• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
עו"ד אביעד סיני

עו”ד אביעד סיני קורא להתנגד להרחבת פארק התעשייה קיסריה

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, עו"ד אביעד סיני קרא להתנגד נחרצות להרחבת פארק התעשייה קיסריה; לטענתו חלק קטן מהכספים שמגיעים לפארק התעשייה מועברים לרשויות באזור; מפארק התעשיות נמסר, כי הסכומים נקבעו על ידי ועדת הפנים ושר הפנים

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור, עו”ד אביעד סיני קרא להתנגד נחרצות להרחבת פארק התעשייה קיסריה; לטענתו חלק קטן מהכספים שמגיעים לפארק התעשייה מועברים לרשויות באזור; מפארק התעשיות נמסר, כי הסכומים נקבעו על ידי ועדת הפנים ושר הפנים

עו”ד אביעד סיני חבר מועצת פרדס חנה כרכור קורא להתנגד נחרצות לתוכנית להרחבת פארק התעשייה “קיסריה”.

עו”ד סיני מסר, כי לאחרונה התברר כי החברה לפיתוח קיסריה הפקידה תכנית לפיתוח והרחבת פארק התעשייה “קיסריה”. התוכנית חלה על שטח של כ-350 דונם צפונית לפארק התעשייה הקיים בשטחים הפתוחים מכיוון צפון לאזור התעשייה הקיים.

במסגרת התוכנית, מבקשת החברה לפיתוח קיסריה להרחיב את הפארק במאות אלפי מטרים של תעשיה ומסחר.

עו”ד סיני יחד עם הפעיל החברתי הבוחן את נושא פארק התעשייה בקיסריה מזה שנים, ברוך אלטמן, פועלים, בימים אלה, להגיש התנגדות כנגד תוכנית זו וקוראים לציבור להצטרף אליהם.

השניים אף הביאו לכך שמועצה מקומית פרדס חנה כרכור פועלת להגיש התנגדות גם היא ואף פנו אל רשויות שכנות נוספות אשר הביעו נכונות להתנגד.

ברוך אלטמן הסביר: “גיליתי לפני מספר שבועות כי הופקדה התוכנית להרחבה מאסיבית וגדולה של פארק התעשייה קיסריה מכיוון צפון. אם תאושר התוכנית המשמעות להבנתי בעייתית מאוד”.

“למעשה, בשונה מהמקובל בכל מקום אחר בארץ, כאן, כלל הארנונה וההיטלים איננה מגיעה לישוב ואיננה מסייעת להתפתחות. המשמעות – התוכנית רק מטילה קשיים ומפגעים על הישוב אך תושבי הישוב כלל לא נהנים מהפירות והנ”ל בניגוד לכלל התוכניות והמגמות התכנוניות הארציות שקובעות כי תכלית אזורי התעסוקה לשרת את האזור הסמוך להם ולהביא לצדק חלוקתי וצמצום פערים”.

אלטמן קרא לציבור להצטרף להתנגדות והוסיף: “המדובר על אלפי מכוניות העוברות מידי יום על הכבישים הצפופים והמסוכנים בפרדס חנה כרכור ושלל מפגעים לישוב שלנו. גם ככה קיימת היום סכנות גדולות בכבישי הישוב עם כלל המשאיות והתנועה הגדולה העוברת בדרכי פרדס חנה כרכור – פיק”א, הנדיב ודרך הים הכל בדרך לאזור התעסוקה קיסריה”.

עו”ד סיני ציין, כי “המדובר במאבק צודק ונכון בעד פרדס חנה כרכור ולא נגד קיסריה. לא ייתכן כי הפארק, שדה פאקטו, מהווה פארק אזורי לא ייתן פירותיו לפרדס חנה כרכור הצמודה לו מכל מיני הסכמות היסטוריות לא ברורות בינו לבין המדינה, כאשר בפועל מעמיס על התשתיות של הישוב בעוד הישוב ותושביו לא נהנים מארנונה והיטלים הנובעים מהפיתוח המבוקש”.

“אחד הדברים שכבר עם תחילת הקדנציה פעלתי וממשיך לפעול לקדם את אזור התעשייה “אילנות” המתוכנן סמוך לרכבת וצפוי להיות מנוף פיתוח משמעותי לכולנו. בנוסף, המנהל הפקיד לאחרונה תכנית להרחבה משמעותית של אזור התעסוקה סמוך לרחוב תדהר. אני שמח על צעדים אלו ולא ייתכן כי המחוז והמדינה יאפשרו קידום תכניות נוגדות כמו זו של קיסריה שלמעשה מעכבות ופוגעות בפיתוח של הישוב ואינן מניבות דבר לישוב חוץ ממפגעים ואתגרים”.

“המדינה חייבת להבין כי סך הארנונה וההיטלים הנגבים היום מעסקים ומתעשייה בפרדס חנה כרכור הם המנוע לפיתוח ולעתיד הישוב. אני שמח שהמועצה קיבלה קריאתנו ומגישה התנגדות שכל כולה בעד פרדס חנה כרכור, קורא לישובים אחרים להצטרף להתנגדות ולוועדה המחוזית לקבל את ההתנגדות ולסייע לפרדס חנה כרכור לקדם ולהוציא לפועל התוכניות שנועדו לאפשר לה להמשיך להצליח ולשגשג”

עו”ד סיני מסר למערכת “העיר News, כי חלק קטן מהכספים שנכנסים לפארק התעשיות נכנסים לרשויות בסביבה. לפרדס חנה מגיעים כ-10 מיליון שקל לשנה שזה לעג לרש שהסכומים רק מארנונה הם עשרות מיליוני שקלים וזה לא כולל את הפיתוח.

“אנחנו שמחים שמספקים מקומות עבודה ורוצים להקים אזור תעסוקה אמיתי שמספק עבודה וגם מכניס כספים לרשויות השכנות. זו הראיה שהוועדה המחוזית צריכה לראות. ההתנגדות שלנו היא לוועדה המחוזית. אנחנו דורשים ממדינת ישראל לאזן את הדברים ולדאוג לאזור. כרגע מי שסובל הם תושבי פרדס חנה כרכור אבל אין הלימה בין “הסבל” לבין הכספים שמתקבלים”.

עו”ד סיני תיאר עשרות משאיות שעוברות מדי בוקר בפרדס חנה-כרכור בדרכן לאזור התעשייה קיסריה. עו”ד סיני סיפר על בנו שהולך מדי בוקר לבית הספר בדרכים בהן נוסעות המשאיות הרבות, שמהוות לא פעם סכנה. לדבריו הכסף שמגיע מדי שנה לא מאפשר לפתח את התשתיות.

“מה שאנחנו רואים זה פרס ניחומים מדי שנה. גם האפשרות של פרדס חנה כרכור לפתח את אזור התעשייה אילנות, שאני נלחם על זה, קשה יותר כשכרגע קיסריה מפתחים את שלהם על גבי התשתיות שלנו. הכל ידוע לנו, אבל זה שידוע שהם נותנים לנו כמה מיליונים זה לא אומר שנעצום את העיניים. הטענה היא גם למשרד הפנים וגם לוועדה המחוזית. בין השיקולים התכנונים שהוועדה צריכה לשקול, מה זה גורם לנו? איך מייצרים פיתוח אזורי נכון שמחזק את הרשויות באזור?” הדגיש עו”ד סיני.

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר בתגובה, כי “העובדות המתוארות פשוט אינן נכונות. בשל אופן ניהולו והשקעות עתק שביצעה ומבצעת החברה לפיתוח קיסריה, פארק העסקים החכם של קיסריה הוא היום מוקד תעסוקה מהגדולים והמוצלחים בישראל כולה”.

“פארק העסקים החכם של קיסריה מספק פרנסה לכ – 12,000 עובדים, רובם מיישובי הסביבה, ומהווה בית ל -250 חברות”.

“בניגוד לנאמר, ככל הנראה בשל חוסר ידיעה, פארק העסקים החכם של קיסריה מעביר מידי שנה סכומים אדירים מהכנסותיו ליישובי הסביבה ובתוכם כמובן גם פרדס חנה כרכור וזאת במסגרת הסכמות שרק לאחרונה נחתמו מחדש עם מדינת ישראל ורשויות הסביבה”.

“מובהר כי אופן הקצאת הכספים העצומים אותם מעבירה החפ”ק לרשויות הסביבה הסמוכות לפארק נקבע על ידי שר הפנים וועדת הפנים של כנסת ישראל ולא על ידי החפ”ק”.

“בנוסף ובניגוד לאמור, החפ”ק בתיאום עם עיריית פרדס חנה מקדמת את סלילתו של כביש 652 המהווה כביש “עוקף פרדס חנה ” ובשורה תחבורתית אדירה לאזור כולו”.

*עו”ד אביעד סיני. צילום ענבל לוי

לחדשות נוספות לחצו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן