סערה ברשת וזעם ציבורי בעקבות חשיפת עיתון העיר News, כי סך הכספים שנגבו בדוחות במהלך שנה וחצי במתחם תחנת הרכבת בפרדס חנה, גבוה ב-900% מסך הדוחות שחולקו במשך שלוש שנים
בעקבות חשיפת עיתון העיר News בכל הנוגע לכמות ולהיקף הטלת קנסות במתחם הרכבת בפרדס חנה – כרכור, הציבור לא נותר אדיש ואף הגיב בזעם ברשתות החברתיות.
הנתונים עצמם, שהגיעו לידי העיתון, מקורם בבקשה שהוגשה על-פי חוק חופש המידע. הנתונים עצמם שנאספו מתייחסים עד לסוף חודש מאי 2022, והם נמסרו לפני כשבוע.
מניתוח הנתונים עולה, כי במשך שלוש שנים, בין השנים 2018 -2020, ניתנו במתחם הרכבת כ- 36 קנסות בהיקף של כ- 12.5 אלף שקלים בלבד. לעומת זאת, בשנה וחצי האחרונות, במתחם הרכבת, ניתנו כ- 345 קנסות בהיקף של כ- 130 אלף שקלים. מבחינה אחוזית מדובר על גידול חד של 900%.
בתגובה לנתונים שחשף עיתון העיר News בשבוע שעבר לראשונה, הכחישו במועצה כי הייתה הנחיה לעיבוי האכיפה ברמה נקודתית. "אכיפה מתבצעת בכל רחבי המושבה כלפי כל רכב המהווה הפרעה לתנועת הציבור ומשתמשי הדרך. בכל שלב שהוא לא הייתה הנחיה לעיבוי האכיפה במקום, אך חשוב לציין כי האכיפה בוצעה על-ידי משטרת ישראל וגורמי האכיפה הרשותיים".
הבעיה המרכזית, כך עולה מבדיקת העיתון וכך גם מעשרות תגובות נזעמות של תושבים, שבפועל הפתרונות התחבורתיים המוצעים מוגבלים מאוד.
"אני לא יודעת איך אוכל ליסוע שוב ברכבת. רק השכם בבוקר יש סיכוי לחניה. לא עזר לי להגיע חצי שעה לפני הזמן: אפס חניה", כתבה אחת המגיבות והוסיפה: "…אני מוכנה ליסוע באוטובוס במקום בפרייבט שלי, אבל זו לא אפשרות שקיימת". תגובות נוספות ונזעמות הבהירו היטב את רחשי הציבור.
עו"ד אייל כגן, חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, שנחשף לנתונים, זועם גם כן. "התחושה היא, שמתייחסים לציבור כאל פרה נחלבת – תוך ניצול מצב בלתי אפשרי בו קיימת מצוקת חניה אמיתית על מנת להטיל קנסות בקצב מוגבר. גידול של 900% בהטלת קנסות זה בהחלט שינוי מדיניות ושאף אחד לא ינסה להסתיר את זה. המספרים מדברים בעד עצמם. ניתן להכשיר בקלות עשרות מקומות חניה נוספים, ניתן לשנות את מדיניות הטלת הקנסות שיש בהחלט ספקות לגבי חוקיות חלק מהם. להנהלת המועצה היו ארבע שנים להסדיר תחבורה ציבורית לרכבת, שתחסוך שימוש ברכבים פרטיים. זה לא נעשה. אנחנו באופוזיציה נפעל לשינוי המדיניות, כפי שכבר עשינו בעבר".