• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

האופוזיציה למשרד הפנים: חייבו קיום דיון בנושא פרשת “עומרים”

מזה שלושה שבועות מבקשת האופוזיציה העירונית לקיים ישיבה שלא מן המניין בפרשת שכונת "עומרים" ובמה שמכנים עשרות רוכשי דירות שם: "המחדל הגדול". השבוע שלחה האופוזיציה מכתב למשרד הפנים שיחייב קיום ישיבה במהלך השבוע הקרוב.

מזה שלושה שבועות מבקשת האופוזיציה העירונית לקיים ישיבה שלא מן המניין בפרשת שכונת “עומרים” ובמה שמכנים עשרות רוכשי דירות שם: “המחדל הגדול”. השבוע שלחה האופוזיציה מכתב למשרד הפנים שיחייב קיום ישיבה במהלך השבוע הקרוב.

יו”ר האופוזיציה העירונית בפרדס חנה – כרכור, עו”ד אייל כגן, שלח בבוק יום רביעי מכתב בהול למשרד הפנים, בו הוא דורש כי מנהל המחוז יכנס ישיבה שלא מן המניין. זאת לאחר, שלדברי עו”ד כגן, עברו מעל שלושה שבועות מאז הגישה האופוזיציה את בקשתה לקיום ישיבה שלא מן המניין. על-פי חוק, במידה ויש לאופוזיציה מעל שליש חתימות (במקרה זה שש חתימות), חייב להתקיים דיון. עם זאת, בשל החגים, הנושא התמסמס.

בהצעתם לסדר של חברי האופוזיציה בעניין פרשת שכונת “עומרים”, בהם חברי המועצה יוני חכימי, עו”ד אייל כגן וטל דנטס, מציינים השלושה, כי “בשנת 2016 שווקו לקבלנים מגרשים בשכונת עומרים על-ידי רמ”י. זאת,  כחלק מהסכם לפיו עבודות הפיתוח בשכונה יהיו במימון רמ”י ויבוצעו על-ידי המועצה – בתמורה לתוספת של 15% מעלות הפרויקט. פרויקט שעלותו כשבעה מיליון שקלים”. השלושה מדגישים בהצעתם לסדר, כי בכל מצב, האחריות לפיתוח היא על  מועצת פרדס חנה כרכור.

בשנת 2018 החלו הקבלנים בשיווק דירות במחיר למשתכן, זאת בהתאם לרכישת המגרשים מול רמ”י. בשנת 2020 הקבלנים התחילו את הבניה בפועל ואת שיווק שאר הדירות בשוק החופשי. אלא, שאליה וקוץ בה: “בהסכמי המכר התחייבו הקבלנים מול הרוכשים לאכלוס ראשוני באוקטובר 2022. חשוב לציין שרוב רוכשי הדירות הם זוגות צעירים שנטלו משכנתא וגרים בשכירות עד קבלת הדירה, מתוך ידיעה על תאריך קבלת הדירה. בהתאם לכך חתמו על השכרת הבתים למגורים ותכננו את הנטל הכספי בהתאם”, הדגישו השלושה בדברי ההסבר.

“האכלוס העתידי של השכונה מתעכב עקב הפיגורים של עבודות הפיתוח שהינן באחריות המועצה, שלא עומדת בלוחות הזמנים. עובדה, שעלולה לחשוף את המועצה לתביעות אפשריות על סך מיליוני שקלים. ברי, לכל מי שעיניו בראשו, שהמחדל החמור רובץ לפתחנו”.

המשמעות, כך לדברי השלושה היא, כי בכל איחור בקבלת הדירה מהקבלן, יגרור העיכוב הוצאות נוספות על הרוכשים ונזק כלכלי קשה – מה שעלול לתביעות של הרוכשים נגד הקבלן. ולא רק, אלא בהמשך גם נגד המועצה עצמה.

לדברי השלושה, למרות התראות חוזרות ונשנות  של התושבים, מתברר כי “האכלוס העתידי של השכונה מתעכב עקב הפיגורים של עבודות הפיתוח שהינן באחריות המועצה, שלא עומדת בלוחות הזמנים. עובדה, שעלולה לחשוף את המועצה לתביעות אפשריות על סך מיליוני שקלים. ברי, לכל מי שעיניו בראשו, שהמחדל החמור רובץ לפתחנו”.

עוד הם מציינים, כי “בנוסף, לא למותר לציין, כי עד היום מכרזי פיתוח שלב ב’ לא פורסמו וכמובן שלא נבחרו קבלנים מבצעים, גם כאן ברי לעיני כל, כי מכרזי הפיתוח של שלב ב’ ובחירת הקבלנים המבצעים הייתה צריכה לקרות, הרבה לפני המועד הנוכחי ולצערנו גם זה לא נעשה”.

 

“אם לא די בכל רשימת המחדלים הנ”ל”, מציינים השלושה, הרי “גם מוסדות החינוך בשכונה היו אמורים להיבנות וכך למנוע את קריסת מערכת החינוך בישוב. אנחנו הרי יודעים שבתי ספר יסודיים לא יוקמו אלא עד ארבע שנים מהיום, ואילו התיכון העתידי יוקם רק בעוד 5.5 שנים. מה שמעורר תהיות רבות לגבי יכולת הניהול, שכן היו ארבע שנים מלאות לתכנן זאת”.

בהצעת ההחלטה מתבקשת מליאת המועצה להחליט, או בשפה פשוטה, להפסיק לטמון הראש בחול. הצעת ההחלטה היא למנות פרויקטור לסיום עבודות הפיתוח בשכונה. בנוסף, למנות מנהלת לשכונה. תפקידה יהיה לבחון את כלל היבטי האכלוס. הן מבחינת החינוך, איכות הסביבה הסדרי פינוי אשפה, תחבורה וכו’. עוד מבקשים השלושה לפרסם מכרז לפיתוח שלב ב’ תוך שבעה ימים. כמו כן, כן לפעול לזירוז פרסום מכרז לבינוי מוסדות חינוך וציבור בשכונה.

“הפחד הגדול שלנו”, מציינים הרוכשים, “שנגיע לסוף חודש אוקטובר וגם תשתיות בסיסיות לא יהיו. הקבלנים עומדים בזמנים ואפילו מקדימים. גם הם יושבים ומחכים למועצה שתעשה את חלקה

מצוקת הרוכשים החוששים כי ייתכן ויחול עיכוב בקבלת הדירות וכי הם יצטרכו לחיות בתוך “אתר בנייה”. חששם נחשף לראשונה בכתבת תחקיר בעיתון העיר News. בכתבה, שהתפרסמה לפני למעלה מחודש, הציגו הרוכשים את חששותיהם. במקביל, חשף לראשונה העיתון את מכתב התשובה המפורט מטעם מהנדס המועצה לתושבים. בו ענה לחלק משאלותיהם. בין השאר, בנושא חיבור השכונה לחשמל, חיבור השכונה למערכות ניקוז וביוב. כמו כן, זמני טיפול עתידיים בסלילת כבישים, תשתיות עיליות ותאורת רחוב.

“הפחד הגדול שלנו”, מציינים הרוכשים, “שנגיע לסוף חודש אוקטובר וגם תשתיות בסיסיות לא יהיו. הקבלנים עומדים בזמנים ואפילו מקדימים. גם הם יושבים ומחכים למועצה שתעשה את חלקה. בדיוק כמו שאמרנו אז, בכתבה אצלכם, אנחנו אומרים גם עכשיו. אנו בהחלט בוחנים אפשרויות והליכים משפטיים לתבוע את המועצה – באם לא תעמוד בהתחייבויות”.

בישיבה שלא מן המניין, שככל הנראה תתקיים במהלך השבוע הקרוב, צפויים להגיע עשרות בעלי דירות, שרכשו נכסים בפרויקטים השונים בשכונת “עומרים”.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן