטורה של כ- 24 מעלות. שימו לב! אין לכסות תינוקות בשכבות רבות או בשמיכה כבדה, שכן הדבר עלול לגרום לחנק. במקרה של ירידה בתפקוד, בלבול, מיעוט אכילה ושתיה, שינוי התנהגות וישנוניות, יש לחמם את החולה ולהזעיק מיד את צוותי מד”א בטלפון 101.

* הסימנים העיקריים להיפותרמיה הם ירידה במצב ההכרה, התנהגות לא ברורה וירידה בשיקול הדעת, רעד שרירים, דופק איטי או לא סדיר, ירידה בשליטה מוטורית, ירידה בקצב הנשימה, עור חיוור וכחלחל. אם החולה רטוב, יש להחליף את בגדיו ליבשים, ולחמם אותו. במקרה של כוויות קור, צפוי החולה להרגיש תחושת קור בגפיים, כאבים והרגשת נימול. במקרה כזה יש לשפוך מים פושרים (לא חמים) על האיבר הקר, לקבע אותו ולהזעיק מיד את צוותי מד”א בטלפון 101. אין לעסות את האיבר.

* עבור חולים המונשמים בביתם על ידי מכשיר הנשמה, יש לוודא כי סוללות הגיבוי של המכשיר זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך, למקרה של הפסקת חשמל.

* הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co) היא קטלנית. הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או קמינים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח, ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, לכן חשוב לנקוט באמצעי בטיחות. בזמן הפעלת ההסקה יש להקפיד על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר. בנוסף, מומלץ להתקין גלאי co ייעודיים ולהקפיד על בדיקה תקופתית של מערכת ההסקה באופן שוטף ע”י טכנאי מורשה.. במקרה של הופעת סימני הרעלה, דוגמת סחרחורת, בחילה, הקאה, עייפות, חולשה והרגשה כללית רעה, ובמקרים קשים של אובדן הכרה, יש לסגור מיד את מערכת ההסקה, לאוורר את הבית ולהזעיק מיד את מד”א.

* יש להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח (ספות, שמיכות). אין לייבש בגדים על תנורים כאלה, ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע. הקפידו גם למנוע גישה של ילדים לתנור. שמרו על מכשירי חשמל הרחק מרצפה רטובה ושימו לב למכשירי חשמל באמבטיה ובמטבח.

* בימים גשומים, הכבישים חלקים מאוד, וסכנת ההחלקה קיימת גם במהירות נמוכה. הקפידו לשמור מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפניכם, לנסוע במהירות נמוכה, להאט משמעותית בעת ביצוע פניות ולנהוג בהתאם לתנאי הדרך. יש לשים לב לאדים המצטברים על שמשות הרכב ועלולות לגרום לפגיעה בראות. על כן, יש להקפיד על אוורור הרכב ועל הפשרת האדים באופן קבוע. על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות דרך, בייחוד כאשר הראות לקויה. בנוסף לכך, עצירה בשול הדרך היא אסורה ומסוכנת. אין לעצור במקומות לא בטוחים אלא רק בתחנות ריענון מוסדרות. יש לתת תשומת לב מיוחדת להולכי רגל, בדגש על ילדים סמוך למוסדות חינוך, תוך מתן זכות קדימה. בנוסף, יש לשים לב שלא להיכנס עם הרכב לשלוליות, גם אם נראה שהן אינן עמוקות במיוחד. כלי רכב עלולים להיסחף בקלות במקומות מוצפים, והנהג עלול לאבד לחלוטין את השליטה על רכבו, ואף להסתכן בטביעה. חשוב לא להישאר ברכב בקור, על מנת להימנע מהירדמות וכן ממצב של היפותרמיה.

ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בכבאות והצלה לישראל, פרסם אף הוא מדריך על מנת לחמם את הבתים בצורה בטוחה:

* להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום.

* נדרש להרחיק (3 מטרים לפחות) את אמצעי החימום מחומרים דליקים כגון: וילונות, שמיכות, שטיחים או כל חומר דליק אחר.

* חל איסור מוחלט להניח בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור.

* כבו את מכשיר החימום בזמן שאתם יוצאים מהחדר.

* זכרו גם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה.

תמונה-לקראת הסופה, טרקטורוני חירום של מד”א נפרסו ברחבי הארץ

צילום-דוברות מד”א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן