• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
ספרים

קומבינה על גב הלקוח

הוצאת ספרים ידועה נדהמה לגלות, כי רב המכר שלה נמכר למשווקים ולחנויות בחצי המחיר. חקירה שניהלתי הובילה עד לאחראי לקומבינה, שהפתיע גם את בעלי הוצאת הספרים...

הוצאת ספרים ידועה נדהמה לגלות, כי רב המכר שלה נמכר למשווקים ולחנויות בחצי המחיר. חקירה שניהלתי הובילה עד לאחראי לקומבינה, שהפתיע גם את בעלי הוצאת הספרים…

בהוצאת הספרים הידועה הכל דפק כמו שצריך. סופרים ידועים הוחתמו על חוזים שמנים, ספרים חדשים יצאו בתדירות של אחת לחודש, ההוצאה שמרה על רמת תפוקה טובה. הספרים צעדו ברשימות רבי המכר וכולם היו מרוצים ועשו כסף.
כשישבתי עם בעל אחת מהוצאות ספרים במשרדו הצנוע בתל אביב, הבחנתי כי משהו מדיר שינה מעיניו. הוא היה טרוד עד מאוד. אחד הספרים שלו שצועד זה השבוע השני בראש רשימת רבי המכר, התחיל את השבוע השלישי ‘ברגל שמאל’. הוא קיבל טלפון מאחד מבעלי החנויות עמם הוא עובד ב – 30 השנים האחרונות, “מישהו שם לך רגל”, סיפר לו, “לפני חצי שעה הציעו לי את הספר הזה ב – 50% פחות ממה שעלה לי”. אותה כריכה, אותם דפים, אותם איורים, הכל אותו הדבר, רק המחיר, חצי!
הוא לא האמין למשמע אוזניו. הוא נכנס לרכבו ומיהר לאותו בעל חנות. זה אפילו הראה לו את 50 העותקים שקנה מאותו מפיץ. הוא היה בשוק מוחלט.

העותק היה יפה, לא פחות מהמקור.

המשמעות הייתה שבעוד שבועות קצרים יוצף כל השוק של הספרים בספרים שלו, שבעצם כבר לא יהיו שלו. הם יהיו הרבה יותר זולים מהמקור. עברו בדיוק שעתיים והוא קיבל טלפון מחבר ותיק נוסף. זה פתח את השיחה עם בכעסו על כך ששילם מחיר גבוה על הספר בעוד בחנות ממול הוא נמכר בחצי. הצרות התחילו לצוף והתלונות צצו כמו פטריות אחרי הגשם.
בעלי החנויות, נאמנים ככל שהיו, אם מישהו מוכר להם מוצר דומה שנמכר כלהיט ב – %50 פחות מהמחיר, יעדיפו מחיר עלות זול יותר שימקסם את רווחיהם.
הצעתי מספר רעיונות, כולל מעקב אחרי ”שרשרת המזון“.
דהיינו, המקום בו הדפיסו את הספר. הלקוח לא האמין, שבית הדפוס איתו הוא עובד שנים, יעשה לו את זה. למחרת בבוקר ישבנו במעקב ותצפית על בית הדפוס. המעקב היה לא קל. מדובר באזור בו אנשים ערניים לסביבה. חשדניים לכל זר. עוקביי נאלצו להתפתל על מנת שלא ‘להישרף’. כל מי שהגיע לדפוס צולם, כל מי שיצא ממנו צולם. כל טנדר שהגיע להעמיס ספרים תועד – גם הספר שיצא תועד. חיפשתי את המהדורה שלא ידענו עליה.
במקביל, פעלתי במישור הכלכלי. ערכתי חקירות מהירות לבירור מצבו הפיננסי של בעל בית הדפוס. אלה היו ממצאים חד משמעים: הוא התגרש בחודשים האחרונים, נאלץ לשלם כספים רבים לגרושתו ומצבו הפיננסי בכי רע.
רק ביום השלישי למעקב חל המפנה הגדול. טנדר שכבר ביקר במקום יותר מפעם אחת, הגיע והתחיל להעמיס את הספר הנמכר של ההוצאה. עוקביי עדכנו אותי ואני עזבתי הכל ורצתי למקום. טלפנתי ללקוח לוודא שלא הזמין עוד מהדורה, כפי
שסיכמנו עד סיום החקירה.

רציתי לייבש את השוק ולהכריח את העבריין לפעול מהר, כנראה שזה עבד.

הלקוח אישר, כי לא הזמין עוד מהדורה. תעדנו את כל ההעמסה שבעל בית הדפוס מעורב בה באופן אישי. חשדנותו הרבה גרמה לי להיות בטוח כי מדובר בבינגו אחד גדול.
בסיום ההעמסה יצאנו למעקב בארבעה כלי רכב אחר הטנדר. בחנות ספרים ראשונה, שם כנראה דחו את פניו, בחנות השנייה כבר ביקשו כמה קרטוני ספרים והכל תועד. בחנות השלישית והרביעית הורדו מספר קרטוני ספרים – מה שהפחית משמעותית את מספר הספרים ברכב.

החלטתי לפעול. הזעקתי את קצין החקירות של תחנת המשטרה הקרובה – אותו הכרתי באופן אישי. זה כמובן שמח לעזור לי ושלח צוות מתוגבר למעצר של המפיץ. נהג החלוקה הופתע כאשר בחנות הבאה שביקר בה, בעודו פורק סחורה, עטו עליו בלשים משטרתיים ובלשים פרטיים עם מצלמות שהנציחו את הספרים שבידיו ואת האזיקים שבאו אחריהם.
בחקירה קצרה במשרדי המשטרה הודה המפיץ, כי בסך הכל חילק את הספרים עבור בית הדפוס עמו עבד הלקוח שלנו שנים רבות. חלפו שלוש שעות בלבד ובבית הדפוס ביקר צוות נוסף חמוש בצו, יחד עם החוקרים הפרטיים שלי. באחד
המחסנים של בית הדפוס נמצאה כמות גדולה של ספריו המשוכפלים של הלקוח שלי. בעל בית הדפוס לא הביט בפניו של הלקוח ויצא כשהוא מובלבאזיקים לניידת המשטרה ומשם לתחנת המשטרה הקרובה. הוא לא האמין למראה עיניו, בעל בית הדפוס עליו סמך יותר מכל פגע בו בצורה קשה ביותר, הוא הפיץ את ספריו במחירי עלות והחליט להציף את השוק בספרים במחיר מוזל וכך ליהנות גם מההזמנות של ההוצאה. הלקוח נפגש עימי כעבור שבוע לערך. הוא סיפר לי כי נפגש עם בעל בית הדפוס ושוחח עמו ארוכות. זה התנצל, בכה, הבטיח לפצותו וטען כי הכל בגלל גירושיו מרעייתו. הוא כבר לא האמין בו יותר.

צילום אילוסטרציה: פיקסביי

לסיפורים נוספים של הבלש 

הכותב: איתי כהן, בעלים של משרד חקירות בחדרה. השמות בסיפור בדויים וחלק מהפרטים שונו למניעת זיהוי. לקבלת יעוץ מידי ודיסקרטי חייגו 053-786-5001

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן