• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
איציק יצחקי - יור ועד עובדי עיריית חדרה

הלוחם האחרון: איציק יצחקי לא מפחד מאיש

עבור איציק יצחקי, יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה, ההגנה על זכויות העובדים היא משימת חיים. ולא, אין לו בעיה ללכת עד הסוף למען העובדים.

עבור איציק יצחקי, יו”ר ועד עובדי עיריית חדרה, ההגנה על זכויות העובדים היא משימת חיים. ולא, אין לו בעיה ללכת עד הסוף למען העובדים.

 ביום שלישי הקרוב יבחרו מעל 1600 עובדי עיריית חדרה ומאות מגמלאי העירייה את ועד העובדים. אל קו הזינוק יתייצב יו”ר ועד העובדים בשתי הקדנציות האחרונות, איציק יצחקי. מולו מתמודדים על התפקיד גם איציק מלכה ושי גבאי. למרות התמיכה הרבה לה זוכה יצחקי בקרב העובדים – זאת לאור רשימת הישגיו – הוא מתייחס לבחירות אלה בכובד ראש וברצינות הנדרשת. “לעובדי העירייה, העושים ימים כלילות ובמסירות אין קץ, מגיע את הייצוג הטוב ביותר”.

איציק יצחקי לא אוהב מלחמות, בוודאי לא כאלה שניתן לפתור אותן בשיח, אבל אין לו כל בעיה לעמוד על הרגליים האחוריות ולצאת למאבקים בהגנה על עובדי העירייה. “זהו חלק מהתפקיד”, הוא אומר ומוסיף, כי “תפקידו של יו”ר ועד העובדים, כמו גם כל חבר בוועד העובדים, הוא לראות תמיד את טובת ציבור העובדים וזכויותיהם אל מול עיניו. זאת אומרת, שלא להיכנע ללחצים, לא להתרגש מצעקות ולפעול תמיד בהגינות ובהוגנות. עובד מרוצה מעניק הרבה יותר. את תעצומות הנפש אני שואב, דווקא, מהעובדים עצמם הם אלה המעניקים לי כוח להמשך העשייה שלי למענם”.

סיפורו של לוחם צדק

יצחקי (48), תושב חדרה, משמש כיו”ר ועד העובדים מזה שש שנים. בארסנל ההצלחות שלו הישגים רבים. עליהם נרחיב בהמשך. הוא נולד וגדל בפרדס חנה. עם שחרורו מצה”ל פנה ללימודים אקדמיים. ליצחקי תואר ראשון בחינוך, עם התמחות בלשון, והוא בעל תעודת הוראה. את מי שהפכה ברבות הימים לרעייתו, הכיר בגיל 24 – בזמן ששימש כמדריך חברתי בכפר הנוער “בן יקיר” בכפר הרא”ה. בהמשך הפך למנהל כפר הנוער.

בשנת 2005 החל לעבוד בעיריית חדרה כמנהל השכלה ביחידה לקידום נוער. כמי שתמיד ראה את ייעודו בתחום החינוך, עבד יצחקי במהלך השנים עם בני נוער בסיכון. יצחקי נחשב לעובד מוערך מאוד, והגיע עם הנוער להישגים מרשימים, כאשר הביא עשרות בני נוער מנותקים להצלחה בלימודים, ואף לתעודת בגרות. כמו כן, ליווה בהתמדה את גיוסם של הנערים לצה”ל. “אני שומר עד היום  על קשר עם רבים מבני הנוער שטיפחתי, שגדלו וחלקם כבר הקימו משפחות, עם עצם היום הזה”.

הישגיו של איציק יצחקי בתחום החינוך זיכו אותו באות הערכה של מצטיין ארצי בקידום הנוער בישראל

בעקבות הישגיו הרבים בתחום החינוך הוענק ליצחקי בשנת 2010  אות הערכה של מצטיין ארצי בקידום הנוער בישראל.

בשנת 2013 זכה במכרז של מנהל המחלקה לתרבות תורנית בעיריית חדרה, ומאז הוא מכהן בתפקיד. בשנת 2014 נערכו בחירות לוועד העובדים של עיריית חדרה, ולראשונה לקח בהן חלק. הוא נבחר לתפקיד יו”ר ועד העובדים, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.

בעיריית חדרה ישנם כיום כ-1,600 עובדי עירייה ועוד כ-500 גמלאים, ויצחקי מייצג את כולם במסגרת תפקידו כיו”ר ועד העובדים.

קשה לנהל ראיון עם יצחקי. הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל. מעבר לקו ישנם העובדים שפונים אליו ומבקשים את עזרתו וסיועו במגוון רחב של נושאים תעסוקתיים. הוא סובלני, מגלה רגישות רבה ובעיקר מקשיב. כותב לו בפתק הערות ומטפל מיידית.

“התפקיד כולו בהתנדבות. אני מאושר לבצע אותו על הצד הטוב ביותר. העשייה היום יומית והעזרה לפרט ולכלל ממלאת אותי באנרגיות ועושה לי טוב”, הוא אומר. מבקש שוב סליחה ועונה שוב לטלפון.

הדלת הפתוחה והאוזן הקשבת אותם הנהגתי בוועד העובדים נותנים לעובדים הרגשה שהארגון הוא בית, ויש על מי לסמוך”.

לא מתרגש מצעקות והצהרות

במסגרת תפקידך מצאת עצמך, לא פעם, מכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת העיר, חלק מסכסוכי העבודה הגיעו לערכאות משפטיות. מה הם בעיניך ההישגים המשמעותיים ביותר שלך למען העובדים?

“ההישגים המשמעותיים ביותר שלי, כפי שאני רואה זאת, זה כאשר אני מגיע לפתרונות באמצעות שיח מול הנהלת העיר. אני מאמין בשיח. מותר להסכים שלא להסכים. זה בסדר, אבל בסופו של דבר, תפקידי הוא שמירה על זכויות העובדים על-פי חוק. כן, אני שם דגש על שמירה על רווחתם וזכויותיהם של העובדים. חשוב לי מאוד שהעובד ירגיש בארגון כבית, יבוא לעבודה בשמחה, ויצא בשמחה”.

“אני דואג לכל הזכויות המגיעות לכל עובד על פי חוק. כאשר אין ברירה, אני גם יודע לעמוד על הרגליים האחוריות שלי ולפעול בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותי בהגנה על העובדים. כך, למשל, ניסיון הפרטת הסייעות ועובדי הניקיון בעירייה. בעקבות המהלך הכרזנו על סכסוך עבודה ואף ערבנו את ההסתדרות”.

“בסופו של הליך, הניסיון לבצע מהלך מסוג זה לא יצא אל הפועל. כל הסייעות בעיר חדרה ממשיכות לעבוד כעובדות עירייה. כדי להבין את משמעות המהלך, כיו”ר ועד הגנתי על כ-750 סייעות וכן כ-150 עובדי ועובדות ניקיון. מדובר בחתך עובדים עם השכר הנמוך יותר באופן יחסי”.

“הישג נוסף, היה בערך לפני כשנתיים. ביוזמה שלנו ובשיתוף פעולה של הנהלת העיר, ניתן לכלל עובדי העירייה ביטוח בריאות. אלה שתי דוגמאות להצלחות: אחת בדרכי נועם ובשיח והשנייה כשאין ברירה”.

שליטה מלאה בחוקי העבודה ובעמידה איתנה

יצחקי מגלה בקיאות רבה בחוקת העבודה. מדובר בתכונה הנחוצה ליו”ר ועד עובדים לשם שמירה על זכויות העובדים.  “מניסיוני רב השנים למדתי את חוקת העבודה על בוריה ואת אוגדן תנאי השירות של העובדים. כמו כן, התנסיתי בסוגיות משפטיות דבר המסייע לי ביום יום לשמירה והגנה על זכויות העובדים”, הוא אומר.

“זו עבודה סיזיפית, מסביב לשעון, אבל השמחה בכל הצלחה למען העובדים מניעה אותי. היא זו הדוחפת אותי בכל בוקר מחדש להגיע לעוד הישגים. אני זוקף את ההצלחה הרבה של ועד העובדים גם לחבריי בוועד העובדים. כולם עושים מלאכתם נאמנה למען עובדי עיריית חדרה. מעבר לדאגה לזכויות, יש כמובן הדאגה לרווחה בהפקת אירועים למען העובדים.  כמו למשל יום האישה, יום הגבר, חלוקת תווי קנייה לחג, מסיבות חנוכה, ספורטיאדה, ימי גיבוש לעובדים ועוד”.

 במידה ותזכה בפעם השלישית בראשות ועד העובדים, איזה יעדים תציב לקדנציה הבאה?

 “ברשימה החדשה המתמודדת לוועד העובדים בראשותי, הוספתי דמויות מפתח מקרב עובדי העירייה. עובדים איכותיים, שייצגו ויסייעו בקדנציה הבאה לכלל עובדי העירייה. תתבצע חלוקת עבודה לכלל חברי הוועד בה כל חבר ועד יהיה אחראי על תחום מסוים של העובדים ועל סקטור מסוים של העובדים. כל חבר ועד ייתן מענה מיטבי לכלל עובדי העירייה והגמלאים. אני גאה היום לראות את ארגון עובדי עיריית חדרה כארגון משפחתי ומגובש. הבאנו את העובדים לגיבוש: כולם בשביל אחד, ואחד בשביל כולם. אני גאה בהון האנושי בעיריית חדרה, עובדות ועובדים מהשורה הראשונה שעושים עבודתם נאמנה, בגאווה ובמסירות למען תושבי העיר”.

בהכנת הכתבה סייעו איילת שגיא בשיתוף “כיוון חדש”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן