• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
בית אקי"ם חדרה והאזור

אקי”ם חדרה בקריאה לממשלה: “די לאפליה בתנאי העסקת מטפלים”

המסגרות קורסות: המאבק הארצי של המטפלים והמדריכים לשיפור שכרם במסגרות הרווחה בארץ מעורר חשש כבד בקרב הורים לאנשים עם מוגבלויות

המסגרות קורסות: המאבק הארצי של המטפלים והמדריכים לשיפור שכרם במסגרות הרווחה בארץ נמשך.

בני אחרק, מנכ”ל אקי”ם חדרה והאזור, הוא שותף לדרך ולמאבק על שכרם של המטפלים  והמדריכים במסגרות הרווחה בארץ. בראיון מיוחד הוא מדבר על הדרישות של מובילי המאבק לשכר הוגן ולהשוואת תנאי המטפלים והמדריכים לסייעות תומכות הוראה בחינוך המיוחד. זאת, על רקע השביתה שתפרוץ ב-1 בספטמבר במידה והדרישות לא ייענו. מעבר לנושא השכר, אחרק מוטרד עוד יותר מהמשך נטישת עובדים בארגונים אחרים לטובת עבודה משתלמת יותר כתומכי הוראה ברשויות המקומיות.

“ישנה אפליה חמורה בתנאי העסקתם של מטפלים באנשים עם מוגבלויות”, אומר השבוע בני אחרק, מנכ”ל אקי”ם חדרה והאזור. שכרן של תומכות ההוראה בחינוך המיוחד מזנק, על פי הסכם שנחתם עם האוצר, שנענה לדרישות ההסתדרות ומרכז שלטון מקומי. הסכם זה ייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. לעומת זאת משכורתם של המטפלים והמדריכים במוסדות הרווחה הציבוריים והפרטיים נשחקת. “אנו דורשים ממשרד האוצר וממשרד הרווחה את השוואת שכרם של המטפלים והמדריכים לשכר תומכות ההוראה בחינוך המיוחד. אם האפליה תימשך – ב-1 בספטמבר יושבתו כל מסגרות היום הנמצאות תחת אחריות אקי”ם, אלו”ט ואיל”ן וארגונים רבים נוספים השותפים למאבק”‘, הוא אומר.

אתה יכול להסביר במה מתבטאת האפליה בשכר?

“על פי ההסכם המבורך בין מרכז שלטון מקומי, וההסתדרות עם משרד האוצר, תומכת הוראה בחינוך המיוחד, ללא ותק, העובדת דרך הרשויות המקומיות, שכרה החודשי ההתחלתי הוא 8,000 שקלים. השאירו מאחור אלפי מטפלות ומטפלים, מדריכות ומדריכים, העובדים במסגרות למוגבלים בגופים הפרטיים ובעמותות השונות, ששכרם החודשי הוא 5,571 שקלים למשרה מלאה. תומכת הוראה בחינוך המיוחד מרוויחה לפחות 40 שקל לשעה.לעומת זאת, שכר שעת עבודה למדריך ומטפל ברווחה בעמותות הרווחה הוא רק  30.61 שקלים. שכרן של תומכות ההוראה הוא חודשי, ומדובר ב-40 שעות שבועיות, בעוד ששכר מדריך ומטפל במסגרות שלנו הינו שעתי, והתחשיב הוא לפי 42 שעות שבועיות. אפליה נוספת היא שתומכות ההוראה מקבלות תמריץ התמדה חודשי – עד 600 שקלים לחודש. בנוסף, ישנו תמריץ של 1,000 שקלים לשנה על היעדרות של עד 10 ימי מחלה. לעומת זאת, מדריך ומטפל במסגרות שלנו לא מקבל מאומה. קיימים עוד עיוותים ברכיבי השכר כגון: בנושא הביגוד, התמריצים, עבודה בקיץ, ועוד”.

מה דעתך על הסכם העבודה החדש של תומכות ההוראה בחינוך המיוחד?

“ההסכם של תומכות ההוראה המועסקות בחינוך המיוחד הוא חיובי מבורך, אך אי אפשר לעשות איפה ואיפה. באותה נשימה, יש להשוות בין תנאי עבודתן של תומכות ההוראה בחינוך המיוחד לבין המטפלים והמדריכים בארגונים שלנו”.

תופעה מדאיגה: נטישה המונית של מטפלים ומדריכים

 

“מאז ההסכם ישנה נטישה המונית של העובדים בעמותות ובארגונים האחרים לטובת עבודה ברשויות המקומיות. בוודאי שהם מעדיפים שכר התחלתי של 8,000 שקלים. ישנם עובדים בארגונים אחרים שגם בוחרים לעזוב את העבודה לטובת עבודות פרטיות במשק בית. עוד לפני תופעה זו סבלנו ממחסור של כ-33% אחוז בכוח האדם, ואנו נשמח מאוד לקלוט עובדים חדשים”.

“למרות השכר הנמוך למטפלים ולמדריכים שעובדים אצלנו – הם ממשיכים לעשות זאת באהבה רבה ובמסירות, ולדעתי יש להם נשמה יתרה. אצל העובדים שלנו העבודה היא לא ברירת מחדל אלא מתוך בחירה וערכים, אבל בסופר מרקט לא משלמים באהבה וערכים אלא סופרים שקלים.  אנא אנו באים עכשיו? מה המדינה מצפה, מי יעשה את העבודה? הכול קורס! אלפי הורים בכל הארץ חרדים למצב, תומכים במאבק שלנו, ומתכננים צעדי מחאה”.

בני אחרק מחדד ואומר : “זו אפליה חמורה. האם לא מדובר באותה עבודה של סיוע, תמיכה וטיפול באנשים בעלי מוגבלות? חשוב להדגיש, שבמסגרות שלנו, במוסדות הפרטיים והציבוריים, יש עבודה יותר קשה מאשר ברשויות המקומיות. וגם בפועל מתרחש מצב נתון בו אותה העובדת, שעובדת בבוקר במסגרת העירייה כתומכת הוראה תקבל 40 שקלים לשעה. ואם אחר כך היא ממשיכה לעבוד בצהרונים באותה מסגרת באמצעותנו, היא מקבלת רק כ-30 שקלים לשעה. זה אבסורד”.

היה בעבר מאבק בסדר גודל כזה מול האוצר לטובת המטפלים והמדריכים?

“כמי שחי את תחום המוגבלויות זה למעלה מ-45 שנה, אני רוצה להדגיש כי זו הפעם הראשונה שהעמותות המשמעותיות בתחום במדינה, אקי”ם, אלו”ט ואיל”ן, וכן ארגון הגג של הגופים הפרטיים, חברו יחדיו, ויוצאים למאבק משותף מול משרדי הממשלה. די, הגיעו מים עד נפש, כלו כל הקיצין. לכן לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעד נדיר וחסר תקדים, והוא השבתת כל מסגרות היום בארץ החל מה-1 בספטמבר. אנו מקווים שמשרדי האוצר והרווחה ישנו את עמדתם, ויתעשתו מבעוד מועד”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן