• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

חדרה: עשרות השתתפו בהפגנה נגד הקמת תחנת הכוח

ביום שישי התקיימה הפגנה נגד הרחבת תחנת הכוח באזור התעשיה בחדרה; בין המשתתפים חברי כנסת, פוליטיקאים ואישי ציבור, שהגיעו לתמוך במאבק

ביום שישי התקיימה הפגנה נגד הרחבת תחנת הכוח באזור התעשיה בחדרה; בין המשתתפים חברי כנסת, פוליטיקאים ואישי ציבור, שהגיעו לתמוך במאבק

עשרות מתושבי אזור פרדס חנה-כרכור וחדרה הגיעו ביום שישי להפגנה נגד הרחבת תחנת הכוח של OPC באזור התעשיה בחדרה. ההפגנה התקיימה בשכונת האוצר הסמוכה. בין המשתתפים, חברי הכנסת יוראי להב הרצנו מ”יש עתיד”, חה”כ אלי אבידר מ”ישראל בתינו”, ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, חברי מועצת פרדס חנה-כרכור, עו”ד אביעד סיני ויואב קעטבי, חבר מועצת אלונה, טל כידן, סגנית ראש עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי וחביר מועצת חדרה, עו”ד טל אליהו ורנוף הילף.

חה”כ, יוראי להב הרצנו מסר: “זה מקרה מאד משונה, כי לא צריך באופן כללי עוד תחנת כוח. זה משרד איכות הסביבה אומר. ממשלת ישראל אומרת שלא צריך עוד תחנת כוח. היא ביטלה ארבע תחנות כוח בהקמה. כשהיא אישרה להרחיב את תחנת הכוח נציג משרד האנרגיה ונציג איכות הסביבה משרדי הממשלה שאחראים על משק האנרגיה בישראל התנגדו להקמת תחנת הכוח כאן. יש מספיק תחנות כוח בישראל שעונות על הצרכים האנרגטיים של המדינה”.

בנוסף מסר, כי “ממשלת ישראל קיבלה החלטה (645) שקובעת שישראל מפסיקה את התלות שלה בדלקים פוסילים ועוברת לאנרגיה מתחדשת. הבעיה שהממשלה שלנו מבטיחה אבל לא מבטיחה ליישם ובמקום להשקיע בתשתיות של אנרגיה מתחדשת היא בוחרת להקים תשתיות של אנרגיה פוסילית מזהמת. ואני כאן כדי להגיד לכם לא, אסור לתת לזה יד, אסור להרחיב את תחנת הכוח בחדרה, אסור לתת לזה לקרות”.

חה”כ אלי אבידר ציין, כי “למה צריך להוסיף ולהוסיף עוד דברים כשאין צורך. לא צריך את זה. הדבר המרכזי שצריך להגיד פה שמאד חשוב שישמע קול הציבור וקול המאבק הזה. מדינת ישראל חייבת לקבוע יעד של 50 אחוז אנרגיה מתחדשת בשנת 2030 ולא 30 אחוז כפי שהיום. לנו יש שמש בכייף, אבל אף אחד לא רוצה לנצל אותה. מדינת ישראל צריכה להשקיע בדברים שיורידו את הזיהום”.

חה”כ אבידר הבטיח למטה המאבק ולמשתתפים בהפגנה, כי אני “בכנסת הבאה יש לכם קואליציה שתדאג לכם ושתשמע אתכם”.

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור והממונה על הסביבה, עו”ד אביעד סיני, שהגיש התנגדות להרחבת תחנת הכוח, מסר: “אם נלחם יחד, ויש פה ראשי ראשויות וכל מי שהוביל ומוביל, אם יחד נתאגד נצליח לבטל את רוע הגזירה. הדבר הזה צריך ליפול עוד היום ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי שהדבר הזה ירד מסדר היום. הקורונה המחישה דבר אחד חשוב שכולנו אותה רקמה אנושית וכולנו נושמים דבר אחד. אנחנו צריכים להסתכל על המאבק הזה כמאבק צודק ראוי. צריך עכשיו כאן לקום ולעשות”.

ארז אריאב, תושב פרדס חנה-כרכור, העומד בראש המאבק, מסר למערכת “העיר News”: מבחן התמיכה הרחב לה זכינו ביום שישי האחרון בהפגנה כנגד תחנת כוח נוספת מראה את החשש הגדול והמוצדק שנושא זה מעלה באזור כולו. עלינו לזכור את התסקיר “הבלהות” המקצועי שהוציא לפני כחודש איגוד ערים שרון כרמל לאיכות הסביבה. תסקיר המחזק את חששות תושבי האזור כולו ובצדק”.

“תסקיר שקובע שתוספת תחנת כוח נוספת באזור תגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה . כמו גם עליה ניכרת בזיהום האוויר”.

“מטה המאבק קורא לעיריית חדרה לצאת בהתנגדות נחרצת כנגד תחנת כוח בשטחה. מטה המאבק קורא לממשלת ישראל לפעול לקדום אנרגיה מתחדשת (סולארית) בפועל. מטה המאבק דורש שאין מקום לעוד תשתית מזהמת”.

עוד נמסר, כי מטה המאבק ממשיך לפעול בימים הקרובים לקידום התנגדויות המוניות של תושבים אל מול הוות”ל שאמורה להתכנס בעוד כ-30 ימים.

מעיריית חדרה נמסר, כי עיריית חדרה לא תאשר את המתקן המדובר במידה והוא לא יעמוד בכל התנאים והדרישות של הרגולציה, המחמירות ביותר, שהחוק דורש, שהתקנות דורשות, וזאת על מנת להגן בראש ובראשונה על בריאות התושבים”.

“עיריית חדרה שומרת לעצמה את הזכות להגיש התנגדות מהנדס העיר לתוכנית. שם אנחנו נפרט את כל הדברים המהותיים שאנחנו לא נסכים אליהם ולא נקבל ונתנגד אליהם בהתאם לדוחות של הגורמים הסביבתיים המקצועיים בנושאים של זיהום אוויר, רעש, ניקוז, הידרולוגיה, הפרה נופית ועוד”.

“עיריית חדרה דורשת מהוועדה לתשתיות לאומיות להעביר את התוכנית לידי ליאת פלד – מחוז חיפה. על מנת שעיריית חדרה תוכל לחוות את דעתה המקצועית וכמו שקרה באורות רבין בהקמה של או OPC1 אנחנו רוצים מראש במסגרת הליך סטטורי במחוז שיהיו תנאים להיתר ותנאים לאישור הפעלה שעומדים בכל הדרישות והתקנות המחמירות ביותר. אם הותל מחליט לקדם את התחנה אין שום סיבה שתהיה איפה ואיפה בהתנהלות וחשוב שכמו שהיה באורות רבין וכמו שהיה ב – OPC1 עיריית חדרה יהיה לה את המנגנון ההולם לוודא שאכן כל הדרישות שלה מבחינה סביבתית ונופית מופיעות בתב”ע בסעיף תנאי להוצאת היתר ובסעיף תנאים לאישור הפעלה אחרת”.

מחברת OPC נמסר, כי ״החברה פועלת בהתאם להחלטות ממשלת ישראל להחלפת אנרגיית פחם מזהמת באנרגיה חליפית מגז טבעי. החברה פועלת בחדרה מזה שנים, תוך תרומה לסביבה ומעורבות בקהילה”.

“החברה הכינה תסקיר מומחים סביבתי שמצביע על כך שאין ולא תהיה לתחנה השפעה סביבתית שלילית. תסקיר זה הוצג לכלל הגורמים הרלוונטיים והוא יוצג בשקיפות ובאמינות לכל רשות שתחפוץ בכך”.

“תחנת האנרגיה בגז טבעי היא הפתרון ולא הבעיה לסוגיית הזיהום באזור ואנו גאים להוביל אותו״.

תמונה-מיצג X אדום שהתקיים בהפגנה

צילום-אלונה שרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן