• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
משחק כדורגל

מנשה זלקה בראיון: חד וחלק שיש

כדורגל, טקס המשואות, גזענות, ציונות וכל מה שבניהם; קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, מדבר על הכל – בלי קלישאות, בלי לייפות, בול לפוני

כדורגל, טקס המשואות, גזענות, ציונות וכל מה שבניהם; קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, מדבר על הכל – בלי קלישאות, בלי לייפות, בול לפוני

“כמה דקות אני מסיים את השיעור בזום וחוזר אליך בסדר?..”, כך נפתחה השיחה ביני לבין קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה.

אי אפשר שלא לשים לב לעובדה שזלקה רחוק מלהתאים לתבנית הכדורגלן הטיפוסי שאנחנו מכירים. שירות צבאי קרבי, הרצאות מול בני נוער בהתנדבות ולימודי חינוך וספורט באוניברסיטה הפתוחה – הם רק חלק ממה שהופך אותו שונה בנוף הירוק עם הכדור.

איך התחיל הרומן שלך עם הכדור?

“מאז שאני זוכר את עצמי אני משחק כדורגל בשכונה בה גדלתי. אז אפשר לומר שזו האהבה הראשונה שלי. מהר מאוד הצלחתי לממש את האהבה הראשונה שלי על כר הדשא. בגיל שבע הצטרפתי להפועל חדרה. שם, בעצם, ביליתי את השנים במחלקת הנוער עד הגיוס. לאחר השחרור חזרתי לבוגרים”.

בשלב קריטי כל כך לכדורגלן מקצועי, על התפר בין הנוער לבוגרים, עזבת את הכדורגל לטובת גיוס לצה”ל. איך זה קורה? ומה גרם לך לחזור שוב?

“בחרתי להתגייס ולקחתי בחשבון, שעם גיוסי תם פרק הכדורגל המקצועי בחיי. היום אני יכול לומר לך, שעם כל הקושי לוותר על חלום, הגיוס לצה”ל הוא ללא ספק אחת ההחלטות הכי טובות ונכונות שעשיתי בחיי. אין שלם ממני על הצעד הזה. שירתתי בעורב צנחנים כדי לתרום את חלקי למדינה שאני כה אוהב, אני מרגיש שזכיתי. החזרה להפועל חדרה הייתה לליגה א’ ולא היו שאיפות להגיע לרמות הגבוהות, אבל אז הגיע אורן גולן. הוא לקח על עצמו להביא את המועדון לליגה הלאומית. לאחר מכן לליגת העל. אני שמח שאני חלק מהתהליך הזה שמביא גאווה גדולה לעיר”.

תסכים איתי שאתה לא הכדורגלן הטיפוסי שאנחנו רגילים לראות, בקטע טוב, אפילו טוב מדי. מרצה בהתנדבות מול בני נוער, לא מוותר על שירות מילואים, לימודים וזה על קצה המזלג…

“הפעילות שלי מחוץ לכדורגל נועדה לתרום לנו כחברה, שנהיה טובים יותר. אני הולך להרצות לבני נוער/ נוער בסיכון וכמובן תיכוניסטים על חשיבות הגיוס לצה”ל. על תרומה למדינה ואהבת הארץ, משום שאלה ערכים עליהם גדלתי ובהם אני מאמין. הדרך הזו בוודאי שתוביל אותם למקומות טובים”.

חזרת להפועל חדרה שעוד הייתה בליגה א’ צפון ובשנים האחרונות אתם חלק בלתי נפרד מליגת העל. כקפטן הקבוצה, מה דעתך על איך שאתם נראים?

“השינוי שעברנו במהלך השנים האחרונות, מהרגע שאורן גולן הגיע, הוא בלתי נתפס. המועדון השתדרג בכל הפרמטרים האפשריים. מקצועית, מתקנים, אוהדים. אין ספק שאנחנו בכיוון הנכון. יש עוד המון עבודה ותמיד צריך להשתפר ויש לאן לשאוף, אבל אי אפשר שלא להיות מרוצה”.

לאן אתה שואף להוביל את הקבוצה בעונה הזויה כזו?

“המטרה בעונה הזו היא צנועה, אבל מאוד מאתגרת. להישאר בליגה. השנה הליגה מאוד שוויונית ביחס לשנים עברו. האווירה שונה. אנחנו משחקים בלי קהל ואנחנו רואים שזה משפיע פסיכו־ לוגית גם על הקבוצות הגדולות ביותר. לדעתי, היורדות תקבענה רק בסמוך למחזור הסיום. אני מקווה ומאמין מאוד, שהפועל חדרה תבטיח את הישארותה בליגת העל עוד הרבה לפני”.

נבחרת להדליק משואה ביום העצמאות האחרון, תאר לי מה עבר לך בראש באותו רגע?

“זו הזכות הגדולה ביותר שיש לאזרח במדינת ישראל. התחושה היא בעיקר של גאווה, בין אם בהיבט האישי-משפחתי ובין אם בתחושת ייצוג של עדה שלמה. בודדים זוכים להדליק משואה ביום העצמאות ואני מודה לה’ שזיכה אותי. אין ספק, שזה אחד מרגעי האושר והסיפוק בחיי”.

לא פעם אתה כותב בפייסבוק על האפליה של העדה האתיופית בחברה הישראלית, בוא נפתח את הנושא. האם אתה מרגיש מופלה?

“אני, אישית, לא מרגיש שאני מופלה לרעה מזה המון שנים. זה לא נכון וגם לא חכם להסתכל על “מנשה זלקה” כדוגמא. אותי מכירים. יודעים מי אני. מתייחסים ביותר איפוק וכבוד, אבל אני יכול להגיד לך שאני מכיר לא מעט חוויות לא נעימות של אפליה וגזענות של חברים קרובים שלי. מי שחושב שאין גזענות, לא יודע על מה הוא מדבר. מנגד, אני לא אוהב להיות “קורבן”. אני גאה להיות אזרח יהודי, אתיופי, כהה עור בארץ ישראל. אני גם מפציר בעדה שלי, העדה האתיופית, לצאת לאקדמיה, ללמוד, לרכוש השכלה ולהשפיע על הדור הבא. בורות מנצחים באמצעות ידע והשכלה”.

במקביל להיותך שחקן כדורגל מקצועי בליגת העל, אתה גם סטודנט. לך כבר יש מקצוע אז מה הדחיפות ללמוד?

“אני לומד תואר ראשון בחינוך, חברה וספורט בקרית אונו. כדורגל זה לא כל החיים וקריירה של כדורגלן טוב ככל שיהיה, מסתיימת בגיל יחסית צעיר. לכן, חשוב לי להכין עת עצמי ליום שאחרי. סיבה נוספת היא, שאם באמת רוצים להשפיע במקומות חשובים, זה מצריך השכלה”.

עד כמה הקורונה והסגרים השפיעו עליך באופן אישי?

“אני מאמין שכמו על כולם. אי אפשר להתעלם מכך שהמגיפה הזו הפכה את החיים והשגרה של כולנו. מצד אחד, מבאס מאוד שפוגעים לך בזכויות האלמנטריות והבסיסיות כאזרח. לוקחים לנו את החופש בכלל וחופש התנועה בפרט. אבל, זה לא שיש הרבה ברירות, כל העולם נפגע ואנחנו צריכים להתנחם שהמצב שלנו לא גרוע כמו במדינות אחרות בעולם. נותר לנו לשמור על עוד קצת איפוק ולייחל שזה יהיה מאחורינו”.

איך אתה מדמיין את היום שאחרי הקורונה?

“לצערי, הקורונה עוד תלווה אותנו תקופה לא מבוטלת, אבל זה יהיה מאוד שונה ממה שהיה קודם לה. ההגבלות שגזרו עלינו בשנה האחרונה כבר מושרשות בתת המודע אצל כולם. אצטדיון מלא קהל זה מצד אחד חלום ומראה שאני מתגעגע אליו מאוד. עבור הפועל חדרה, שהיא קבוצה שמאחוריה עומדת עיר שלמה, זה קריטי – כי האוהדים תמיד היו אצלנו השחקן ה 12- וגם ה 13- במגרש”.

שאלה אחרונה לסיום, מה החלום הכי גדול שלך?

“החלום הגדול שלי הוא להקים בית אוהב עם בחירת ליבי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן