• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

הוועדה המחוזית מבקשת תיקונים לתכנית להקמת תחנת הכוח

לקראת דיון בהתנגדויות המליצה הוועדה המחוזית חיפה לוות"ל לקדם את התכנית להקמת תחנת הכוח בחדרה רק לאחר שייבדק ויובהר ויובטח שהתחנה המוצעת אינה גורמת לזיהום סביבתי מצטבר שאינו עומד בתקנים ובדרישות הסביבתיות

לקראת דיון בהתנגדויות המליצה הוועדה המחוזית חיפה לוות”ל לקדם את התכנית להקמת תחנת הכוח בחדרה רק לאחר שייבדק ויובהר ויובטח שהתחנה המוצעת אינה גורמת לזיהום סביבתי מצטבר שאינו עומד בתקנים ובדרישות הסביבתיות

לקראת תום מועד הגשת ההתנגדויות להקמת תחנת הכוח של OPC בחדרה, התכנסה בשבוע שעבר הוועדה המחוזית חיפה על מנת לדון בתכנית. בעוד שהוועדה המחוזית חיפה, קיבלה חלקית את ההתנגדויות שנשמעו בדיון, באופן תמוה, בירכה הוועדה המחוזית דרום, על הקמת תחנת הכוח.

הוועדה המחוזית חיפה דנה בשבוע שעבר בהרחבת תחנת הכוח של OPC באזור התעשיה בחדרה. הוועדה שמעה בדיון את עמדות היזם ואת עמדותיהן והתנגדויותיהם של נציגי משרד הממשלה המקצועיים, בהם משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה.

בנוסף הובאו בפני הוועדה המחוזית השגות עיריית חדרה ואיגוד ערים שרון כרמל.

בדיון התמקדה הוועדה בעמידה במדיניות המועצה הארצית ובהשפעות הסביבתיות של התחנה.

בהחלטתה ציינה הוועדה שהתכנית קרובה לאזורי הביקוש והצריכה של מרכז המדינה, גדרה עד חדרה וכל דרום המחוז בפני עצמו צפוי לגדול – חדרה שצפויה להיות עיר בת מאות אלפי נפש, אור עקיבא, פרדס חנה, חריש המיועדת לגדול לעיר משמעותית וכן יישובי ואדי ערה שיגדלו גם הם בשנים הקרובות.

יחד עם הגדילה המשמעותית ביישובים קבעה הוועדה, כי נדרש להשלים את בחינת הטענות של המתנגדים והמסתייגים לתכנית ןכן את התשובות המקצועיות שניתנו על ידי היזם. זאת “על מנת לקבוע בוודאות שניתן מענה בתכנית לכל ההיבטים הסביבתיים, ובעיקר לנושא זיהום האוויר ובהתחייב לתוספת שתכנית זו מוסיפה באופן מצטבר על כלל תחנות הכוח באזור. קבעה הוועדה.

בנוסף קבעה הוועדה המחוזית, כי לאור ריבוי אתרי ייצור אנרגיה ומזהמים באזור חדרה, וכל עוד לא ברורה התמונה הסופית לשינויים בתחנת הכוח אורות רבין, קידום הרחבת תחנת הכוח OPC אמור להיות בסדר עדיפויות אחרון.

הוועדה המחוזית ביקשה לבטל את האפשרות להפעלת תחנת הכוח בטכנולוגיה מסוג מחזור פתוח, שהיא טכנולוגיה מזהמת ביותר ואינה מטיבה מבחינת ניצול האנרגיה.

הוועדה המחוזית התייחסה בהחלטתה לאתרי הטבע והנוף, באזור, והמליצה בהחלטתה, כי יש לתקן את התכנית באופן שלא תותר פגיעה באתרים אלה. בין השאר התייחסה הוועדה לנחל רושרשי, תעלת העודפים של נחל חדרה, גבעת המערות ותל זומרה, שיש בהן רגישות סביבתית נופית ייחודית. אתרים אלה מסומנים כאתרים נופים לשימור. לכן המליצה הוועדה לקבוע במפורש שלא תותר הפגיעה בהן: “אסור להקים עליהן עמודים, לבצע בהן עבודות או לחפור ולגעת בהן” קבעה הוועדה.

כמו כן התייחסה הוועדה לרצועת קווי החשמל העוברת בשטח ברשימות אקולוגית ונופית גבוהה, בו קיים פוטנציאל התנגשות ציפורים גבוהה. “על פי סקר מכון דשא השטח הוגדר כאזור בו “פוטנציאל התנגשות ציפורים גבוהה” לאור האמור יש לקבוע בתכנית אמצעים להפחתת התנגשות והתחשמלות ציפורים” נקבע.

בנוסף נמסר בהחלטת הוועדה, כי בתחום התכנית נמצאים כ-5000 עצים בוגרים. לדבריה הוועדה במסמכי התכנית חסרה ההתייחסות לעניין שימור/העתקה ועקירה של עצים וכי יש להשלים מידע זה. כמו כן יש להזיז את רצועת הדלק, בעיקר ליד הנחל ובשטחים פתוחים, כדי להימנע מפגיעה בעצים בוגרים.

זאת ועוד המליצה הוועדה להטמיע במסמכי התכנית הוראות הנדרשות לצורך הבטחת מניעת הצפות בנחל חדרה.

הוועדה אף התייחסה למכון לטיהור שפכים חדרה וקבעה, כי יש להבטיח שהוראות התכנית לא יפגעו באפשרות להרחבת המט”ש, מאחר וקו החשמל המוצע עובר מעל שטח מאושר למט”ש.

בניגוד להחלטת הוועדה המחוזית חיפה, אשר העיר חדרה בתחומה, בירכה הוועדה המקומית מחוז דרום על הקמת תחנת הכוח OPC בחדרה והמליצה על אישורה. זאת למרות שהאזור אינו בתחומה.

יו”ר איגוד ערים וראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מסר: ” אנו מברכים על קבלת ההחלטה אשר רואה את טובת השמירה על איכות חיי התושבים ואיכות חיי הסביבה. אנו מצפים גם מהוועדה הארצית לתכנון ובנייה לקבל את ההמלצה המקצועית של האיגוד והחלטת הוועדה המחוזית. האיגוד ימשיך להוביל את המדינית לפיה שימוש בפחם , גז ודלקים פוסיליים באופן כללי כמקור אנרגיה הינה נחלת העבר וכי כבתכנון העתידי, יש להגדיל את ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים ולייעל את צריכת החשמל”.

נועם וינר, חבר מטה המאבק וחבר בארגון שומרי הבית התייחס להחלטת הוועדה המחוזית חיפה ומסר, כי “עברתי על ההחלטה, יש בה הצלחה חלקית ובכיוון החשוב לדעתי”.

וינר מסר, כי קבלה חלקית של טענות המשרד לאיכות הסביבה, משרד הבריאות וכן איגוד ערים, כמו כן המשך בדיקה ודיון האם התחנה תביא לחריגה והאם תסקיר הסביבה תקין, יכול להביא לעצירת התהליך.

ארז אריאב, יו”ר מטה המאבק, התייחס לברכתה ש הוועדה המחוזית דרום ומסר: “החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה (מחוז דרום) מקוממת. הכיצד מחוז דרום יכול להמליץ ואף לברך על הקמת תחנת גז נוספת בחדרה השייכת בכלל למחוז צפון?
כמו גם בהחלטת מחוז דרום נכתב: “התחנה מוצעת במרחק של כ- 46 ק”מ מתל אביב, בלב גוש דן. אולם סמוכה לעיר חדרה שגם היא מהווה מוקד צריכה. חדרה מוקד צריכה? לחדרה יש מזה עשרות שנים את תחנת הכוח הגדולה בארץ אורות רבין שמספק את כל צרכייה. פשוט “אחוות מחוזות”. מדוע הוועדה המחוזית (מחוז דרום) לא תקלוט את OPC2 בשטחה??”.

ממנהל התכנון לא נתקבלה תגובה להחלטתה של הוועדה המחוזית דרום.

*מיקום תחנת הכוח המיועדת. צילום מפות גוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן