על-פי נתוני אור ירוק, בשנת 2021 מספר ההרוגים ברחבי הארץ בתאונות חזית-אחור הגבוהה מזה שמונה שנים
העיר חדרה היא במקום הרביעי ארצי במספר תאונות הדרכים מסוג חזית – אחור. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, עשרה בני אדם נהרגו בשנת 2021 בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף בתחום העירוני בלבד. מדובר במספר ההרוגים הגבוה זה שמונה שנים. עוד עולה מן הנתונים, כי בשנה זו נפגעו בתחום העירוני 762 בני אדם בתאונות מסוג זה. בנוסף, 75 נפצעו באורח קשה. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו.
בחדרה עצמה נפגעו 467 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021). מניתוח הנתונים עולה, כי אדם אחד נהרג.
בחדרה עצמה נפגעו 467 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021). מניתוח הנתונים עולה, כי אדם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 14 בני אדם בתאונות מסוג זה – זאת לעומת שבעה שנפגעו בשנת 2020.
בעשור החולף (2012-2021) נפגעו בתאונות חזית-אחור 12,700 בני אדם בתחום העירוני בארץ. בתוך כבישי הערים והישובים 1,270 נפגעים בממוצע מדי שנה. על פי הנתונים, 67 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות התנגשות חזית באחור. ואילו 698 בני אדם נפצעו באורח קשה.
העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא תל אביב-יפו, שבתחומיה נפגעו 1,435 בני אדם. אחריה ירושלים בפער זעיר ובה 1,427 נפגעים. לאחר מכן חיפה שבתחומי העיר נפגעו בעשור האחרון 857 בני אדם בתאונות מן הסוג הזה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חדרה שבתחומיה נפגעו 467 בני אדם. החמישית היא חולון עם 400 נפגעים בתאונות חזית-אחור בעשור החולף.
ד”ר ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק, הרחיב לעיתון העיר News. “תאונות התנגשות חזית באחור עלולות להיות קטלניות ולגבות קורבנות. כל זאת, כשאביזר פשוט המותקן ברכב יכול למנוע אותן. מערכות בטיחות אוטונומיות בולמות את הרכב באופן עצמאי. בכך, מפצות על טעויות הנהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את התמריצים להתקנת אותן מערכות. זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם. לפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו מצוידים במערכות בלימה אוטונומיות. בכך, נמנע את התאונה הבאה”.