מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2020 חלה ירידה קלה במספר הנפגעים בתאונות דרכים; באור ירוק טוענים, כי לא מדובר בירידה משמעותית עקב הסגרים
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2020: 81 נהרגו כהולכי רגל, 68 רוכבי אופנוע וקטנוע, 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. למרות הירידה במספר הנפגעים, בעמותת אור ירוק טוענים, כי לא מדובר בירידה משמעותית כיוון שהיו שני סגרים הדוקים בשנה זו.
עוד עולה מנתוני עמותת אור ירוק, כי בשנת 2019 נפגעו 230 אנשים בתאונות דרכים בעיר חדרה – בהם הרוג אחד, 24 נפצעו קשה והשאר קל. לעומת 2019 בשנת 2020 חלה ירידה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בחדרה עם 192 פצועים מהם 23 קשה.
בפרדס חנה כרכור נפגעו בשנת 2019 71 אנשים, שישה מהם קשה. גם פרדס חנה כרכור רשמה ירידה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2020 – 46 פצועים, שישה מהם קשה.בבנימינה-גבעת עדה נפגעו בשנת 2019 שבעה, מהם שניים קשה. בשנת 2020 נפגעו שבעה באורח קל.בזכרון יעקב נפצעו בשנת 2019 תשעה בני אדם, מהם שניים באורח קשה. בשנת 2020 נפצעו שבעה מהם אחד נפצע קשה. בעיר חריש נפצעו עשרה בני אדם בשנת 2019, מהם אחד קשה ובשנת 2020 חלה ירידה ונפצעו חמישה באורח קל.בקיסריה נפצעו בשנת 2019 11 באורח קל ואילו בשנת 2020 חמישה נפגעו באורח קל מתאונות דרכים.בעיר אור עקיבא חלה עליה קלה במספר הנפגעים בתאונות דרכים, כאשר בשנת 2019 נפצעו 28 בני אדם, שישה מהם קשה ואילו בשנת 2020 נפגעו 31 מהם חמישה קשה.
בעמותת אור ירוק ציינו, כי "בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 24 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2020 בתאונות דרכים, 70 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-69 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים".
בנוסף נמסר, כי "בהשוואה לשנת 2019 נרשמה ירידה של 14% בהרוגים מתאונות דרכים, אך מדו"ח שפרסמה לאחרונה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי אין ירידה משמעותית בהרוגי תאונות הדרכים בין הסגר הראשון והשני אלא להיפך, אף נרשמה עליה יחסית בהשוואה לירידה בנסיעה, נתון המצביע על הכישלון הגדול בצמצום תאונות הדרכים השנה".
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפוך, ביחס לנסועה אף נרשמה עליה".
"זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש. פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש והציבור הוא שמשלם את המחיר לכישלון. יכולנו לחסוך ממאה משפחות שכולות סבל וצער רב בשנה הקודמת אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".