• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי

פרדס חנה-כרכור: ” אל תגעו בוואדי”

בעקבות הודעתה של ראש המועצה על הכוונה לשדרג את הוואדי; קמה סערה ורבים ביקשו לא לגעת בטבע; ראש האופוזיציה קרא להכריז על הוואדי כאתר שימור; ראש המועצה: הצביון לא יפגע, הוואדי מוכרז כבר לשימור

בעקבות הודעתה של ראש המועצה על הכוונה לשדרג את הוואדי; קמה סערה ורבים ביקשו לא לגעת בטבע; ראש האופוזיציה קרא להכריז על הוואדי כאתר שימור; ראש המועצה: הצביון לא יפגע, הוואדי מוכרז כבר לשימור

לאחרונה הודיעה ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, על הכוונה לבצע עבודות לשדרוג הוואדי, העובר בלב המושבה, בעלות של כשישה מיליון שקלים.

הודעתה גררה אחריה סערה וקריאות רבות, שלא לגעת בוואדי הטבעי ולא לשנות את הצביון שלו. בין הקריאות הרבות ביקשו תושבים להפנות את הכספים למשאבים אחרים, בין היתר לשיפוץ מדרכות, הקמת שבילי אופניים, טיפוח גנים ציבוריים, חינוך ועוד.

בעקבות הקריאה הציבורית פנה יו”ר האופוזיציה, חבר המועצה, עו”ד אייל כגן, לראש המועצה וביקש להביא את הנושא לוועדת השימור הקרובה, על מנת להכריז על הוואדי כאתר שימור. לדבריו הוואדי עונה על כל הקריטריונים המחמירים לשימור.

בנוסף כתב עו”ד כגן בפנייתו לראש המועצה, כי “הוואדי הוא ייחודי לפרדס חנה כרכור וייחודי בכלל, הוא ציבורי ונמצא בלב ליבו של היישוב, הוא משמש לפעילות ציבורית, הוא כאן מ-1928 ולכן אנחנו צריכים להישמר היטב בעצם הנגיעה בו, קל וחומר כאשר הוא מהווה בית גידול לבעלי חיים, וכן ריאה ירוקה בלב היישוב שכל נגיעה בה ללא תשומת לב ראויה עשויה להיות בכיה לדורות”.

עו”ד כגן מסר למערכת “העיר News”, כי “מבחינת סדרי העדיפויות היה מקום לקחת את הכספים ולהפנות אותם לדברים אחרים שהם הרבה יותר חשובים, רשת אופניים, טיפוח של גנים שקיימים היום, שיפוץ מדרכות, בית לאמנים יש הרבה מאד דברים. אם וכאשר נכנסים לזה שיהיה שיתוף אמיתי”.

בנוסף הדגיש עו”ד כגן את הצורך בשיתוף ציבור. לדבריו: “אם הולכים לשיתוף ציבור שזו לא תהיה אמירה בעלמא, זה משהו שמצריך יועץ שיתוף ציבור וקודם לפיתוח, אם הולכים לפיתוח, צריך שיהיה התהליך הזה”.

בראיון למערכת “העיר News” ביקשה ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, להרגיע את הציבור ומסרה, כי הצביון של הוואדי לא ישתנה, כמו כן ביקשה פרי יגור להדגיש, כי עדיין אין תכניות וכי יתקיים שיתוף ציבור בעניין: “זה מתחיל בזה שאני בת המושבה והוואדי היה מגרש המשחקים שלי כילדה. הזכרונות שלי מהוואדי אלה זכרונות של הרבה ירוק, מים זורמים, גשרוני עץ. היום הכל חום ואפור כמעט, חולות וקרחות של דשא שהוזנח וכל מיני בטון שלא קשור”.

“הוואדי היה בלב הקמפיין שלי, של תפיסת עולם שפרדס חנה נולדה על בסיס רעיון תכנוני של עיר גנים. כך היא נוסדה לפני 90 שנה. עם הזמן היא הפכה לעיר ללא גנים. אנחנו מתקרבים ל-47 אלף תושבים ויש בקושי 18-19 גינות ציבוריות”.

פרי יגור הוסיפה, כי “ב-15-20 שנים האחרונות התרכזו יותר בלבנות בתי מגורים ולא השקיעו בהיבט של איכות החיים, איכות הרחובות, הגינות הקהילתיות ומתקני משחקים לילדים”.

לקריאה הציבורית לא לשנות את צביון הוואדי ולהכריז עליו כאתר שימור, מסרה פרי יגור, כי “אני הרבה שנים חברה בוועדת שימור והייתי שותפה להחלטה בקדנציה הקודמת, על אתרים מוכרזים לשימור שהוואדי הוא חלק מהם. לא צריך לקבל החלטה”.

“במקרה הזה יש 90 דונם של ריאה ירוקה, בלב המושבה, והיא מזקקת לתוכה את כל נימי נפשו של הציבור הזה. זה מקום מפגש ובתכנית המתאר, במקרה הזה, שנוגע לנו, יש שני פארקים, האחד הוואדי והשני במערב המושבה, שהוא שטח מאד בעייתי. אנחנו חושבים מה לעשות בשטח הזה, אבל בינתיים יש פה תושבים שאין להם פארק וגינות קהילתיות”.

“מה שאני מדברת עליו זה להוריק את המקום, לטפל בלא מעט בעיות בטיחותיות, כמו גשרים לא בטיחותיים, מדרונות בעייתים, ערכי טבע שצריך לשמר ולפתח. בנוסף נטיעות – יש המון “חורים” בוואדי הזה ויש לאורכו שטחים מוזנחים מבחינת דשא וצמחיה. גם חופת הצל בעייתית. יש מעט מאד מקומות שהחופה מלאה ואנחנו שוקלים לעבות את הנטיעות”.

מדוע שהכספים לא יושקעו בחינוך ובנושאים אחרים?

“רשות מקומית נולדה לתת שירות. יש מי שתופס את השירות לתת חינוך לילדים ולנקות את הזבל. בעיני גם גינה ציבורית היא שירות, ירוק זה חלק מאיכות חיים. ירוק בערים וישובים בעולם גורם לאנשים ללכת. כשאנשים הולכים גורמת להארכת תוחלת החיים ותורמת לבריאות הציבור”.

“אנחנו משקיעים בגינות הקיימות גם. בשנתיים האחרונות הקמנו גינות חדשות, עיבינו את המתקנים, הצבנו ספסלי רחוב ואשפתונים. השקענו גם בתחזוקה של הגנים הקיימים וגם הקמה של גינות ציבוריות חדשות. לצד זה כל הנושא, הוואדי יושב בלב המושבה בלב המסחר של המושבה, לא הרבה השתנה בלב המושבה, צריך לעשות סדר במרחב הציבורי”.

האם יתקיים שיתוף ציבור והאם יתחשבו בדעתו של הציבור?

“אני חסידה מאד גדולה של שיתופי ציבור. ערכתי לא מעט תכניות בארץ ותמיד הלכתי לשיתוף ציבור. במקרה הזה אמרתי, זה בנפשי, זה בנפשם של כל תושבי המושבה. אנחנו נלך לשיתוף ציבור. נזמין אדריכלים, נזמים אמנים ונזמין את הציבור להשמיע את דעתו. המלאכה הכי חשובה זה להביא את מה שיותר איזונים. צריך לשמוע את כולם. צריך להביא את התכנון לאופטימום”.

*צילום באדיבות מועצת פרדס חנה-כרכור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן