חבר מועצת פרדס חנה, עו”ד אייל כגן, יגיש בתחילת השבוע התנגדות לתוכנית הפיתוח בטענה, כי מדובר על העמסת תנועה שתשפיע על המושבה
עו”ד אייל כגן, המכהן חבר מועצת פרדס חנה כרכור, מתכונן להגיש התנגדות לתוכנית פיתוח מתחם 1 בפארק התעשיות הדרומי של קיסריה, המבקשת בין היתר, הקמת צומת חדש על דרך 651 (המשך דרך הים היישובית).
לטענת עו”ד כגן, רוב התוכנית נמצאת בשטחים המוניציפאליים של פרדס חנה כרכור וזו עתידה להינזק, לדבריו, מהסדרת הצומת החדש במספר רבדים. החמור בהם, לטענתו, הינו פגיעה מהכנסות עתידיות מהפארק – בין היתר בארנונה ובהיטלי השבחה כמו גם העמסת תנועה נוספת שתעבור דרך היישוב.
בהתנגדות המבוססת, בין היתר, על מאבקו המתמשך של תושב פרדס חנה – כרכור ברוך אלטמן לקבלת הכנסות נוספות מהפארק לטובת היישוב, גורס כגן כי “חיבור תכנון פיתוח מתחם תעסוקה בתוכנית אחת, עם תכנון צומת על דרך אזורית, אינו צעד סביר, אינו הגיוני, אינו בהקשרו התכנוני הראוי ואינו מידתי לעומת הפגיעה ממנו”.
“לא יעלה על הדעת” אומר כגן להעיר news, כי “הקמת הצומת החדש תעבור ללא בדיקת היתכנות תנועתית עבור הצומת המתוכנן – כמו גם לגבי הצמתים הקיימים כיום. זהו כביש אזורי המשרת את כולם, בתנועה מערבה לכיוון הים, כביש החוף וכביש 4 . מה גם שבמרחק של 400 מטר מהצומת המתוכנן כבר קיים צומת עם כניסה למתחם הצפוני. בשביל מה צריך עכשיו עוד צומת חדש, שיגרום לעוד תנועת משאיות לעבור ביישוב שלנו אל הפארק וממנו…”.
לצד הפגיעה התחבורתית מתריע כגן במסגרת ההתנגדות, על אובדן הכנסות עתידיות לפרדס חנה – כרכור כתוצאה מפיתוח הצומת. “הקצאת השטח לצומת וכנתיבי כניסה מהווה הקטנה משמעותית של השטח לפיתוח למסחר ותעסוקה (או לחילופין לתועלת הציבור) בתוכנית זו (כ 18% מהשטח המיועד לתעסוקה”. לעיתון הוסיף, כי הוא מצפה ממועצת פרדס חנה – כרכור, לבחון את הנושא ולהצטרף להתנגדות – “בטרם יהיה מאוחר מדי”.