• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

פרדס חנה: אושר תקציב העירייה בסך 309 מלש”ח

ראש המועצה הגר פרי יגור: "מדובר בתקציב עם בשורות לתושבי המושבה... 34% מסך התקציב מופנה לטובת מערכת החינוך שלנו"; יו"ר האופוזיציה עו"ד אייל כגן: "תקציב החינוך דווקא פחת... מדובר בתקציב חסר בושה וחסר בשורה".

ראש המועצה הגר פרי יגור: “מדובר בתקציב עם בשורות לתושבי המושבה… 34% מסך התקציב מופנה לטובת מערכת החינוך שלנו”; יו”ר האופוזיציה עו”ד אייל כגן: “תקציב החינוך דווקא פחת… מדובר בתקציב חסר בושה וחסר בשורה”.

 מליאת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור אישרה ברוב קולות את תקציב 2022. הצעת התקציב מסתכמת בכ-309 מיליון ₪ והיא מהווה, על-פי נתוני המועצה כפי שהוצגו בישיבה, גידול של כ-% 5 ביחס לתקציב השנה הקודמת. סקירה על התקציב העבירה גזברית המועצה, רו”ח אורלי ירדן.  

התקציב שאושר יעמוד, כאמור, על כ- 309 מיליון ש”ח ₪ ומהווה גידול של כ- 5% ביחס לתקציב אשתקד. התקציב נבנה לאחר חודשים של דיונים מקצועיים של ראש המועצה, מ”מ ראש המועצה, סגני ראש המועצה, חברי הנהלת המועצה, גזברית המועצה יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות המועצה. לאחר שחברי הנהלת המועצה אישרו את הצעתו בישיבה שנערכה כשבועיים לפני אישור התקציב במליאה.

בתוך כך, ציינה גזברית המועצה רו”ח אורלי ירדן כי “המועצה סיימה את הפעילות הכספית שלה לשנת 2021 באיזון תקציבי. תקציב 2022 שאושר במליאת המועצה נבנה לאחר עבודה מאומצת ומקצועית של צוות אגף הכספים ונבנה בהתאם לתוכניות העבודה ולצרכים שעלו ממנהלי האגפים והמחלקות, תוך שימת דגש על שיפור השירות לתושב. זה המקום להודות לכל מי שלקח חלק”.

ראש המועצה, הגר פרי יגור, ציינה כי “בשלוש השנים האחרונות הגדלנו את ההשקעה פר נפש בכמעט אלף ₪ לתושב. החינוך ממשיך להיות הנתח הגדול והעיקרי של התקציב – 34% שהם 106 מיליון ₪. והשנה גם בשורה בהקמה לראשונה של מחלקת חינוך על יסודי. בנוסף, תוספת 3 מש”ח עבור צהרונים ותוכנית ניצנים שהכנסנו לרשות. לצד ההשקעות בחינוך גם במרחב הציבורי יושקעו מיליוני שקלים. בתחום ניקיון הרחובות – 3.5 מיליון ₪ יושקעו בין היתר בשכירת רכבי טיאוט וגרניק (לחץ מים) לשיפור ניקיון המרחב הציבורי, הכבישים והמדרכות ותוקם באגף שפ”ע מחלקת גינון ציבורי”.

באופן מפתיע מי שהביע התנגדות פומבית לתקציב, הוא חבר הקואליציה, חבר המועצה עו”ד אביעד סיני. למערכת העיר News מסר, כי החליט שלא לתמוך בתקציב המוצע – לאחר שנואש מניסיונו להשפיע ולשנות טיוטת התקציב. עוד ציין, כי מבחינתו הצעת התקציב כפי שהוגשה, הכוללת תקציב שוטף בגובה של 300 מיליון ₪ איננה מטפלת בנושאים העיקריים הנדרשים לטיפול, בין השאר, בתחום החינוך, בתחום חיזוק הנדסה ותשתיות. לטענתו: “ישנם סעיפים רבים בהם ניתן, לטעמי לקצץ ולהסיט. הדיון היחידי בהנהלת המועצה לאישור התקציב בגובה של כ- 300 מיליון ₪, דיון של כשעה היה מגוחך, חובבני ולא במקום. רק בשביל לסבר את האוזן ובשביל להבין מה היה הדיון הזה – בסופו של דבר לא זז ולו שקל אחד במהלך אותו הדיון. האם זה מתקבל על הדעת? כך הנהלה רצינית בוחרת חלופות ומקבלים החלטות?!?”.

מי שתקף באופן בוטה והביע התנגדות גורפת לתקציב, הוא יו”ר האופוזיציה עו”ד אייל כגן. “הדברים שאמרנו בפתחה של ישיבת עדכון התקציב, תקפים שבעתיים לגבי הצעת התקציב. ההיעדרות של יואב קעטבי וההצהרה הפומבית של אביעד סיני  שלא לתמוך בהצעת התקציב, אומרת דרשני. יש כאן הבעת אי אמון לא רק בראש המועצה, אלא גם בצורת האין ניהול. אומר את הדברים כבר בהתחלה. התקציב הזה הוא תקציב נעדר תקווה, נעדר חמלה, נעדר הבנה של המציאות, חסר בשורה וחסר בושה”.

לשאלת העיתון כיצד הוא טוען זאת, שהרי התקציב הכולל גדל בחמישה אחוז, אמר. “בואו נלך דווקא למספרים הגדולים הפעם. נתחיל בנושא הכי חשוב בעיננו בתקציב. בחינוך. בשנת 2019 עמד תקציב בחינוך על 23,748 מיליון ₪. אנחנו נמצאים בפתחה של שנת 2022 וראו זה פלא: התקציב המיועד לחינוך עומד על 23,619 מיליון ₪. פחות מ-2019. בתחקיר שנערך על ידי ארגון שומרים  וכלכליסט שמתייחס לנתוני שנת 2018 מצוין שיש במערכת החינוך של פרדס חנה כרכור 9300 תלמידים, היום לומדים במערכת כ-11,000 תלמידים ותלמידות מגן ועד י”ב. הגידול בתלמידים עומד על 18%. בדקתי את תקציב 2018 הוא עמד על 22,155 מיליון ₪, התקציב הנוכחי עומד כאמור על 23,619 מיליון ₪.  גידול של 6%. לכאורה. למה לכאורה. כי אם התקציב גדל בארבע השנים האחרונות בשישה אחוז ואחוז והתלמידים גדל ב-18%, אנחנו הולכים אחורה, לא קדימה”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן