• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
לעומת זאת, לגבי התשתיות האחרות, דברי המהנדס מאשרים כי אין סיכוי שהן יהיו מוכנות באוקטובר. העבודות יימשכו חודשים ארוכים אחר כך, כי המכרזים עוד לא יצאו לדרכם

שכונת עומרים – כרכור: התשתיות רחוקות מסיום

שכונת עומרים בכרכור עומדת להתאכלס בחודשים הקרובים, אולם עבודות התשתית רחוקות מסיום. את האצבע המאשימה הם מפנים למועצה ואף בוחנים  אפשרות להגשת תביעות

שכונת עומרים בכרכור עומדת להתאכלס בחודשים הקרובים, אולם עבודות התשתית רחוקות מסיום. את האצבע המאשימה הם מפנים למועצה ואף בוחנים  אפשרות להגשת תביעות

 

כ-700 בתי אב אמורים להתאכלס בחודשים הקרובים בשכונת עומרים החדשה בדרום כרכור. חלקם בדצמבר וחלקם כבר לפני כן, באוקטובר. רוכשי הדירות, שמחכים להן מאז שהקבלן זכה במכרז בשנת 2018, חוששים שזה לא יקרה. יש להם סיבה מצוינת לחשוש: העיכוב הצפוי הוא כתוצאה של עיכוב בהשלמת התשתיות, חלקם הגדול באחריות של מועצת פרדס חנה כרכור.

כדי לעשות סדר בדברים, רצוי להכיר כמה עובדות בסיס בתכנון שכונות חדשות והקמתן. ברבות מערי ישראל אימצו כבר לפני מספר שנים כללי ברזל – במסגרתן, בטרם מתחילים בבניית בניינים, מסדירים מראש תשתיות. החל מתשתיות בסיס כדוגמת מערכות מים וביוב, דרך כבישים, מדרכות, שתילת צמחייה, תקשורת ועוד. המקפידים אף נערכים מראש להקמת גני ילדים ובתי ספר על סמך צפי האכלוס והאישורים המתאימים ממשרד החינוך.

שכונת עומרים לא תוכננה בקדנציה הנוכחית, אלא לפני. אומנם, גם באותה עת שתוכננה, נהגו רשויות רבות לקבוע הקמת תשתיות בטרם בנייה ואכלוס – אך זה לא המקרה. לפחות לא בשכונת עומרים.

“יש מתחם אחד שהבניינים בו מוכנים לגמרי היום”, מתארים את המצב רוכשים. “מתחמים 2 ו-3, הכוללים שבעה בניינים, יהיו מוכנים בעוד חודשיים מבחינת הקבלן. אך, לצערנו, נכון לעכשיו, המועצה לא מוכנה לתשתיות הנדרשות לקבלת טופס אכלוס (טופס 4). עדיין אין תשתיות מים וחשמל”, אומרים הדיירים.

 מהי המשמעות הכלכלית במידה של עיכוב באכלוס?

“אנחנו צריכים לשלם את המשכנתא, כי מבחינת הקבלן הדירות מוכנות. חוזי השכירות שלנו במקומות המגורים העכשוויים עומדים להסתיים, ילדינו צריכים להיכנס למסגרות חינוכיות. מה נעשה מבחינה כלכלית? מי יפצה אותנו? האם נצטרך להאריך את השכירות שלנו ולהמשיך לשלם כפול?”

כתבת העיר News, נירית שפאץ, ביקרה פעמיים במהלך השבוע באתר הבנייה. בביקור באתר הבניה נראה, כי בנייתם של חלק מהבניינים בפרויקט אכן הסתיימה. בניינים אחרים עדיין נמצאים בעבודות. הכבישים בשכונה סלולים, אך תשתיות בשטח כמו מדרכות, עמודי תאורה, צמחיה ועוד, אינן קיימות.

בשבוע שעבר שלחו כ-80 מהרוכשים המודאגים מיילים בנושא למהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט. הוא השיב להם במייל בו הוא מתאר את המצב כיום. מהתיאור עולה כי המהנדס מאמין, שלמרות הלו”ז הצפוף, עוד יש סיכוי ריאלי שלפחות המים והחשמל יחוברו עד אוקטובר, אם יהיו עבודה יעילה ותיאום טוב של המועצה עם הרשויות האחרות המעורבות.

בדבריו ציין, כי “…פריסת תשתיות חברת החשמל – ביום רביעי הקרוב (24/8) יערך סיור עם נציגי החברה באתר כדי לבחון הערכות לכניסה החברה לפריסת תשתיות החשמל באתר. אנחנו הבהרנו לחברת החשמל את הדחיפות הרבה הנדרשת בהנחת התשתיות וחיבור המתחם לרשת החשמל”.

עוד ציין מהנדס המועצה, כי “להערכתי, משך העבודות להשמתן הינו כשלושה שבועות. חיבור מקו מים ראשי הניתוק קו הזנה ישן של חברת מקורות – עבודות חברת מקורות הושלמו, יחד עם זאת נמנע חיבור האתר למערכת העירונית ע”פ התוכנית, עקב עיכוב בקבלת הסכמת משרד הביטחון לחבר את מחנה 80 לרשת העירונית במקום קו הזנה של חברת מקורות שנועד להתבטל. הנושא נמצא בהתדינות נמרצת ואני תקווה כי יסתיים עם סוף החודש”.

לעומת זאת, לגבי התשתיות האחרות, דברי המהנדס מאשרים כי אין סיכוי שהן יהיו מוכנות באוקטובר. העבודות יימשכו חודשים ארוכים אחר כך, כי המכרזים עוד לא יצאו לדרכם

לעומת זאת, לגבי התשתיות האחרות, דברי המהנדס מאשרים כי אין סיכוי שהן יהיו מוכנות באוקטובר. העבודות יימשכו חודשים ארוכים אחר כך, כי המכרזים עוד לא יצאו לדרכם והתושבים החדשים יצטרכו לחיות, לפחות בחודשים הראשונים, בשכונה שהיא אתר בנייה. לגשש את דרכם לבתיהם בחשיכה ולמעוד מעל מפגעים בשטח נטול מדרכות.

“השלמת עבודות הפיתוח של שלב ב’ – שלב זה כולל ביצוע המדרכות, תאורת הרחובות, מעברים, גינות ציבוריות. אנחנו בשלב סופי של גיבוש מסמכי המכרז וממתינים לקבלת אישור רמ”י לפרסום מכרז ביצוע העבודות. משך פרסום המכרז וקביעת הקבלן המבצע, יארך כחודשיים. מרגע זה יכנס הקבלן לביצוע עבודות הפיתוח לפי סדר העדיפות שנקבע לו, כאשר הקדימות כמובן, היא למבנים שאמורים להתאכלס בזמן המיידי”.הרוכשים חוששים גם בנוגע להתפתחות השכונה בהמשך, בעיקר בנושאי תחבורה וחינוך. בעיות הפקקים בכניסה הדרומית לכרכור ידועות, וכניסת מאות תלמידים חדשים למערכת החינוך ביישוב תחמיר את המצב ועלולה לעשות אותו לבלתי נסבל.

יוני חכימי, חבר המועצה מטעם סיעת “מושבה אחת” שנציגי התושבים פנו אליו לעזרה, ציין: “פניתי לגורמים המקצועיים במועצה. לא אוותר עד שהרוכשים יקבלו בהקדם את הבתים שלהם ויוכלו להיכנס אליהם. אני מקווה שהמועצה תעמוד בזמנים, כי אחרת נעמוד בתביעות ובהוצאות. מבחינתי אני מסייע לתושבים וגם למועצה לעמוד ביעדים, ולכך אפעיל את משקלי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן