הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להפקדה את התוכנית לפיתוח שדה התעופה הקיים בחיפה; המשמעות: צעד נוסף לקראת קבירת האפשרות להקמת שדה תעופה במזרח חדרה.
כחודשיים לאחר שהוועדה הלאומית לתכנון ובנייה, בלחץ של משרד הפנים, משרד הביטחון, ראשי הרשויות בכל אזור חדרה ומטה המאבק האזורי, לא אישרה הפקדת התוכנית להקמת שדה תעופה למטוסים קלים במזרח חדרה, נרשם בשבוע שעבר מהפך.
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה להפקדה את התוכנית לפיתוח שדה התעופה הקיים בחיפה. המשמעות היא: תוכנית אשר תאפשר העתקת פעילות התעופה האזרחית מהרצליה לחיפה. להודעת הות"ל צפויות להגיש התנגדויות שורה ארוכה של רשויות בצפון הארץ – בהן עיריית חיפה – אשר מבקשת להפוך את שדה התעופה בחיפה לשדה תעופה בינלאומי.
על-פי משרד התחבורה, העברת הפעילות מהרצליה עמורה להתרחש עד סוף שנת 2024. השדה עצמו אמור להתפנות ברבעון הראשון של שנת 2025. נתון זה מחזק את הסברה, כי העתקת פעילות שדה התעופה הרצלייה לחיפה – תוך הרחבת שדה התעופה והתאמתו לכך – גם תוזיל עלויות במאות מיליוני שקלים וגם תתאפשר בפרק זמן קצר. זאת, לעומת, הרעיון להקמת שדה תעופה במזרח חדרה – שיחייב עלויות הקמה במיליארדי שקלים ויגרום לנזקים חסרי תקדים בהיבט האקולוגי, החקלאי ואף האורבני.
גורמים בות"ל אישרו לעיתון העיר News את הפרטים והוסיפו, כי "נכון לעכשיו, לא נקבע כל דיון בעניין תוכנית שדה התעופה האזרחי בחדרה. הכל תלוי היכן יוחלט, בסופו של דבר, להקים שדה תעופה בינלאומי נוסף. נכון לשלב זה, כל עוד לא הוקמה ועדה בין-משרדית לבחינת חלופות, אין כל מניעה להעתיק את שדה התעופה בהרצליה לחיפה – ולו באופן זמני שאולי גם יהפוך לקבוע".