• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

ניצחון לדמוקרטיה: אושר “חוק השבת” בחריש

לאחר לחצים רבים נגד חוק העזר המסדיר פתיחת עסקים; אושר אמש החוק; החוק יתיר פתיחת בתי אוכל ועינוגים ציבוריים; לא תתאפשר פתיחת חנויות ומרכולים בשבת

לאחר לחצים רבים נגד חוק העזר המסדיר פתיחת עסקים; אושר אמש החוק; החוק יתיר פתיחת בתי אוכל ועינוגים ציבוריים; לא תתאפשר פתיחת חנויות ומרכולים בשבת

לאחר לחצים כבדים על ראש עיריית חריש וקמפיין נגד אישור החוק, אושר אמש (רביעי) חוק עזר לחריש (פתיחת עסקים וסגירתם) במועצת העיר. החוק מסדיר את שעות הפתיחה והסגירה של העסקים בשטח העירייה, והוגדרו בו שעות פתיחת וסגירת עסקים, כולל בשעות הלילה, בימי מנוחה, בימי זיכרון ובמועדים.

החוק, כפי שאושר, אוסר על פתיחת מרכולים ומסחר ברחבי העיר בשבת, אך עם זאת תותר, במקומות מוגדרים מראש, פתיחת מסעדות, בתי קפה ועינוגים, דוגמת ג’ימבורי, קולנוע, אולם מופעים ומרכז ספורט. כמו כן לא יחול איסור על פתיחת תחנות דלק וחנויות נוחות בכל שעות היממה. האזורים בהם תותר פתיחת בתי העסק הללו הם הקניון בכניסה לעיר, הפארק העירוני העתידי ורצועת מסחר עתידית בקצה שכונת מעו”ף. כמו כן תותר פתיחת הקאנטרי העתידי בשבת.

ראש עיריית חריש, יצחק קשת, אמר לאחר אישור החוק: “חריש היא עיר חדשה. אין לה היסטוריה, ולכן גם אין סטטוס קוו היסטורי ומוסכם. הקו המנחה שלי מאז ומתמיד הוא שחריש היא של כולם-חילונים, דתיים וחרדים. הציבור הסמיך אותנו לקבל החלטות והכרעות, והיום הגיע הרגע לקבל את ההחלטה החשובה ביותר בהיסטוריה של חריש. כבר תקופה ארוכה שהמחלוקת בענייני השבת קורעת את העיר וגורמת לקיטוב ולשנאת חינם. הרוב המוחלט של הציבור מעוניין בחיים משותפים. הקיצונים שמקבלים תשומת לב לא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם. החוק שגיבשנו אחרי עבודה קשה מייצר מערכת איזונים עדינה בין האינטרסים של כולם. החוק הזה דואג לצרכים של כולם, וכולם מרוויחים ממנו”.

קשת התייחס ללחצים הקשים שעבר והקריאות שלא לאשר את החוק: “בשבועות האחרונים מתנהל נגדי ונגד החוק קמפיין מתוזמן ומתוזמר של אינטרסנטים שלא רואים לנגד עיניהם את טובתה של חריש. בצער רב נוכחתי לראות איך גורמים אינטרסנטיים הטעו בכוונת זדון רבנים גדולים, ולא הביאו בפניהם את האמת על החוק. הופעלו עליי לחצים אדירים, אבל אני לא התקפלתי. לנגד עיניי עומדת טובתה של חריש, טובתם של כל התושבים וטובתה של קדושת השבת”.

עד היום לא היה בחריש חוק עירוני שמונע פתיחת עסקים בשבת. למעשה, המצב איפשר פתיחת עסקים בשבת בכל מקום בעיר. החוק החדש, שהושג בהסכמה עם נציגי הציבור החילוניים והדתיים, מסדיר את המצב החוקי בעניין זה.

נוסח החוק כפי שאושר הוא הנוסח ה-53 במספר. לאחר אישור החוק פרסמה, הרשימה הליברלית בחריש, הודעה, בה היא מברכת על אישור החוק: “מבחינתנו הניצחון הגדול הוא בעצם העובדה שהציבור החילוני וצרכיו נלקחו בחשבון בשיח הזה. זו הייתה המשימה של הליברלים, ואנחנו אסירי תודה על כך שבחרתם אותנו ואפשרתם לנו להיות שם כדי לוודא שהאינטרסים שלנו ייצוגו. מסיבה זו היה ברור שאין שאלה בכלל על אפשור פתיחת עסקים בשבת, אלא רק שאלה על המיקומים בהם זה יהיה מותר, וסוג העסקים שיותר לפתוח”.

חבר המועצה שלמה קליין, מסיעת בית טוב לחריש, מסר: “אנחנו בסיומה של דרך לא פשוטה שעברנו יחד. אני אומר בראיה שלי, היתה ונשארה שמירה על כבודה של השבת ועל חשיבות קיום המנוחה של כל תושבי חריש ושל כל עם ישראל. יש לנו דרכים שונות לבטא את המנוחה. החשיבות של הראיה המשותפת של שבת והשמירה על הצביון שלה לא פחות חשוב מהחוק עצמו. מכאן כל אחד בוחר לבטא את המנוחה בדרכים שלו. כל אחד מכבד את הדרכים שהשני בוחר. אני חושב שהתקדים הגדול שהגענו זה היכולת לכבד ולהגיע להסכמות שהבסיס שלהן שלכולנו חשובה השבת. מטרתו של החוק לכבד את השבת ולא לזלזל בה אני רואה בזה הישג גדול שידענו לעשות את זה ביחד”.

חבר המועצה, שלמה פרץ, מסיעת ש”ס, שהתנגד לחוק, מסר בישיבת המועצה, כי “אנחנו בתנועת ש”ס פועלים לפי דעת גדולי הדור ורק לפי דעתם אנחנו נוהגים ומצביעים. כמה שיותר לשמור על שבת קודש בשטח הציבורי. ראיתי שהחוק שונה והמסחר ירד, לא הגיע אלי בזמן החוק הזה לדעתי זה לא תקין הגיע אלי ממש לפני זמן קצר. אנחנו פועלים לפי דעת גדולי הדור ונשמור על השבת כפי שנוכל”.

חבר המועצה, יוסי גולדמן, הוסיף: “אני חושב שהחוק הזה הוא חוק שאם להתייחס לשבת, אבל אם להתייחס למשהו – החוק הזה אמור להראות אהבת חינם. שכל ציבור באשר הוא יפסיק לנסות למשוך את השמיכה לצד שלו. זו עיר מעורבת ולא ניסיון השתלטות כזה או אחר יגדיר את העיר”.

חברת המועצה, שני גרינברג, ציינה: “השבת שלנו היא שונה וזו הדרך שלנו, פנאי תרבות וספורט, זה סוג של השגחה עליונה שהמליאה של העיר הזו נבחרה וכל האנשים כאן רואים את האדם מולם ומנסים להגיע לפשרות מתוך הבנה שלא ננצח אחד את השני. החוק הביא איתו ראיה של האחר הבנה של האחר ולא לדרוך על אנשים אחרים ועל האמונה שלהם”.

חבר המועצה, יוחאי פרג’י, התנגד אף הוא לחוק וטען במהלך הישיבה, כי קיבל את נוסח החוק 20 דקות לפני תחילת ישיבת המועצה ולא עשרה ימים כמקובל. פרג’י ביקש לדעת אם חוקי לאשר את החוק. היועץ המשפטי הסביר וציין, כי אין בעיה לאשר את החוק, שעליו עבדו במשך חודשים.

בתגובה אמרה חברת המועצה גרינברג: “לנסות לטעון כאילו החוק עלה לפני 20 דקות זו יריקה בפנים של כל האנשים שעבדו על החוק הזה. זו גרסה מספר 53. זה לא נכון. דנו בכל פרט בכל סעיף על כל אות. הגענו לרמה של לוודא שלמוקד רפואה דחופה תינתן אפשרות לפעול. החוק עבר כנדרש”.

חוק העזר העירוני , כפי שאושר, יעבור לאישור שר הפנים. גרינברג מסרה למערכת “העיר News”, כי עד עכשיו היה מותר הכל בחריש ועכשיו כבר לא. יש פה אינטרס של הגנה על השבת. אם שר הפנים לא יאשר הוא יפגע בשבת. בסוף אנחנו רוצים שהעיר תתנהל כפי שקבענו. באופן עקרוני גם לפי תפיסתו של דרעי הוא אמור לאשר את זה כי זה מסדיר את הדברים לטובת כולם. מהות ההחלטות צריכות להיות מתאימות לתושבי העיר. אני מאמינה שהחוק יכנס לתוקף לקראת סוף 2021, אבל בתוך העיר עצמה אנחנו מתכוונים להתנהל כפי שהחלטנו”.

תמונה-חברי מועצת חריש בהצבעה על חוק העזר העירוני

צילום-באדיבות עיריית חריש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן