• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
קופה רושמת עם כסף

בלש פרטי: ההחלטה הנכונה

גניבה ממעסיק היא עבירה פלילית, כאשר מדובר באח של בעל הבית שמרוקן קופות, זה גם יכול להוביל לסכסוך משפחתי. כך בחרנו אנחנו, אחרי מעקב, לפתור את הבעיה מבלי לגרום לקרע משפחתי

גניבה ממעסיק היא עבירה פלילית, כאשר מדובר באח של בעל הבית שמרוקן קופות, זה גם יכול להוביל לסכסוך משפחתי. כך בחרנו אנחנו, אחרי מעקב, לפתור את הבעיה מבלי לגרום לקרע משפחתי

היא הייתה חברת ילדות שלי. יחד למדנו בבית הספר היסודי, יחד בתיכון. נשארנו חברים טובים גם כשנישאה לבעל עסק משגשג בתחום המזון. כשביקשה לשוחח איתי “על כוס קפה” בביתה, חששתי שאולי בעלה עושה לה בעיות. לך תדע, למרות שהם נראים זוג מהשמיים, אולי זה אחרת בתוך הבית.

הסתבר שחייה האישיים ללא פגם, ולא הייתה כל בעיה בחיי הנישואים שלה. הבעיה הייתה קשורה לעסק של בעלה. יחד איתו עבדו בעסק שלושת אחיו. בעלה, הבכור, דאג לפרנסתם של האחים גם כשידע שהם לא מוצלחים במיוחד. כשיש פרנסה טובה ומשפחה, צריך לדאוג גם לאחים.

האח הצעיר, היה אחראי על עובדי הייצור. בין לבין הוא גם מכר מתוצרת המפעל ללקוחות שהגיעו לחנות המפעל. היא סייעה לבעלה בניהול העסק, חשדה שמדי פעם הוא שם בכיסו כסף מזומן במקום בקופת העסק. לכאורה עוד עובד שגונב ממעבידו. אבל, כשמדובר באח של בעל הבית, זה כבר אחרת. גניבה כזו מלווה בפגיעה אישית. נוכחתי לדעת שמקרים כאלה לעיתים הובילו לפילוג בין משפחות, מאוחדות ככל שיהיו.

כבחורה אינטליגנטית, היא ידעה בדיוק את אשר בידיה. גיסה היה גבר צעיר, רווק. מה שצד את עיניה היה, שלמרות שהשתכר 5000 ש”ח נטו בחודש, הוא נהג לבזבז סכום דומה על בילויים, בגדים ודייטים ראוותנים.

ללא ידיעתו של בעלה, התקנתי מצלמה סמויה מעל קופת העסק, הדרכתי אותה כיצד להעביר את החומר לדיסק און קי, ונפרדנו בנשיקה על הלחי כדרכם של חברים טובים.

כעבור ארבעה ימים היא התייצבה במשרדי, היא נראתה נרגשת מאוד. הכנסתי את הדיסק און קי. הוא נראה עובד בחריצות באולם הייצור הסמוך לקופה. מעת לעת מכר גם ללקוח מזדמן. לאחר כל מכירה, הביט ימינה ושמאלה, פתח את הקופה מלמטה, ללא פעולת הדפסה, ספר שטרות והכניסם לכיס. הסיפור חזר גם בקלטות הנוספות. פעם נטל לעצמו שטרות של 50 ₪ ופעם של 100.₪

היא לא טעתה, גניבה ממעסיק, ידעתי זאת מהרגע הראשון, היא הייתה אובדת עצות. “מה עושים עכשיו? איך אני מספרת דבר כזה? הוא יהרוג אותו. כשזה ייוודע למשפחה, הם לא יסלחו לי על מה שעשיתי”. עדיין לא הייתה לי תשובה. ביקשתי זמן לחשוב על דרך פעולה. המשכנו לשוחח על העניין מספר דקות נוספות עד שעזבה את משרדי.

הדילמה הייתה בהחלט לא פשוטה.

למחרת טלפנתי אליה וביקשתי שתגיע למשרדי. לאחר שעה של שקלול כל האפשרויות, טווינו תכנית משותפת. היא חזרה למפעל וביקשה מהאח הצעיר שיתלווה אליה בקניית מוצרי צריכה למפעל. במקום לנסוע לקניות, הגיעו השניים למשרדי. מיד עם כניסתם למשרד ננעלה הדלת, והמצלמה הסמויה הממוקמת במקום טוב החלה לתעד את הפגישה.

האח הקטן היה בהלם ממה שראה על המסך. הוא החוויר וכבש את פניו בידיו. היא לא שלטה ברגשותיה, דמעות זלגו מעיניה.

אמרתי לו שהיא פנתה אלי לפני חודש (למרות שעבר בקושי שבוע), כיוון שחשדה שאחד הפועלים גונב סחורה וכסף מהקופה. אגב כך, התגלו לנו מעשיו שלו. אז ביקשתי ממנה שתשאיר אותנו לבד.
כעבור חצי שעה הכנסתי אותה לחדר. אמרתי לה שהנושא נסגר ביני ובינו, וביקשתי שתקבל את החלטתנו. היא הסכימה מיד. גם היא חששה מההשלכות של המקרה (גניבה ממעסיק) אם ייוודע למשפחה.
נפרדתי מהאח הקטן בלחיצת יד חזקה והבטחנו להיות בקשר.

למחרת, הודיע האח הקטן שהוא עוזב את העבודה. המשפחה והאחים ניסו לשכנע אותו שיישאר, אבל הוא היה עקשן מאוד. לאחים לא נותרה ברירה. הם שילמו לאחיו פיצויים ודמי הבראה ואת שאר הזכויות שמקבל עובד שעוזב לאחר שנים רבות של עבודה. כעבור שבועיים פגשתי את האח הקטן בפתח משרדי. הוא לחץ את ידי בחמימות והודה לי על האופן שבו נסגרה הפרשה. “אין לך מושג איך הייתי מרגיש אם עוד מישהו היה יודע על כך. תודה”, אמר.
“אל תודה לי”, עניתי, “תודה לגיסתך. היא זו שנאלצת לשמוע את התהיות של אחיך הגדול, שלא מבין למה עזבת פתאום. לה מגיעה התודה”. “כן אני יודע”, הוא השפיל מבט, “אמרתי לה”.

עברה שנה. האח הצעיר הגשים חלום וטס לארה“ב. שם טייל, הכיר בחורה בקליפורניה ופתח עסק מצליח. כשפגשתי את ידידתי משכבר הימים, היא סיפרה לי שהמשפחה נערכת לנסיעה אליו – הוא מתחתן. האחים והמשפחה, אגב, עדיין לא יודעים מכל הפרשייה. מעז יצא מתוק.

לסיפורים נוספים של הבלש 

הכותב: איתי כהן, בעלים של משרד חקירות בחדרה. השמות בסיפור בדויים וחלק מהפרטים שונו למניעת זיהוי. לקבלת יעוץ מידי ודיסקרטי חייגו 053-786-5001

צילום: אילוסטרציה פיקסביי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן