הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה השבוע תוכנית שנועדה להכפיל את מסילת רכבת החוף; תוואי הרכבת החדש ישוקע, מתחת לאדמה, באזור בנימינה-גבעת עדה
הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה השבוע להפקיד את תוכנית תת”ל 65א’, אשר יכפיל את מסילת הרכבת בקטע בין חוף הכרמל עד שפיים.
התוכנית כוללת שדרוג המסילות הקיימות, שיאפשרו לרכבות נסיעה של 160 קמ”ש. כמו כן הקמת מסילות חדשות שיאפשרו נסיעה במהירות של 250 קמ”ש וכן הוספת שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים.
ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר, כי אישור התוכנית מהווה בעצם אימוץ הצעת המועצה לצוות את התכנון של הרכבת בקטע שמתחיל בצומת בית חנניה, דרך צומת בנימינה (ברניצקי) ועד לצומת הבורג’.
עוד נמסר, כי על פי הצעת המועצה תוואי הרכבת החדש ישוקע אל מתחת לאדמה – המסילות, קווי החשמל והתחנה עצמה.
“מחד, בהצעה זו אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים, גשרים ופתרונות הנדסיים יקרים סביב צומת בנימינה. לא פחות חשוב מכך, הפגיעה הסביבתית בפתרון השיקוע היא המזערית ביותר. זה הקטע היחידי בין חיפה לתל אביב בו יושמה הגישה התכנונית הזו”. הדגישו במועצה
בנוסף: “אישור התכנית, יחד עם אישור תכנית ההתחדשות העירונית בגבעת חן ותכנית המתאר הכוללנית שהופקדה מאפשר גידול מבוקר של היישוב תוך שמירה על אופיו המיוחד. כולם יחד מהווים חבילת תכנון מדוייקת וחליפת בטחון סטטוטורית היסטורית למושבה, חליפה הכוללת שימור נופי וסביבתי, הכנת תשתית לקליטת בנות ובני היישוב שמנסים לחזור ליישוב ועוגנים כלכליים עתידיים לרווחת היישוב”.
צילום: דוברות רכבת ישראל