• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
חברי מועצת פרדס חנה - יוני חכימי ועו"ד אביעד סיני

פרדס חנה-כרכור: גוברת הדרישה להקמת ועדה לבדיקת אופן התנהלות המכרזים

חבר האופוזיציה, יוני חכימי, הגיש הצעה לסדר להקים ועדה שתבדוק את אופן התנהלות מכרזים במועצת פרדס חנה כרכור; זאת ימים ספורים לאחר התפטרותו של עו"ד אביעד סיני מתפקידו כיו"ר ועדת מכרזים; מועצת פרדס חנה: "המועצה פועלת כדין"

חבר האופוזיציה, יוני חכימי, הגיש הצעה לסדר להקים ועדה שתבדוק את אופן התנהלות מכרזים במועצת פרדס חנה כרכור; זאת ימים ספורים לאחר התפטרותו של עו”ד אביעד סיני מתפקידו כיו”ר ועדת מכרזים; מועצת פרדס חנה: “המועצה פועלת כדין”

חבר האופוזיציה, יוני חכימי, הגיש הצעה לסדר להקים ועדה שתבדוק את אופן התנהלות מכרזים במועצת פרדס חנה כרכור; זאת ימים ספורים לאחר התפטרותו של עו”ד אביעד סיני מתפקידו כיו”ר ועדת מכרזים; מועצת פרדס חנה: “המועצה פועלת כדין”

מספר ימים לאחר התפטרות, יו”ר ועדת המכרזים בפרדס חנה כרכור, עו”ד אביעד סיני, הגיש חבר מועצת פרדס חנה-כרכור מהאופוזיציה, יוני חכימי, הצעה לסדר, להקמת ועדת חקירה בנושא המכרזים במועצה והעסקת קבלנים חיצוניים וכן לקיים דרישה לישיבה שלא מן המניין.

אל בקשתו הצטרפו חברי מועצה נוספים בהם, עו”ד אייל כגן, טל דנטס, ד”ר אלדד בר כוכבא ועו”ד מור כהן עמר.

במקביל פנה חכימי ללשכה המשפטית במשרד הפנים בבקשה לבדוק את אופן התנהלות המכרזים במועצת פרדס חנה-כרכור.

חכימי, בדומה לעו”ד סיני, טען, כי ישנם, לכאורה, מקרים המעוררים לכאורה תמיהה – בין השאר התמקד במקרה של מכרז שפורסם לאחרונה בנושא פינוי אשפה – בו, כך טען, תנאי סף קשיחים המונעים לכאורה מחברות ותיקות ומנוסות, עם ניסיון רב שנים, להתמודד.

כזכור, עם התפטרותו מתפקידו קרא עו”ד סיני לראש מועצת פרדס חנה-כרכור, להקים ועדת בדיקה לליבון, לחקירת, להפקת לקחים ולהסקת מסקנות של ההליכים השונים בתחום.

עו”ד סיני מסר למערכת “העיר News”, כי מאז התפטרותו התקיימו דיונים בהנהלת המועצה בנושא: “אני שמח על הדיונים. אני מקווה שההנהלה תשתכנע. חברי ההנהלה מבינים את הטענות שלי, אבל עדיין לא אושר הנושא של ועדת בדיקה. אני מקווה שתוקם ועדת בדיקה”.

לשאלה האם יתמוך בהצעה לסדר של חכימי, מסר: “אלמד את ההצעה לסדר. אני פועל במסגרת ההנהלה ושם אני משפיע. אותי מעניין הציבור. אני אשמור בכל מה שאני יכול על הציבור. חשוב לציין, שלא באתי בטענות להנהלה. הטענות שלי היו להליכים שונים. התפקוד, בעיניי, לא היה כראוי וזה יכול חלילה לפגוע בציבור, או להכשיל, לכאורה, בצורה כזו או אחרת, את עבודת הוועדה. חברי ועדת מכרזים עשתה עבודה נפלאה ורצינית. אנחנו כוועדת מכרזים לא יכולים להתערב בעריכת המכרז או מתי הוא יפורסם. אסור לנו להתערב בזה. אנחנו מטפלים במכרז מיום שהוא מפורסם. לכן, בהליכים מסוג זה אנחנו תלויים בדרג המקצועי. אני מכבד את עובדי המועצה, אבל אני מצפה שעניין קריטי כזה יטופל בצורה מקצועית ללא פשרות. כמובן שאשמח שטענותיי יבדקו בצורה מקצועית. אני חושב שזה לטובתנו ומחובתנו”.

חבר המועצה, יוני חכימי, מסר בפנייתו לראש המועצה, כי מזה מספר חודשים הוא מבקש לקבל את הכרטסות של הנהלת החשבונות של כל הקבלנים ונותני השירותים למועצה, המקבלים מעל 142 אלף שקלים בשנה. לדבריו למרות שביקש מספר פעמים, לא קיבל את הכרטסות.

“לצערי הנורמה הזו אותה פיתחה הנהלת המועצה ממשיכה גם השבוע עם פרסום מכרז לפינוי פסולת בו תנאי סף בעייתיים… המונעים מקבלנים רבים בתחום להשתתף במכרז, דבר שעלול להוביל להוצאות גדולות יותר” מסר חכימי.

חכימי אף פרסם השבוע פניה של עו”ד רון ברנט, המייצג חברה לאיסוף ומיחזור פסולת לראש מועצה, הגר פרי יגור. פנייתו של עו”ד ברנט, עסקה בתנאי המכרז לפינוי הפסולת במועצה. עו”ד ברנט טען, כי “תנאי הסף של המכרז, כפי שהם מוצגים כיום, אינם סבירים להיקף העבודה הנדרשת ומונעים מרוב רובן של החברות שעוסקות בפינוי האשפה להתמודד במכרז”.

בין השאר התייחס עו”ד ברנט במכתבו לסעיף שנת ייצור המשאיות, כפי שהוא מופיע במכרז: “הדרישה למשאיות משנת יצור מסוימת בדגם מסוים איננה דרישה סבירה… זאת ועוד – אין מניעה לדרוש כתנאי לביצוע העבודות משאיות שנת יצור 2020, אולם אין לכלול תנאי זה כתנאי סף להשתתפות”.

בעקבות סעיפים אלה וסעיפים נוספים שהעלה במכתבו, ביקש עו”ד ברנט לבטל את המכרז ולפרסמו מחדש, תוך התאמת תנאי הסף.

עו”ד ג’ובראן ג’ובראן, אשר ענה לעו”ד ברנט בשם מועצת פרדס חנה כרכור, דחה את טענותיו של עו”ד ברנט ומסר, כי “אכן, תנאי הסף הנדון שונים מתנאי הסף אשר פורסמו במכרז משנת 2015. מעבר לעובדה שלמועצה שיקול דעת כאמור בקביעת תנאי הסף, הרי שקביעת תנאי הסף במכרז הקודם איננה מחייבת כי אלה ייקבעו במכרז זה, כאשר חלפו להם כשש שנים מאז”.

בנוסף התייחס עו”ד ג’ובראן לקריטריונים למשאיות במכרז ומסר: “באשר לבעלות על רכבים, צריך לקחת בחשבון שמדובר במכרז לביצוע במשך חמש שנים. הרצון להבטיח כל רכב שיבצעו את העבודה האינטנסיבית נשוא המכרז במשך כל תקופת המכרז, מחייב העמדת כלי רכב חדשים משנת ייצור 2020. גם אם נגלה כאן גמישות, לא ניתן להסכים על שנת ייצור ישנה יותר. המועצה תשקול אם ניתן יהיה להקל בתנאי סף זה אך אין בעצם שקילת העניין כדי להוות הסכמה לכך שאינו סביר”.

עו”ד ברנט לא קיבל את הסבריו של עו”ד ג’ובראן ומסר, כי החברה אותה הוא מייצג תגיש הצעה תחרותית במכרז: “ככל שתפסל בשל אי עמידה בתנאי סף, אשר אין להם בסיס, שומרת מרשתי על זכותה לפנות לבית המשפט המוסמך”.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה, כי “המועצה פועלת כדין בליווי אנשי מקצוע. המתלונן פנה למחוז חיפה במשרד הפנים. כל ההבהרות הנדרשות אודות הסכמים שצוינו נמסרו בהרחבה למשרד הפנים. למועצה אין מה להסתיר והיא פועלת בשקיפות מלאה להנחת דעת הממומנים עליה ומשרד הפנים”.

לאחר התפטרותו ודבריו של עו”ד סיני נמסר מהמועצה, כי “אנו מצרים על ההשתלחות בדרג המקצועי. הדברים גובלים בהוצאת דיבה והמועצה שוקלת את צעדיה בנושא. פעילות המועצה בתחומים השונים מתנהלת ע”פ הנחיותיו של היועץ המשפטי ועל פי הוראות הדין וכל הטענות על פגמים או כשלים הינן טענות מופרכות שאין להן בסיס”.

בתמונה-מימין, חבר מועצת פרדס חנה כרכור, יו”ר ועדת מכרזים המתפטר, עו”ד אביעד סיני. משמאל חבר המועצה, יוני חכימי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן