• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
שמחה יוסיפוב

שמחה יוסיפוב: מצבה הכלכלי של אור עקיבא בכי רע

במקביל להארכת הרחקתו של ראה"ע יעקב אדרי מעיריית אור עקיבא, הוארכה (שוב) כהונתו של שמחה יוסיפוב, שבהנחיית משרד הפנים ובאישור מועצת העיר מחליף אותו עד להחלטה אחרת; "באתי כדי להציל את העיר מהתרסקות כלכלית"

במקביל להארכת הרחקתו של ראה”ע יעקב אדרי מעיריית אור עקיבא, הוארכה (שוב) כהונתו של שמחה יוסיפוב, שבהנחיית משרד הפנים ובאישור מועצת העיר מחליף אותו עד להחלטה אחרת; “באתי כדי להציל את העיר מהתרסקות כלכלית”

בשבוע שעבר קיבל בית המשפט את בקשת משטרת ישראל לאסור, שוב, על ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, לפקוד את בניין עיריית חדרה ולעסוק בעיסוקים הקשורים לתפקידו. בקשת המשטרה, השנייה במספר, התקבלה ואדרי הורחק ל 45- ימים נוספים. אדרי, החשוד לכאורה, בין השאר, בקבלת שוחד, מכחיש מכל וכל את הטענות נגדו. את תפקידו של אדרי ממלא שמחה יוסיפוב, שהתבקש לקחת על עצמו את תפקיד מ”מ ראש העירייה בפועל – עד לקבלת החלטה אחרת. נכון לשלב זה כלל לא ברור האם המשטרה תדרוש בתום 45 הימים הנוספים להאריך שוב את המגבלות שהוטלו על אדרי. באם לא יוטלו מגבלות נוספות מטעם ביהמ”ש, צפוי אדרי לחזור לתפקידו. בינתיים, כאמור, יוסיפוב משמש כמ”מ ראה”ע בפועל. עבורו, זה היה לחזור למקומו הטבעי – כמי ששימש ראש העיר בין השנים 2003 ועד 2013 .

בעקבות מעצרו של ראש העיר אדרי וכניסתך לתפקיד, מהן תחושותיך ומה הפעולות בהן אתה נוקט?

“ראשית, חשוב לי להדגיש, כי כל אדם חף מפשע עד שיוכח אחרת. לא מדובר על תקופה קלה. לא לאדרי ולא לעיר עצמה. אור עקיבא מצויה במשבר עמוק. הן בגלל מעצר ראה”ע, הן בגלל שמדובר בשנה מורכבת עם קורונה והן בגלל מצבה הכספי הקשה של העירייה. מועצת העיר בחרה בי, פה אחד, לשמש כמחליף לראה”ע לתקופה קצרה – עד שיוחלט אחרת. כממלא מקום ראש העיר, חשוב לי להדגיש, שאני ממלא את תפקידי בהתנדבות מלאה. העיר חשובה לי ולמען עתידה ושיקומה החלטתי לקחת את התפקיד”.

האם שאתה אומר שמצבה הכלכלי של העיר קשה, אתה מתכוון לאיתנותה הכלכלית?

“כן. אני פועל כרגע, יחד עם עוד חברי מועצה שנרתמו למשימה, כולם בהתנדבות, לייצב את הקיים ולהתחיל בבניית תכנית הבראה. דבר דומה עשיתי בשנת 2004 , לאחר שנבחרתי לראשונה לראשות העיר, בניתי תכנית הבראה שעבדה היטב. אני חוזר גם לתוכניות מקוריות שקידמתי בעברי כראש עיר. לדוגמא, בשנת 2011 , בלחץ שלי, הקים שר הפנים באותה עת, אלי ישי, ועדה לחקר גבולות בנושא השטחים מערבית לכביש 4′. היום מתעתד לקום שם מרכז מסחרי ומרכז עסקים ובילוי. התוכנית בהפקדה – דבר שמעכב את תחילת הפרויקט. לצערי, לאור עקיבא אין עוגן כלכלי. עיר ללא עוגן כזה לא יכולה להצליח”.
כשיוסיפוב מדבר על עוגן כלכלי הוא מתכוון לשטחים המיועדים לתעשייה ולמסחר. ערים כדוגמת נתניה בראשותה של מרים פיירברג-איכר וחדרה בראשותו של צביקה גנדלמן, משקיעות הרבה לפיתוח אזורי תעשייה ומסחר. הסיבה לכך פשוטה: הכנסות העירייה מתשלום ארנונה למסחר ולעסקים היא כמעט פי שלוש מארנונה למגורים. גם ההוצאות על התשתיות נמוכה יותר – הרי באזור תעסוקה לא צריך להקים ולתחזק גני ילדים ובתי ספר.

האם תוכל לתת עוד דוגמאות לחיזוק איתנותה של העיר?

“בוודאי, מעבר לדוגמא שציינתי, אתן עוד דוגמא. בזמנו התחלתי את הקמת המחלף מכביש 2 לאור עקיבא, בעלות של 60 מיליון שקל. המחלף תרם הרבה – הן להכרה בעיר והן לפיתוח העיר. כמה שזה ישמע אבסורד, אבל המחלף הזה גרם ללא מעט אנשים להחליט לבוא ולגור בעיר, כיון שהגישה והדרכים לעיר נפתחו. אנשים המעוניינים להתגורר בעיר, מעלים את ערך הנכסים, ומנגד את רצון חברות הבנייה לבנות בעיר. יציאה וכניסה מהירה לכביש החוף, יחד עם מיקומה האסטרטגי של אור עקיבא, יכולה לסייע בהבאת עסקים וחברות. מעבר לייצוב המצב הקיים ובניית תכנית הבראה, יש גם תוכניות עתידיות שבכוונתי לפעול ולקדמן.
תוכנית להאצת ובניית אזורי תעסוקה ומסחר – שבלילה ישמשו כאזורי בילוי אזוריים. המשך פרויקט שהתחלתי בעבר והופסק: בניית אצטדיון כדורגל בשטח המיועד לכך בכיוון בנימינה. בעיניי, חשוב מאוד להחזיר את החברה הכלכלית של העיר לתפקוד מלא. לצורך כך יש לחדש פעילות ביתר שאת. זה הכל עניין של חשיבה. לדוגמא: השקעה בפרויקטים מניבים כדוגמת הקמת שוק מקורה וממוזג, כזה שהתחרה עם השווקים הממוזגים בת”א. השוק היה הופ גם לאטרקציה תיירותית וגם מניב הכנסות לעירייה”.

מעבר להיבט הכלכלי, ישנם אזורים שלמים באור עקיבא הטוענים לקיפוח?

“נושא שיפור איכות החיים ורמת החיים בעיר גם היא חלק מהאג’נדה שלי. תמיד שמתי דגש על חינוך ועל חיי תרבות באור עקיבא. אכן, ישנן שכונות בעיר שמצבן בכי רע. למשל, שכונת שז”ר. ביקשתי מהצוות שיבדוק האפשרות לחדש בשכונה זו הליכי התחדשות עירונית. שכונה זו, לטעמי, הייתה צריכה להיות מטופלת עוד בטרם התחילו בפרויקט אור ים. בזמנו היה היכל תרבות שהיו לו 4000 מנויים, ספריה עירונית מהמשובחות בארץ, מרכז מוסיקה שאני בניתי אין הרבה ישובים שיכולים להתגאות במה שיש לנו. עכשיו, האתגר שלי ושל חבריי למועצת העיר, הוא להחזיר הכל למסלול”.

התוכניות שאתה מציע, חלקן ישימות בטווח המיידי לייצוב וחלקן הן תוכניות לטווח בינוני וארוך. האם אתה מעריך שיהיו בחירות בקרוב?

“תפקידו של ראש עיר נחלק לשניים: ניהול שוטף של העירייה באמצעות מנכ”ל העירייה והפקידות הבכירה. במקביל, להתוות מדיניות מלאה לטווח בינוני וארוך – בהיבט הפיזי, הכלכלי, החברתי, התרבותי, החינוכי. לא שמחתי שפרשת ראה”ע התפוצצה והסיטואציה הקיימת עצובה לי מאוד. ללא קשר לחילוקי הדעות המקצועיים והפוליטיים, שוב, אני לא מאחל לאיש להיות בסיטואציה כזו. באשר לשאלתך האם אני מעריך שיהיו בחירות בקרוב? ובכן, תלוי מאוד בהמשך התפתחות הפרשה ובהחלטות אישיות של ראה”ע דרעי. החוק קובע, כי עד שראש רשות לא מתפטר, או אם אינו מודח על-ידי משרד הפנים מתפקידו במקרים מאוד קיצוניים, הבחירות יתקיימו במועדן. בכל מקרה, גישתי בניהול עיר היא יישום תוכניות לטווח קצר, בינוני וארוך, עבודה משותפת עם הפקידות הבכירה ועם חברי המועצה. אם כל אחד יתרום כפי יכולתו, חוכמתו וניסיונו, נצליח לצאת מהמשבר”.

במבט לאחור, האם אתה יכול לשים את האצבע על הסיבה בעטיה הפסדת בבחירות בשנת 2013 ?

“כשלתי בבחירות כי לא ידעתי להבטיח הבטחות ולא לקיים. אני לא פוליטיקאי בדי. אן. איי שלי. מישהו פעם אמר לי, שאני מה שנקרא פוליטיקאי ‘עמך’ – כזה שמדבר בגובה העיניים. אם יש משהו שלא אשכח, זה שהפסדתי בבחירות בהפרש של 160 קולות”.
שמחה יוסיפוב: מצבה הכלכלי של אור עקיבא בכי רע – עובד בהתנדבות על תוכנית הבראה במקביל להארכת הרחקתו של ראה”ע יעקב אדרי מעיריית אור עקיבא, הוארכה )שוב( כהונתו של שמחה יוסיפוב, שבהנחיית משרד הפנים ובאישור מועצת העיר מחליף אותו עד להחלטה אחרת; “באתי כדי להציל את העיר מהתרסקות כלכלית” הוא אומר.

יוסיפוב. צילום יח”צ עיריית אור עקיבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן