• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
סקר סל קנייה לאזור חדרה

בדיקת עיתון העיר News חושפת: פערים של עד 15% בסלי המזון באזור

על רקע עליות המחיר על המזון שאנו צורכים, ביצע עיתון העיר News, באמצעות המכון לחקר הקמעונאות, סקר השוואתי במחירי סלי המזון ברשתות באזור; כך תחסכו לפחות 4,600 ₪ מהוצאות משק הבית על מוצרי צריכה

על רקע עליות המחיר על המזון שאנו צורכים, ביצע עיתון העיר News, באמצעות המכון לחקר הקמעונאות, סקר השוואתי במחירי סלי המזון ברשתות באזור; כך תחסכו לפחות 4,600 ₪ מהוצאות משק הבית על מוצרי צריכה

 

בימים האחרונים זועקות הכותרות על מאבק איתנים המתנהל בין רשתות השיווק שמסרבות להעלות מחירים ובין ספקים רבים שהודיעו, כי יעלו מחירים החל מהראשון לנובמבר. אלא, שמגמת עליית מחירי המזון מלווה את הציבור הישראלי כבר למעלה משנה.

הוצאות משק הבית ממשיכות לזנק ואנו מרגישים את יוקר המחיה בכיסנו. הפער בין הכנסות להוצאות ממשיך להצטמצם. לדברי ד”ר חזי גור מזרחי, מנכ”ל המכון לחקר הקמעונאות: “הכוח נמצא בידינו”. דהיינו, בידי הצרכנים.

על פי הדיווחים האחרונים בעיתונות הכלכלית, חלק מרשתות השיווק אישרו לספקים רבים עליות מחירים בחלק מהמוצרים. את העליות האלה נרגיש כולנו בחיובי האשראי החודשיים.

נכון לכתיבת שורות אלה, לא נראה כי הספקיות מתכוונות להתקפל. כך, למשל, חברת קימברלי קלארק המחזיקה מותגים רבים, בהם ניקול ולילי, צפויה לייקר בשיעור של 9.6%. מוצרי הנייר של חברת סנו צפויים לזנק בשיעור של עד 20%. חברת יוניליוור העלתה מחירים באחוז דו ספרתי על דגני הבוקר שלה וגם בחברת טרה ומחלבות גד מתכוונות לייקר חלק ממוצריהן.

 

איפה הסל הזול באזור

לבקשת עיתון העיר NEWS ביצע המכון לחקר הקמעונאות מדגם אזורי. המדגם התבצע ביום 24.10 והוא מתבסס על 65 מוצרים שונים וזהים בכל רשתות השיווק. הסל כולל מותגים ידועים ומוצרים שכיחים בקנייה חודשית, החל מירקות, פירות, עוף טרי, מוצרי יסוד, מוצרים קפואים, מוצרי חלב, חטיפים ומוצרי ניקיון וכביסה. בסקר נמדדו שמונה רשתות שיווק – שלוש מתוכן מאופיינות כמי שפונות למגזר החרדי.

משפחה ממוצעת צורכת מוצרי צריכה למשק הבית בערך של 2600 שקלים בחודש. בסכום מצטבר אנו מדברים על יותר מ-31,000 שקלים בשנה. בסקר שביצענו השבוע, ואשר מתבסס על דיווח מחירי רשתות השיווק למשרד הכלכלה ואשר עובדו באמצעות מערכת פרייסז ו CHP, נחשפו פערים משמעותיים בין החנות הזולה לחנות היקרה – עם פער העומד על יותר מ-15%. בחישוב שנתי מדובר על סכום של 4,600 שקלים. כל זאת לפני ההתייקרות מול שנה קודמת ומול ההתייקרות שאנו נראה בימים הקרובים ברשתות השיווק.

על פי המדגם עלות הסל הממוצע באזור חדרה והסביבה עומד על 846 ₪. אנו בדקנו סל המכיל 65 מוצרים שונים וזהים בכל רשתות השיווק. בסקר בחנו את רשתות רמי לוי, פוליצר, אושר עד, יוחננוף, שוק מהדרין, מעיין 2000, שופרסל דיל וכן ויקטורי. הבדיקה כללה גם את המבצעים שהיו באותו רגע נתון בו התבצעה הבדיקה.

הסל הזול ביותר, נכון לתאריך הבדיקה והרכב המוצרים, נמצא ברשת יוחננוף. הוא עומד על 784 ₪, שהם 8% פחות מהסל הממוצע וזול יותר ב-15.50% מהסל היקר בסקר. רשת מעיין 2000 בחריש מציגה את הסל היקר באזור, נכון לזמן הבדיקה, עם ערך של 907 ₪ והפרש של 123 ₪ בקנייה ואחריו רשת שוק מהדרין חדרה עם סל בערך של 899 ₪. עוד עולה מהבדיקה, כי עלות הסל שנבדק ברמי לוי עומדת על 800.46 ₪, באושר עד 808.6 ₪ ואילו בוויקטור 826.14 ₪. שופרסל דיל 850.34 ₪ ופוליצר 892.85 ₪. נתונים אלה, כאמור מתייחסים אך ורק לאזור חדרה, פרדס חנה וחריש.

תוצאות הסקר מצביעות על פערים משמעותיים. כיצד יכול הציבור לנקוט בצרכנות נבונה?

ד”ר חזי גור מזרחי: “למרות שנראה שאין ביכולתנו לעשות די בנושא, מסתבר שחלק לא מועט נמצא בידיים שלנו. ניתן לחלק את האחריות החברתית למספר חלקים. ראשית, ללמוד ולהכיר את המחירים ואיך ניתן להשוות בין סל לסל ובין מוצר למוצר. לא לבצע קניות בצורה עיוורת מתוך הרגל צרכני. כמובן, שלא לרוץ אחרי פרסומי מבצעים נקודתיים שאינם משקפים את רמת מחירי הרשת והחנות המדוברת. כיום ניתן להיעזר במספר ישומונים להשוואת מחירים גם לצרכן הביתי. לדוגמא: הישומון “פרייסז””.

מעבר להשוואת מחירים ובדיקה באמצעות ישומונים, איזו עוד דרך תאפשר לנו לחסוך בעלויות?

ד”ר חזי גור מזרחי: “כלל אצבע הוא לבצע קניות אך ורק באמצעות רשימת קניות מוכנה. רק לאחר שבדקנו את הצרכים, הצריכה ורצונות שותפי משק הבית (המשפחה). יש לרכז כמה שיותר את הקניות ולהימנע מביקורים דחופים ויומיים במרכול. אחת הטעויות הן לרכוש חמש יחידות במחיר מוזל, כשבפועל אנו צורכים מקסימום שתי יחידות בחודש. ההנחה לא תמיד משתלמת. כך אנו מוצאים עצמנו בהוצאות מוגברות. זורקים ומשמידים מזון רב המאבד מטריותו. הכוח המשמעותי ביותר שנמצא בידנו, הוא הימנעות ממותגים יקרים. לכל מותג ומוצר קיים מוצר חליפי. במקרים רבים ושכיחים, מדובר במוצר זהה מאותו המפעל, רק תחת שם אחר. אנו פוגשים מוצרים במותג פרטי או במותגים פחות ידועים באיכות זהה ובפער משמעותי במחיר. ככל שתצמצמו את רכישת המותגים היקרים, אתם לא רק תחסכו. אתם תובילו את היצרנים להוזיל מחירים ולהגביר מבצעים. הם יעשו זאת על מנת לצמצם את פערי נזקי המכירות שיגרמו להן”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן