מזה זמן ישנו עומס חריג על מחלקת הגביה בעיריית חריש; עקב כך נוצרו ריביות חוב לתושבים רבים; ראש העירייה: ריבית חוב שנוצרה כתוצאה מהמתנה ארוכה למענה – תבוטל
ראש עיריית חריש, יצחק קשת, יצא השבוע בקריאת הרגעה לתושבים שהתבקשו לשלם ריבית חוב על תשלומים לעירייה, עקב אי מענה או המתנה ארוכה למענה במחלקת הגביה.
קשת מסר, כי “זה זמן מה קיימת בעיה במענה לפניות תושבים במחלקת הגבייה בעירייה. אני מודע היטב לבעיה הזו. הטיפול בה עומד בעדיפות עליונה, ואנו מסיטים לשם משאבים”.
“חשוב לי לומר, כבר בתחילת הדברים, שאני מתחייב לכך שכל ריבית על חוב שנוצרה כתוצאה מהמתנה ארוכה למענה – תבוטל”.
קשת הסביר, כי המצב נוצר עקב נסיבות חריגות שהובילו לעומס חריג ומתמשך על המחלקה.
לדבריו אחת הסיבות היא היוזמה של משרד הפנים לחלוקת תווי מזון לאזרחים שנקלעו למשבר כלכלי בשיאה של תקופת הקורונה: “היוזמה מבורכת וחשובה ללא ספק, אך לצערי משרד הפנים הטיל על הרשות המקומית את משימת החלוקה ומתן המידע בלי תיאום מספיק מראש”.
כתוצאה מכך נוצר עומס פניות חריג על המחלקה. העומס החריג האריך מאד את מתן המענה לתושבים ויצר עיכובים מתמשכים.
בנוסף סיפר קשת, כי העירייה נתקלה בקשיים של ממש בגיוס עובדים חדשים לתקנים של עובדים שעזבו וכן לתקנים חדשים לצורך מתן מענה לאכלוס אלפי התושבים החדשים במגיעים להתגורר בחריש.
“אכלוס הדירות החדשות כלל את פתיחתם של מאות תיקי נכס של דיירים חדשים. ידענו את זה מבעוד מועד ונערכנו להרחבת מערך נציגי השירות, אבל משבר הקורונה טרף את הקלפים. המשק כולו סבל מקושי בגיוס עובדים חדשים בגלל דמי האבטלה בימי הקורונה, וכל מאמצינו לגייס עובדים מיומנים ומנוסים בתקופה זו לא צלחו” הוסיף קשת.
בעקבות המצב שנוצר פועלת הנהלת עיריית חריש ובראשה, קשת, על מנת לפתור את המצב שנוצר.
בין הפעולות שנעשות גיוס כוח אדם איכותי ומיומן למחלקת הגבייה, הסטת כוח אדם למחלקת הגביה ממחלקות אחרות בעירייה על מנת לתגבר את המערך והרחבת שעות המענה הטלפוני.
קשת שהדגיש שחשוב לו לנהוג בשקיפות, ציין שוב, כי “כל ריבית על חוב שנוצרה כתוצאה מהמתנה ארוכה למענה – תבוטל עפ”י ניטור הפניות במערכת. אין צורך לפנות אלינו בעניין”.
*יצחק קשת, ראש עיריית חריש. צילום יח”צ