כך תהפוך חדרה לרשות הראשונה באזור שתפעל נגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים שייסעו בניגוד לחוק. כל המשמעויות והסמכויות בניסיון למנוע את התאונה הבאה
מעקב עיתון העיר News אחר המהלך המקומי בניסיון לצמצם את הסיכון הרב שהפך למכת מדינה: תאונות במעורבות קורקינטים ואופניים חשמליים.
מליאת מועצת העיר חדרה אישרה בישיבת המועצה חוק לייעול הפיקוח והאכיפה. החוק עצמו ייכנס לתוקפו עם צירופו לרשומות. בכך, השלימה עיריית חדרה מהלך גורף לאימוץ התקנות הארציות החדשות, המעניקות לפקחיה סמכויות אכיפה נרחבות בכל הקשור לרכיבה על אופניים חשמליים ודו – גלגליים (קורקינטים חשמלים). התיקון לחוק העזר המקומי לא נולד במקרה.
בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שהצביע על מחסור בפיקוח ובאכיפה בכל נושא האופניים החשמליים ברחבי הארץ, התכנסה בחודש יולי ועדת הכלכלה של הכנסת. במסגרת זו הרחיבה, באמצעות צו, את הסמכויות של הרשויות המקומיות. ויש לכך סיבה? מבדיקת מבקר המדינה, אחרי שנים בהן זועקות העמותות השונות הנלחמות בתאונות דרכים שאין כמעט אכיפה, עלו נתונים דומים. מרבית סמכויות האכיפה עד היום נתונות, בעיקר, בידי המשטרה. אלא, שאליה וקוץ בה: מרבית תאונות הדרכים מתרחשות בשטחי הערים. וכידוע, כוח האדם במשטרה מצטמצם והולך ביחס למספר התושבים. התוצאה: חוקים קיימים, אך אין מי שיאכפו אותם.
על-פי נתוני עמותת "אור ירוק" בעיר חדרה כמות גבוהה של תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי קורקינטים חשמליים. רק לדוגמא, במהלך חודש יולי הגיעו אל בית חולים הלל יפה שבעה נפגעי תאונות דרכים. המשותף לכולם: כולם נפגעו בעת שרכבו על אופניים חשמליים או קורקינטים. רק השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בהן נפצעו רוכבי קורקינטים.
כחלק מהפיכת הצו הארצי ליישומי, הסמיכה עיריית חדרה 15 פקחים, שעברו הדרכות מתאימות. כשלב אחרון, בטרם תיישם את המהלך, אישרו חברי מועצת העיר חדרה את התיקונים הנדרשים לחוק העזר העירוני.
עם הופעת התיקונים ברשומות, תחל העירייה באכיפה. בין הסמכויות השונות, שמעתה יהיו לפקחים: מתן דו"חות למי שאינו חבוש בקסדה, מתן דו"חות למי שבזמן שרוכבים משתמשים בנייד או מאזינים למוסיקה, נהיגה נגד כיוון התנועה ועוד.
- בתמונה, תאונה במעורבות קורקינט. צילום ארכיון באדיבות דוברות איחוד הצלה