• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
השרה גילה גמליאל וצוות מערך חירום

מדינת ישראל נערכת ליום שאחרי הקורונה

מדינת ישראל נערכת לשעת חירום ברחבי חופי הארץ ליום שאחרי נגיף הקורונה. עיריית חדרה מצטרפת לרשת הארצית של מתנדבי חירום ים בהובלת עמותת אקואושן והמשרד להגנת הסביבה. תרגיל הלאומי של מערך החירום הימי נדחה לאמצע נובמבר.

מדינת ישראל נערכת לשעת חירום ברחבי חופי הארץ ליום שאחרי נגיף הקורונה. עיריית חדרה מצטרפת לרשת הארצית של מתנדבי חירום ים בהובלת עמותת אקואושן והמשרד להגנת הסביבה. תרגיל הלאומי של מערך החירום הימי נדחה לאמצע נובמבר.

עמותת אקואושן ומשרד להגנת הסביבה נערכים לשעת חירום ברחבי חופי הארץ. עד כה הצטרפו כ- 10 רשויות חוף. אירועי זיהום של דליפות נפט בים מתרחשים ברחבי העולם כמעט על בסיס יומי. מדובר בתאונות של כלי שייט, מכליות נפט או אניות משא, המכילות טונות רבות של דלק או נפט גולמי. ומדינת ישראל ביחד עם רשויות החוף ומתנדבי החירום של עמותת אקואושן נערכים בהתאם.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: “היערכות מדינת ישראל לאירוע זיהום ים בשמן היא צורך לאומי. ככל שנהיה מוכנים יותר, נוכל לתת מענה טוב יותר למען החופים והים בישראל. אני מברכת את עיריית חדרה על הצטרפותה למערך המתנדבים “חירום ים” של המשרד להגנת הסביבה בהובלת עמותת אקואושן. אני קוראת לכלל הרשויות החופיות להקים יחידות מתנדבים דומות, וזאת לטובת היערכות לטיפול בזיהום החופים, העלול לפגוע בצורה אנושה במרקם החיים בחופים ובמגוון הביולוגי”

צוות מערך החירום בתדריך

התרגיל הלאומי של מערך החירום שנמשך שלושה ימים נדחה לאמצע חודש נובמבר. בישראל בדומה למקובל בעולם המערבי, אחד היסודות המרכזיים המרכיבים את התוכנית הלאומית למוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים בשמן (התלמ”ת) הוא יסוד המוכנות והפעולה של רשויות החוף לטיפול באירוע זיהום החופים שבתחומן בשמן. הרשויות החופיות נדרשות לשמר ולשפר את תוכנית החירום המקומית שלהם לאירועי זיהום החופים.

ד”ר מיכל שטרן רכזת מתנדבי חירום ים , אקואושן ” השימור והשיפור נדרש בתחומי הידע, הציוד וכוח האדם הנדרש לפעולות התגובה בחופיה. כמקובל בעולם בתחום זה ובישראל בתחומי חירום אחרים (יחידות חילוץ, צח”י, מד”א וכו’) יחידות מתנדבים הינן מכפלת כוח לרשויות המקומיות ואחת הדרכים הבטוחות ביותר להבטחת יכולות מקומיות באירועי חירום”

עמותת אקואושן והמשרד להגנת הסביבה, בשיתוף אנשי הים התיכון ורשויות החוף בישראל, פועלים במרץ להקמת רשת ארצית של קבוצות מתנדבי חירום ים אשר יוכלו להוות כח עזר משמעותי במקרה של זיהום ימי וחופי בנפט. במשרד להגנת הסביבה יש פעילות ענפה בנושא החירום בים אך יש מקום להרחיב את הפעולות אף יותר.

מסביר אריק רוזנבלום, מנכ”ל אקואושן: “יש צורך בהגדלת כוח אדם שייתן מענה אמיתי במקרה של דליפה או זיהום ימי. היוזמה שאותה התחלנו לפני כשנה ומיישמים בימים אלו, היא קריטית למענה אפקטיבי בזמן אמת”.

חוף הים
טרקטור בחוף הים

 

באמצע ספטמבר קיבלנו שוב תזכורת מקומית לכך. לאחר שבחוף פלמחים זוהמה רצועת של כ-1 ק”מ בנפט מעורב בגושי זפת גדולים. מקור הזיהום לא ברור וההשערה היא שמדובר בנפט או דלק הינע ישן שנסחף מלב ים. אנשי רשות הטבע והגנים יחד עם היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של משרד להגנת הסביבה פעלו לניקוי החוף המזוהם באמצעות ציוד מכני, מלווה בכח אדם עם מגרפות ואתי חפירה. יש לזכור כי באירוע זיהום ים בנפחים גדולים או במרחק קטן מהחוף היכולת לפנות מהים את כל נפח השמן טרם הגעתו לחופים מוגבלת ולכן צפויים החופים להזדהם לאחר מספר שעות או ימים בודדים – דבר אשר צפוי לגרום לנזק סביבתי וכלכלי עצום. למרות מגפת הקורונה יש מתנדבים רבים שנרתמים לעזרה.
עיריית חדרה הצטרפה ל-9 רשויות חוף החברות ברשת הארצית של מתנדבי חירום ים. בשנה הבאה צפויים להצטרף מתנדבים מרשויות נוספות.

עיריית חדרה, בשיתוף פעולה עם מועדון ימי חדרה, הרימה את הכפפה בנושא ופרסמה מודעת גיוס בדף הפייסבוק שלה. מתנדבים רבים תושבי העיר ומקרב חברי המועדון הימי נרשמו לתכנית ההכשרה, אשר החלה השבוע. המתנדבים צפויים לעבור הכשרות מקצועיות בנושא טיפול באירועי זיהום ים וחוף בנפט ובנוסף משתתפים בפעילויות העשרה רבות הכוללות סיורים, שנירקולים מודרכים, הרצאות ועוד בשיתוף אנשי הים התיכון.

יהודה דרי יו”ר מועדון ימי חדרה: “מועדון ימי חדרה שמח לקחת חלק ביוזמה החשובה של עמותת אקואושן, המשרד להגנת הסביבה ועיריית חדרה. חברי המועדון, בני הנוער והילדים המתחנכים בו, משתתפים בפעילות ספורט ימי בחלק נכבד מחייהם. מועדון ימי חדרה החורט על דגלו את רוח החינוך וההתנדבות בים, היה בין הראשונים מכלל מועדוני השיט בארץ, לשתף פעולה עם הרשות המקומית בתחומי שמירת הסביבה הימית והחופית.”

תמונות מתרגיל חירום מערך ימי , צילום: דני שלומי, אקואושן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן