• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
לאור קרבת קווי מתח לבתים בבית אליעזר וממצאים בדו"ח מיוחד של המשרד להגנת הסביבה, הועבר הנושא לחברת החשמל ויבחנו חלופות להפחתת החשיפה. למרות פניות חוזרות ונשנות, מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה

המשרד להגנת הסביבה: נמצאו חריגות במדידות קרינה מקו מתח עליון בבית אליעזר

לאור קרבת קווי מתח לבתים בבית אליעזר וממצאים בדו"ח מיוחד של המשרד להגנת הסביבה, הועבר הנושא לחברת החשמל ויבחנו חלופות להפחתת החשיפה. למרות פניות חוזרות ונשנות, מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה

לאור קרבת קווי מתח לבתים בבית אליעזר וממצאים בדו”ח מיוחד של המשרד להגנת הסביבה, הועבר הנושא לחברת החשמל ויבחנו חלופות להפחתת החשיפה. למרות פניות חוזרות ונשנות, מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה

עוד חוזר הניגון. המשרד להגנת הסביבה בדק ומצא, כי רמות קרינה מקו המתח בשכונת בית אליעזר בחדרה חורגות מטווח “עקרון הזהירות המונעת” ומהמלצותיו לגבי חשיפת הציבור לעוצמות שדה מגנטי מרשת החשמל.

את הדו”ח העביר המשרד להגנת הסביבה לחברת החשמל. באופן מפתיע, הדו”ח לא הועבר לעיריית חדרה, שאומנם אינה צד בפרשה, אך מחובת הגורמים השונים לעדכנה בנעשה בתחום שיפוטה. אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר, זה רק בגלל שלפני כשנתיים רעשה העיר בעקבות ממצאים דומים ואשר פורסמו בעיתונות הארצית.

תקופה ארוכה שתושבים בשכונה מביעים דאגה עמוקה מהשלכות אפשריות מקרינה, ומבקשים להפחית את רמות החשיפה מהקו החוצה את השכונה סמוך לציר שדרות האביב, לדאוג לסביבה בריאה ולאיכות חייהם.

לאחר שממצאי מודד קרינה מוסמך, דניאל שוורצברג, הצביעו על חריגה מהקו בדו”ח משנת 2019, ביקש לירון נח, פעיל חברתי-סביבתי בשכונה ומידען טכנולוגי, מהמשרד להגנת הסביבה לטפל בעניין, לפני  כשנתיים. בהמשך ביקש לקבל לידיו נתונים על פי חוק חופש המידע.

אז התברר, כי עוד בשנת 2009 התגלו חריגות סביב קו המתח העליון בשכונה. בעוד במשרד להגנת הסביבה ובחברת חשמל ידעו מהפרטים, תושבי בית אליעזר, כמו גם עיריית חדרה, גילו על-כך מהתקשורת. האזרח לירון נח המשיך לעקוב וכשראה שדברים לא מתקדמים, פנה שוב לכל הגורמים.

כדי לבדוק את המצב בשנת 2021, פנה לירון נח ללשכת השרה להגנת הסביבה לשעבר, ח”כ גילה גמליאל, ולדרג המקצועי הבכיר במשרד להגנת הסביבה. למקום נשלחו צוותים רשמיים של המשרד להגנת הסביבה, בוצעו מדידות עדכניות והוכן דו”ח על-ידי אינג’ ארטור קולגנייב, ממונה קרינה בלתי מייננת – מתקני חשמל במשרד להגנת הסביבה. הדו”ח נשלח בסוף מאי שנה זו. ונתוניו, דומים מאוד לנתוני דו”ח 2019 ולבדיקות שבוצעו עוד הרבה לפני, שעליהם, כאמור, נודע לתושבי בית אליעזר כמה שנים אחרי.

“אני מודה למשרד להגנת הסביבה על המענה לפניית חופש מידע, ביצוע המדידות והדו”ח העדכני. הממצאים בדו”ח מראים פעם נוספת חריגות מ”עקרון הזהירות המונעת”, אמר לירון נח לעיתון העיר News והוסיף, כי “הדבר מטריד. הן בממצאים והן במשך הזמן בהמתנה לפתרון”.

 מהם הפתרונות המומלצים במצבים מסוג זה?

“העתקת הקו, הרחקתו, הטמנתו באדמה, שינוי בהולכה, או פתרון אחר שיוריד את רמות הקרינה מתחת לסף המומלץ ב”עקרון הזהירות המונעת”. הבעתי חשש, ואיני היחיד, שהדבר במתכונתו הנוכחית, אינו מוסיף בריאות ונחת לתושבים. יש להפחית את החשיפה. בשנים האחרונות פניתי למשרד להגנת הסביבה ולגורמים אחרים כגון: ליו”ר הוועדה להגנת הסביבה של הכנסת ה-23, לחברת החשמל וביקשתי את התייחסותם. צר לי שעל אף חריגות, לא נוצלו עבודות חפירה ותשתיות בשדרות האביב לקידום הטמנת הקו”, מסר לירון.

בדו”חות המשרד להגנת הסביבה שהגיעו לידי עיתון “העיר News”, צוין כי ארגון הבריאות העולמי (WHO) קבע כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן לשדה מגנטי העולה של 2 מיליגאוס בממוצע שנתי, הינם “גורם אפשרי לסרטן”. הערכים שנמדדו בסמיכות לקו באזורים של שהייה רציפה ע”פ הדו”חות גבוהים פי כמה.

“לא מצאתי כל סיבה מדוע ימשיכו לספוג תושבים בבית אליעזר רמות קרינה כאלה. על פי דו”חות של המשרד להגנת הסביבה נראה ממחקרים וממדידות במקומות אחרים שהחשיפה הממוצעת ברוב בתי המגורים נמוכה משמעותית מממצאי המדידות שהובאו בפניי. עוד נראה ע”פ דו”ח ועדת מומחים שהוגש למשרד להגנת הסביבה בשנת 2005, כי הערכים גבוהים מאלה שנחשפת אליהם בפועל רוב אוכלוסיית ארה”ב, גרמניה ובריטניה. אני מקווה כי ללא דיחוי ימצא וייושם פתרון להפחתה בצורה ניכרת של רמות הקרינה בסמיכות לקו המתח העליון בבית אליעזר.” הוסיף לירון.

גורמים מהמשרד להגנת הסביבה אישרו, כי העבירו את הנושא ואת הממצאים החדשים לטיפול חברת חשמל להפחתת החשיפה ולבחינת חלופות להפחתת החשיפה. תשובה די זהה למה שנמסר מהמשרד להגנת הסביבה בשנת 2019.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה, כי “דו”ח ניתור השדה המגנטי, שהועבר על ידי העיתון לעיריית חדרה, ילמד ויבחן  על ידי הגופים המקצועיים בעירייה, שימליצו כיצד לפעול. בנוסף בדו”ח עצמו מצוין, כי הנושא נמצא בבדיקה וטיפול חברת החשמל שהיא הגוף האחראי בנושא”.

מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן