• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

פרדס חנה-כרכור: תכנית אב אסטרטגית לחינוך בתהליכי סיום

השבוע הוצגו בפני ועדת החינוך בפרדס חנה-כרכור המלצות תוכנית אב אסטרטגית לחינוך; התכנית תגבש מדיניות, לעשור הקרוב, למערכת החינוך וההוראה במושבה בהיבט הפדגוגי והתשתיות הפיזיות

השבוע הוצגו בפני ועדת החינוך בפרדס חנה-כרכור המלצות תוכנית אב אסטרטגית לחינוך; התכנית תגבש מדיניות, לעשור הקרוב, למערכת החינוך וההוראה במושבה בהיבט הפדגוגי והתשתיות הפיזיות

תכנית אב אסטרטגית לחינוך נמצאת בימים אלו לקראת סיום. השבוע התכנסה ועדת החינוך של מועצת פרדס חנה-כרכור והוצגו בפניה ההמלצות של התכנית כפי שגובשו בתהליך עבודה שבוצע לאורך שנת הפעילות 2020.

כזכור, כחלק ממדיניות המועצה ואגף החינוך, במהלך 2020 החל הליך גיבוש תכנית אב אסטרטגית לחינוך בשיתוף ההורים, התלמידים, הצוותים החינוכיים ותושבי המושבה כולה.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר, כי התכנית באה לקבוע מדיניות ארוכת טווח, לעשור הקרוב למערכת החינוך וההוראה במושבה בהיבט הפדגוגי והתשתיות הפיזיות תוך בחינת המצב הקיים והשינויים הדמוגרפיים ביישוב.

התכנית קובעת יעדים ראשיים וסדרי עדיפויות למערכת החינוך על צירי הזמן המשתנים, המשאבים והצרכים. התהליך לווה ע”י יועץ חינוכי ,ד”ר איציק כהן, בעלים ומנכ”ל של מכון “משאבי ידע” וצוות יועצי המכון.

עוד נמסר, כי השבוע כאמור התכנסה ועדת החינוך של הרשות המקומית והוצגו בפניה ההמלצות של צוות התכנון. מתכנית זו תיגזרנה תכניות עבודה יישומיות לשנים הבאות. מודל העבודה היה מודל משתף שכלל את אגף החינוך, אגף ההנדסה, צוותי חינוך מהחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, משה”ח, יו”ר ההנהגות הבית ספריות, אנשי ציבור, תלמידים ובעלי עניין נוספים.

תהליך העבודה החל במיפוי המצב הקיים, בירור נקודות החוזק של מערכת החינוך ואיתור האתגרים העומדים בפניה. סה”כ לקחו חלק כ- 250 תושבים, צוותי חינוך ואנשי מקצוע.

במסגרת שלב המיפוי נערכו מפגשים עם הגורמים הלוקחים חלק בתהליכים החינוכיים ובקהילה, בפורומים ובמסגרות השונות ביניהם: ראיונות וסיורים במרבית מוסדות החינוך, מפגשים עם פורום הנהגת ההורים, עם הפיקוח המחוזי, עם מועצת התלמידים ועוד.

כמו כן הוקמו חמש קבוצות משימה – דמוגרפיה ותשתיות, חדשנות פדגוגית ויזמות, הכלה והשתלבות של תלמידים עם צרכים מיוחדים, החינוך הקדם יסודי, החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התכנית האסטרטגית משקפת את תוצרי העבודה של קבוצות המשימה ושיתוף הציבור.

עקרונות התכנית מבוססים על צביונו ומאפייניו של היישוב, על קצב ההתפתחות ביישוב ועל הצרכים הייחודיים הנדרשים. בקווים ששורטטו לתמונות העתיד החינוכית-יישובית עלו שלושה נושאים עיקריים: החזון החינוכי – כמאפשר מרחב לצמיחה, להתפתחות ולמימוש עצמי. מציע מערכת לימודים רלוונטית, פלורליסטית, יזמית וחדשנית הפועלת להרחבת ההזדמנויות ללמידה, מחנכת לערכים, למצוינות אישית, לחשיבה ביקורתית ולמעורבות חברתית. שותפות של כלל הגורמים בתהליך החינוכי תגביר את תחושת השייכות והחוסן האישי והקהילתי.
נושא נוסף שעלה – רכיבי דמות הבוגר שכוללים: מימוש עצמי, אכפתיות ואחריות לזולת ולסביבה ולומד עצמאי. והנושא השלישי – אבני מערכת מובילים – גלוקליות- למידה מבוססת מקום וקהילה ומחוברת לשינויים ולמגמות הגלובליות, לרבות שיתופי פעולה עם רשויות באזור, עם האקדמיה ועוד, פלורליזם ורלוונטיות.

ממועצת פרדס חנה-כרכור הוסיפו, כי “ההמלצות העיקריות שהוצגו מכוונות לפיתוח “פדגוגיה מוניציפאלית ” ומרחבי חינוך קהילתיים על-פיהם הרשות אוטונומית, להוביל ולהנהיג עשייה פדגוגית-חינוכית-ערכית, הרחבה וגיוון של המענים החינוכיים בבתיה”ס ובמרחבי הלמידה הבית ספריים, פדגוגיה מוטת עתיד, שילוב למידה היברידית בכלל וברוח הזמן, בפרט, גיוון במרחבי הלמידה הבית ספריים, הרחבת המענים לתלמידים עם צרכים מיוחדים, הקמת מרכז מו”פ יישובי, בניית תכנית יישובית ספירלית לרצף פדגוגי ומעברים מגן עד י”ב, פיתוח תהליכי הערכה ומדידה יישוביים, עידוד יוזמות חינוכיות בשיתוף הקהילה, הנגשת המידע לציבור באמצעים מגוונים ועוד”.

בנוסף, לאחר אישור התכנית ע”י הנהלת הרשות יוקמו צוותי יישום, ייקבעו סדרי עדיפויות למערכת החינוך על הצירים המשתנים של הזמן, המשאבים והצרכים ותגובש תכנית עבודה מקושרת תקציב ליישום התכנית בטווח הקצר והארוך.

הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, מסרה: “בשנה שחלפה אגף החינוך הוביל תכנית אב אסטרטגית לחינוך שנשענת על 2 רגליים: חדשנות פדגוגית והסדרת תשתיות פיזיות של כלל מבני החינוך. משבר הקורונה הדגיש ביתר שאת את הצורך בעדכון גישות חינוכיות ועדכון המערכת כולה לצרכים המשתנים. מערכת החינוך בארץ כולה סבלה מפערים עצומים של כלים טכנולוגיים, הכשרת הצוותים, חללי לימוד ועוד. התכנון העתידי כולל עתה בתוכו הסתכלות לעשור הקרוב, תכנית שנבנתה תוך הליך שיתוף ציבור שלווה בכ- 250 תושבים, אנשי חינוך אנשי מקצוע וקשת רחבה של דעות ורעיונות היוצרים תשתית איכותית לתוצרי התכנית האסטרטגית תוך הטעמתם לצורכי החינוך היישוביים”.

פרי יגור ציינה, כי “אני מאמינה שחינוך לא מתחיל ונגמר בפדגוגיה, אלא שגם מבנה הכיתה והדרך לבתי הספר, קובעים את אופי החינוך. התוצרים שנתקבלו לאחר שיתוף התושבים, ההורים, התלמידים, צוותי ההוראה וכל מי שלקחו איתנו חלק ישפיעו על עתיד החינוך הרצוי בעשור הקרוב. כבר השנה ייושם דגש על השוואת תשתיות פיזיות בבתי הספר ובהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אני מודה למנהלת אגף החינוך וצוות האגף ולכל מי שלקח חלק. הטמעת תכנית האב תביא לחיזוקה והעצמתה של מערכת החינוך שלנו”.

אילנה זגול, מנהלת אגף החינוך, ביקשה להודות לכל מי שהוביל ועסק במלאכה והוסיפה: “המפגש עם ועדת החינוך היווה סיומו של תהליך מורכב לגיבוש התכנית האסטרטגית לחינוך ותחילתה של דרך ארוכה ומאתגרת למימוש התכנית, דרך שיש בה סיכוי רב להשפיע על עיצוב החינוך ביישוב. מבחנה של התכנית יהיה במימושה ובתהליך שהיא יוצרת. התכנית משקפת מדיניות ארוכת טווח למערכת החינוך ומתווה קווים מנחים להתפתחות ולשינויים שאותם עוברת מערכת החינוך בכלל והרשות המקומית, בפרט, ואלו שמולם נעמוד בעשור הקרוב. אנו עוברים לשלב היישום וההטמעה”.

תמונה-הנהלת מועצת פרדס חנה-כרכור בחניכת מבנה שדות החדש

צילום-באדיבות מועצת פרדס חנה-כרכור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן