• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

נסיקה במכירות הנדל”ן עם סיום הבחירות ופתיחת המשק

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית דיווח על עליה דרמטית במחירי הדירות ובהיקף המכירות של דירות חדשות; בפרדס חנה-כרכור נרשם גידול חג של התחלות בנייה

ניר שמול מנכ”ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית דיווח על עליה דרמטית במחירי הדירות ובהיקף המכירות של דירות חדשות; בפרדס חנה-כרכור נרשם גידול חג של התחלות בנייה

שנת 2020 – שנת הקורונה גרמה לקריסת מאות עסקים ברחבי המדינה וללמעלה ממיליון מובטלים. יחד עם זאת, באופן מפתיע נרשמה עליה דרמטית במחירי הדירות וכן עליה בהיקף המכירות של דירות חדשות, מסר ניר שמול, מנכ”ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית.

שמול הוסיף, כי בשנת 2020 חלה ירידה בהתחלות בנייה ושיא היסטורי בלקיחת משכנתאות. למרות הסגרים, הירידה בתוצר, עובדים רבים שנמצאים בחל”ת או שפוטרו ומשבר כלכלי עולמי, הנדל”ן בישראל ממשיך להתחזק.

אושרי יעיש, מנהל סניף אנגלו סכסון בחדרה

אושרי יעיש, מנהל סניף אנגלו סכסון בחדרה, אישר את הדברים ומסר, כי בעקבות שנת הקורונה והסגרים החליטו אנשים לצאת מקופסאות ולקנות דירות גן ודירות עם מרפסת. הקונים מוכנים להשקיע קצת יותר כסף בבית משודרג יותר”.

“גם אם אין ביכולתם להשיג את הכסף, הם נודדים מאזור לאזור. אנחנו רואים נדידה מאד גדולה ממרכז ודרום השרון לאזור חדרה, כי המחירים בחדרה זולים יותר. בין 60 ל-65 אחוז מהפונים אלינו הם לא תושבי חדרה. מחירי הדירות אכן עלו, אולם לא בצורה דרסטית. המחירים עלו בעקבות הביקוש, אבל המחירים בחדרה ביחס לשאר ערי השרון עדיין זולים”.

יעיש הוסיף, כי “הקבלים שמוכרים דירות יד ראשונה מנסים להעלות את המחירים וזה בעצם מעלה את המחירים, אבל רוב העסקאות הן עסקאות יד שנייה. הקונים רוצים משהו מוחשי ולא לקנות על הנייר. פחות סומכים על העתיד, זה מסמן סוג של חרדה ולא ידוע מה יקרה בעתיד”.

בניגוד לנתונים הארציים, בפרדס חנה-כרכור נרשם גידול בהתחלות בנייה. למעשה, פרדס חנה היא מהרשויות הבודדות בהן בשנת 2020 חל גידול בהתחלות בנייה ביחס לשנת 2019.

אלירן פרץ מפרץ נדל”ן בפרדס חנה-כרכור, הוסיף: “המכירות עלו וגם המחירים עלו. רמת הביקושים עלתה כך שהיום למצוא בית פרטי לקניה ואפילו להשכרה. אפשר למצוא בית לקניה אבל המחירים קפצו”.

“לדעתי העליה במחירים של אנשים שמגיעים מבחוץ לפרדס חנה וגם הקורונה גרמה לזה שאנשים מפחדים להיות כלואים בארבע קירות. במיוחד בעקבות הסגר הראשון והשני במיוחד, כאשר חלקם גרו בבתים הישנים בלי מרפסת. זה הביא אותם לחפש איכות חיים – מרפסת, חצר ופינוקים אחרים”.

“בעקבות הביקושים עלו המחירים בשנה האחרונה בין 4 ל-8 אחוזים. זה משתנה בין סוגי הנכסים והאזורים. גם לאחר היציאה מהסגרים עדיין יש ביקושים. אנשים חזרו לעבודה ולקבל משכנתאות. גם אלה שפחדו להתחייב מבינים שהקורונה כמעט מאחורינו ורוצים להשתדרג”.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לססטיסטיקה ומשרד השיכון מדובר בשנה שהסתיימה עם שיא היסטורי של לקיחת הלוואות משכנתא בסכום כללי של 78 מיליארד שקל. זאת לצד ירידה דרמטית של 22 אחוז במספר הדירות החדשות העומדות למכירה לעונת השנה הקודמת ( למרות הגידול הטבעי באוכלוסייה). כמו כן נרשמה עלייה של 4 אחוז במחירי הדירות ועלייה של 14.6 אחוזים, לפי הלמ”ס, במספר הדירות החדשות שנמכרו בשנת 2020. מדובר בנתונים שחלקם הם שיא של עשור, כמו לדוגמה כמות הדירות החדשות שנמכרו.

ניר שמול הסביר מה הן הסיבות לתופעה הייחודית בישראל וממה הן נובעות. לדבריו קצב גידול האוכלוסייה בישראל הוא הראשון בכל מדינות ה OECD. כמות הילדים לנפש היא הגבוהה ביותר במדינות הללו. במדינה בה נולדים 200 אלף תינוקות בשנה, נפטרים כ-50 אלף אנשים בשנה ונבנות רק 47000 דירות בשנה ממוצעת, הכיוון ברור.

“ישראל בונה דירות לפי כמות המתים ולא לפי כמות החיים. מדובר במחסור של למעלה מ-1.5 מיליון דירות עד לשנת 2040. המחיר ימשיך לעלות עד לטיפול מאסיבי בנושא ההיצע, בעיקר באזורי הביקוש”.

בנוסף מסר שמול, כי הורדת מס הרכישה ל-5 אחוז הביאה להחזרת המשקיעים לשוק שחלקם מתוך היקפי המכירות עלה מ-11 אחוז בשנת 2019 ל-22 אחוז מתוך כלל העסקאות ב-2020 והיד עוד נטויה.

כיום המשקיעים הממוצעים הם עובדים שמשתכרים בממוצע כ-20 אלף שקלים לחודש ומעלה, שרוכשים דירה שנייה מתוך רצון לאפשר לילדיהם להגיע לדירה בישראל.

או לחלופין אזרחים שיוצאים לפנסיה או לפנסיה מוקדמת ומבקשים לרכוש דירה שתאפשר להם הכנסה פאסיבית קבועה בכל חודש, לצד אוכלוסייה הולכת וגדלה של אנשים שמקבלים כספי ירושה ומשקיעים אותם בנדל”ן.

“הריבית הנמוכה במשק, היעדר אלטרנטיבות להשקעה בתקופת הקורונה והחשש מהתמוטטות הבורסות בישראל, החזירה כאמור משקיעים רבים לשוק הנדל”ן בישראל” הסביר שמול.

סיבה נוספת אותה מנה שמול, היא היעדר משילות. סיום תוכנית מחיר למשתכן גרמה לזוגות צעירים רבים, שנהנו בעבר מתוכנית זו, לחפש ולקנות דירה בשוק החופשי.

עוד לדבריו, הסגרים וההימצאות הרבה בבית הביאה ישראלים רבים לבחון את מקום מגוריהם. האם הוא מתאים לצרכיהם המשתנים לאור המציאות העכשווית.

“אנשים רבים שישבו על הגדר והתלבטו בעבר האם לרכוש נכס חדש או לשפץ את הנכס הנוכחי שלהם, קיבלו החלטה לרכוש נכס חדש בדגש על פריחה מחודשת של בתים, דירות גן, דירות פנטהאוז עם מרפסות מרווחות”.

סיבות נוספות לדברי שמול הן הריבית הנמוכה במשק והאפשרות של בנק ישראל להעניק משכנתאות עד לגובה של 75 אחוז לרוכשי דירה ראשונה, 60 אחוז למשפרי דיור ו 50 אחוז למשקיעים, הביאה לשיא בלקיחת משכנתאות.

תהליכי הבירוקרטיה הארוכים בישראל וההתארכות של זמן הבנייה מביאים בממוצע להשלמת פרויקט חדש תוך 7-5 שנים מיום קניית הקרקע ועד ל-15-10 שנים בפרויקטים פינוי בינוי והתחדשות עירונית, מרגע המפגש הראשון מול הדיירים בעלי הקרקע.

זאת ועוד זינוק צפוי בעליה של יהודים לארץ וחזרה של ישראלים רבים לישראל ממדינות רבות בעולם בשל נגיף הקורונה, הרצון למשפחתיות, חיסונים זמינים וכלכלה חזקה לעומת מדינות רבות אחרות בעולם.

סגירת השמיים הביאה ישראלים רבים שנהנו מטרנד של רכישת נדל”ן בחו”ל (שיא של כ-3 מיליארד דולרים בשנת 2019) להישאר בארץ ולחפש השקעות בישראל ולא לבצע רכישת דירה בברלין, לונדון, ניו יורק, ורשה, מדריד, אתונה ובערים רבות נוספות מעבר לים.

הציפייה בתחילת המשבר לירידת מחירים והמציאות של עליית מחירים גורמת לישראלים רבים להקדים ולרכוש דירה, רגע לפני זינוק נוסף במחירים.

ניר שמול התייחס לתחזית מצב הנדל”ן בשנת 2021 ומסר: “הצטברות נתונים אלו מובילה למסקנה, כי בשנת 2021 נראה המשך של עליות מחירים, ירידה נוספת בהתחלות הבנייה וגידול משמעותי במספר העסקאות. כאשר ישראל נמצאת שוב בשנת בחירות ואנו לא צופים תוכנית חדשה בתחום הנדל”ן (בהנחה שהתנאים הפוליטיים יאפשרו הקמת ממשלה יציבה חדשה ולא יציאה למערכת בחירות חמישית). השנה הקרובה מסתמנת כשנה אבודה לזוגות הצעירים ו”למחפשי מציאות ” בתחום הנדל”ן, אשר מקווים לירידת מחירים”.

תמונה-אושרי יעיש, מנהל סניף אנגלו סכסון בחדרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן