• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
ספריית זכרון יעקב. 2021. מנהלת הספריה לימור ביטון ויצמן

מגמת גידול: ספריית זכרון יעקב ממשיכה לשבור שיאי קריאה

מנתוני סיכום שנת 2021 עולה, כי תושבי זכרון יעקב קוראים והרבה. לספרייה 7,352 מנויים ומעל 43,259 השאלות. בראיון מיוחד לעיתון העיר News מסבירה מנהלת הספרייה, לימור ביטון ויצמן, על סוד הקסם

מנתוני סיכום שנת 2021 עולה, כי תושבי זכרון יעקב קוראים והרבה. לספרייה 7,352 מנויים ומעל 43,259 השאלות. בראיון מיוחד לעיתון העיר News מסבירה מנהלת הספרייה, לימור ביטון ויצמן, על סוד הקסם

 

הספרייה העירונית של זכרון יעקב ממשיכה, גם בשנת 2021, לשמש כמקום עלייה לרגל לאלפי המנויים. בספרייה עצמה מעל 76,500 ספרים וכותרים, וקצב השאלת הספרים, נכון לסיכום שנת 2021, במגמת עלייה עם 43,259 השאלות – נכון לתחילת שבוע זה. עבור מנהלת הספרייה, לימור ביטון ויצמן, המשמשת בתפקידה מזה שנתיים ושלושה חודשים, הנתונים מוכיחים כי הצורך לקרוא ספרים ולהתנתק מהמסכים, חי ובועט.

ללימור ביטון ויצמן ניסיון רב בניהול ספריות. בטרם קיבלה על עצמה את ניהול ספריית זכרון יעקב, עבדה לימור בספריית המדעים המדויקים והנדסה באוניברסיטת תל-אביב. בעברה היא גם ניהלה את ספריית בית חינוך אופק – בית ספר אזורי גדול בקיבוץ עברון.

השנתיים האחרונות היו מאתגרות בצל הקורונה והקושי, בשל המגבלות השונות. כיצד התמודדת עם המצב?

“אני נכנסתי לתפקידי ממש מספר חודשים לפני שפרצה מגפת הקורונה. בתקופה הראשונה היינו בסגר כמו כולם, אך למרות הסגר המשכנו להעניק שירות גם מהבית, שירות לקריאת ספרים דיגיטליים. בהמשך, האתגר הגדול יותר היה לתת שירות הזמנות לספרים מודפסים, כי אנשים היו בבית עם המון זמן פנוי. הם רצו מאוד לנצל את הזמן ולקרוא והציפו אותנו בהזמנות רבות מאוד. צוות הספרייה וצוות המתנדבות שלנו עבדו ללא לאות ובמסירות רבה על מנת להצליח ולספק לכולם את ההזמנות שלהם. היה לנו חשוב מאוד להמשיך לתת ולהעניק שירות גם בתקופה קשה זו. יתרה מזאת, הרחבנו והענקנו שירות עד הבית וזאת בשיתוף פעולה עם יחידת המתנדבים של המחלקה לשירותים חברתיים. הגענו עד לדלת הבית עם חבילות הספרים לחולים, למבודדים, לגיל הזהב, ולאוכלוסייה שהוגדרה בסיכון”.

עבור מנהלת ספריית זכרון יעקב, לימור ביטון ויצמן,  מגמת הגידול מוכיחה כי הצורך לקרוא ספרים ולהתנתק מהמסכים, חי ובועט.

בעידן בו הדור הצעיר מחובר למסכים, אלה פרויקטים חדשים יצרתם כדי למשוך אותו לספרייה?

“יצרנו לפני שנה שיתוף פעולה ראשוני וייחודי עם מגמת אומנות של תיכון המושבה. בספרייה מוצגת תערוכה שנקראת “הסיפור שלי”. בתערוכה זו בחרו התלמידות ליצור גוף יצירות אשר מתבונן על הספר בכמה מובנים שונים. מצד אחד, הספר הינו חפץ פיזי בעל תכונות של גודל, מגע וצבעוניות. תוכו של הספר עשוי בדרך כלל מנייר, שהינו חומר הגלם והמצע הנפוץ היותר ליצירת אמנות. ככזה ניתן להתייחס אליו כחומר גלם – מצע ליצירה חדשה”.

“מצד שני, המפגש עם הספר בעל ההיסטוריה, העיצוב המקורי של כריכתו, סימני הזמן המשניים ותוכן הייחודי לו, עודד את התלמידות לכיווני חקירה ונושאי תוכן חדשים. בתערוכה זו, בחרו התלמידות לאסוף ספרים אשר נמסרו למיחזור על ידי ספריה קיבוצית קטנה ולתת להם חיים חדשים. כמו כן השנה הצענו לתלמידות המגמה פרויקט נוסף של עיצוב סימניה מיוחדת עבור הספרייה שלנו, שתחולק לכל מנויי הספריה. הן קיבלו חופש אומנותי לעצב כראות עיניהם סימניה בהשראת ספרים. מתוך היצירות שלהן, נבחרה סימניה אחת שצוירה בהשראת אליס בארץ הפלאות. את הציור של הסימניה ציירה התלמידה ענבל זליג”.

“בנוסף, התחלנו השנה פרויקט פיילוט חדש, בשיתוף פעולה עם ביה”ס החורש, לתלמידי כיתות ב’. הפרויקט נקרא ” מסע של תגלית וחקר בספריה”. התוכנית כוללת שישה מפגשים בספריה לכל  כיתה, כאשר מטרות התוכנית הן בראש ובראשונה להכיר את הספרייה וללמוד איך משתמשים באוצרות הספרייה, להעניק להם למידה חווייתית ומסקרנת עם רצון לחקור ולהרחיב אופקים בעזרת משאבי הספרייה, שימוש באוריינות לשונית וחזותית, הקניית ידע וכלים לאיתור מידע, ולבסוף גם כתיבה של עבודת חקר קטנה. את התוכנית מובילות ביחד איתי צוות הספרניות, אורה וגלית ששקדו ועמלו על התוכנית. נסענו במיוחד לספריית הילדים באוניברסיטת חיפה כדי ללמוד את הנושא. כמובן, שכל התוכנית נעשית בשיתוף פעולה מלא עם הצוות החינוכי מביה”ס החורש. אנחנו בימים אלה ממש בעיצומו של הפיילוט והתגובות עד כה לשמחתנו מאוד חיוביות”.

“אני פועלת להרחבה בהדרגה של תוכנית הפיילוט שלנו גם לשאר בתי הספר ביישוב. זאת כדי לחבר את הדור הצעיר לספרייה ולשלל השירותים שהיא מעניקה”

כיצד את רואה את תפקיד הספרייה העירונית בשנת 2022 וכיצד תשמרו על מגמת הגידול הקבועה?

“השאיפה, כמובן, היא להגיע לכמה שיותר מתושבי זכרון יעקב שאינם מכירים את שירותי הספרייה. רבים מהתושבים אינם יודעים כי מנויי הספרייה זכאים, למשל, לקבל מאיתנו קודים לקריאת ספרים דיגיטלית וכן לספרים קוליים. כמו כן, רבים אינם מודעים לאירועי התרבות שמתקיימים במחירים שווים לכל נפש. כמו גם לשירותי הווייפי החינמיים. אני ממליצה בחום לכולם לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות. כמו כן, להירשם באתר הספרייה לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים שוטפים. בנוסף, אני פועלת להרחבה בהדרגה של תוכנית הפיילוט שלנו גם לשאר בתי הספר ביישוב. זאת כדי לחבר את הדור הצעיר לספרייה ולשלל השירותים שהיא מעניקה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן