• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
ריפוי בעיסוק באדם מבוגר על ידי 2 מטפלות

ריפוי בעיסוק – לא רק לילדים

 ריפוי בעיסוק מזוהה בעיקר בקרב ילדים המאובחנים עם קשיים קוגנטיביים, מוטוריים, התפתחותיים ותקשורתיים. עם זאת, מדובר בתחום נרחב אשר נותן מענה גם למבוגרים הסובלים מבעיות נוירולוגיות, אורתופדיות ופסיכיאטריות.

ריפוי בעיסוק מזוהה בעיקר בקרב ילדים המאובחנים עם קשיים קוגנטיביים, מוטוריים, התפתחותיים ותקשורתיים. עם זאת, מדובר בתחום נרחב אשר נותן מענה גם למבוגרים הסובלים מבעיות נוירולוגיות, אורתופדיות ופסיכיאטריות.

לרגל יום הריפוי בעיסוק החל ב 27/10, רונית גילת, מנהלת שירות ריפוי עיסוק במרכז הרפואי הלל יפה, מסבירה כיצד ריפוי בעיסוק יכול לסייע לכלל האוכלוסייה.

ריפוי בעיסוק הינו אחד ממקצועות הבריאות המשלב בתוכו מגוון רחב של תחומים מעולם הרפואה, החברה וההתנהגות במטרה לעודד אנשים להשתתף, להיות מעורבים ולקחת חלק בעיסוקים משמעותיים, בפעילויות ובתפקידים שונים. “עיקר העשייה המקצועית מתמקדת בטיפול באנשים שעקב מחלה, פגיעה או מוגבלות כלשהי, אינם נוטלים חלק בעיסוקים שונים בעלי משמעות ותכלית עבורם”, מסבירה רונית גילת, מנהלת שירות ריפוי בעיסוק במרכז הרפואי הלל יפה. “יחד עם זאת, תחום זה נותן מענה לכלל האוכלוסייה בין אם מדובר באדם בריא או חולה, לאורך כל מעגלי החיים – החל משלב הלידה ועד לזקנה. השירות כולל בתוכו אבחון, הערכה, טיפול והדרכה במטרה לסייע למטופל לשפר את היכולות הפיזיות והקוגנטיביות שלו. למרפאים בעיסוק יש את הידע והכלים המקצועיים לנתח את היכולות והמגבלות של המטופל, את דרישות הפעילות אותן מעוניין לבצע ואת מאפייני הסביבה בה מתבצעת הפעילות ובהתאם להעניק לו טיפול רחב מותאם אישית, לו ולבני משפחתו”, מסבירה גילת.

רונית גילת
רונית גילת, מנהלת שירות ריפוי בעיסוק

התפתחות מוחית וגדילה בקרב פגים

כבר מגיל לידה, שירות זה יכול לסייע בהתפתחות המוחית של פגים אשר נולדו טרם זמנם, נולדו במשקל נמוך או שסובלים ממחלה/ מום כלשהו. "בהלל יפה" ישנן מרפאות בעיסוק הנמצאות במחלקת טיפול נמרץ יילודים, הפועלות לצמצום מצבי דחק אליהם נחשף הפג, דבר התורם להתפתחותו המוחית ולגדילתו. בהדרכה להורים ולצוות מועברים עקרונות של מתן גרייה מותאמת לפג וליילוד, שמירה על מנחים מותאמים מעודדי וויסות והתפתחות, עידוד הקשר המוקדם בין ההורה לפג, איזון מעגלי ערות-שינה וטיפול בתחומי אכילה והאכלה. כמו כן ניתנות גם המלצות להתאמת הסביבה הביתית לקראת השחרור", מסבירה גילת.

קשיים מוטוריים, התנהגותיים ותקשורתיים בקרב ילדים

לא אחת שירות זה מזוהה עם ילדים הסובלים מקשיים מוטוריים, קוגניטיביים, תחושתיים ותקשורתיים. המרפאות בעיסוק מאתרות את הגורמים המעכבים את התפתחותם התקינה של הילדים ונותנות מענה למגוון קשיים המשפיעים על תפקודם והשתתפותם בבית, בגן, בבית הספר ובחברת ילדים אחרים, לדוגמא ילדים עם סרבול מוטורי, קשיים במוטוריקה עדינה, קשיים בביצוע עצמאי של פעילויות יומיום כמו לבוש ורחצה, קשיים באכילה או בהשתתפות בפעילויות משחק ופנאי, קשיי למידה, קשיים בקשב וריכוז, ילדים על הרצף האוטיסטי ותסמונות שונות. “בבית החולים הכנסנו שירות זה גם למחלקת ילדים במטרה למנוע ככל הניתן את ההשלכות השליליות של מחלת הילד המאושפז על התפתחותו התקינה או לפחות, לצמצם את הפגיעה. לדוגמה, ילד עם פגיעה מוטורית בגפה העליונה מקבל טיפול ישיר מותאם אישית למצבו וניתנת גם הדרכה להורים במטרה לסייע לו לחזור לפעילות מוטורית תקינה. כמו כן מתבצעות התאמת סדים על פי הצורך, אבחון באיחור התפתחותי במידת הצורך ועוד”, מציינת גילת.

שיפור יכולות קוגנטיביות ותפקודיות לאחר אירוע מוחי

למרפאות בעיסוק חלק בלתי נפרד בהליך הריפוי של מטופלים הסובלים מבעיות נוירולוגיות. הן מזהות ומאתרות ירידה תפקודית, קוגניטיבית, מוטורית, ותחושתית עוד בזמן האשפוז. מטופל שעבר לדוגמה אירוע מוחי- חשוב לזהות ולאתר מוקדם ככל האפשר אם חלה אצלו ירידה קוגניטיבית ולהתחיל מיידית טיפול מותאם אישית כדי להפחית את ההידרדרות הקוגניטיבית ובכך לשמר ולשפר את איכות חייו. המטפלות למעשה מתמקדות בשיפור תפקודי היומיום של המטופל, כמו רחצה, לבוש, אכילה ושליטה על סוגרים. בנוסף, מרפאות בעיסוק בונות תכנית שחרור הכוללת רשימת התאמות והדרכה לקראת השחרור וכן המלצות להמשך טיפול בקהילה על פי הצורך.

שיקום פציעות גפיים

גם בתחום האורתופדי למרפאות בעיסוק תפקיד לא פחות חשוב. הן מתמחות בהכנת סדים לאחר ניתוחים, פגיעות או קטיעות בגפיים עליונות ותחתונות. בנוסף, נעשות הפעלות פאסיביות ואקטיביות של המפרקים על מנת למנוע קיצורי גידים והתכווצות רקמות בשריר ולאפשר תפקוד מוטורי אופטימלי לאחר ההחלמה. לקראת השחרור ניתנות המלצות להתאמת הסביבה הביתית ולמניעת נפילות. “נפש בריאה גוף בריא” אמירה זו מקבלת חשיבות רבה בכל הקשור לריפוי בעיסוק. לשירות זה השפעה גדולה על מטופלים הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות שונות. המטפלות למעשה מסייעות בשיקום יכולתו של המטופל לתפקד באופן עצמאי ולהשתתף בעיסוקים משמעותיים בחייו, כמו גם לאפשר את רווחתו ותחושת המסוגלות שלו. במסגרת השירות שניתן בבית החולים, מתקיימות גם קבוצות טיפוליות מגוונות וכן מתבצע קשר ישיר עם גורמים בקהילה לצורך שמירה על הרצף הטיפולי לאחר השחרור.

לסיכום, מציינת גילת: “ריפוי בעיסוק הינו שירות נרחב אשר בא לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים. הוא מסייע למטופלים בכל הגילאים הסובלים מבעיות תפקודיות, קוגנטיביות ואחרות ולו תפקיד חשוב לא פחות מההיבט הרפואי הקונבנציונאלי בהליך השיקום וההחלמה של המטופלים”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן