• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
יצחק קשת, ראש עיריית חריש

בסימן גידול: אושר תקציב עיריית חריש לשנת 2021

על-פי התקציב שאושר: 51% מהוצאות אגפי העירייה בתקציב עיריית חריש – כ-107 מיליון שקל - יושקעו במערכת החינוך העירונית.

על-פי התקציב שאושר: 51% מהוצאות אגפי העירייה בתקציב עיריית חריש – כ-107 מיליון שקל – יושקעו במערכת החינוך העירונית.

עיריית חריש תשקיע בשנה הקרובה 107,143,734 שקל בתחום החינוך. מדובר בכ-51% מההוצאות של האגפים השונים בעירייה בתקציב 2021 כולו. מדובר בגידול של כ-36% (כ-29 מיליון שקל) משנת 2020, שבה תקציב החינוך היה כ-78 מיליון שקל.

ההשקעה השנייה בגודלה היא בתחום התפעול והלוגיסטיקה, ובכלל זאת בפינוי אשפה וניקיון: כ-27 מיליון שקל, גידול של כ-6 מיליון שקל משנת 2020. עוד תשקיע העירייה השנה כ-4.1 מיליון שקל בתחום השמירה והביטחון. השקעה זו כוללת פתיחת מוקד חירום וביטחון שיאויש 24 שעות ביממה. כמו כן העירייה התאימה את תקציב האירועים לתקופת הקורונה, תוך היערכות לחזרה לקיום אירועים בתוך מספר חודשים (כפוף להנחיות ולהגבלות א.ח).

השקעה בחינוך גדלה

סך ההשקעה בחינוך בגני הילדים בשנת 2021 עומד השנה על כ-58 מיליון שקל, כ-53% (כ-20 מיליון) שקל יותר מאשר בשנת 2020. בבתי הספר משקיעה העירייה השנה כ-30 מיליון שקל, לעומת כ-21 מיליון שקל בשנת 2020. במסגרת ההשקעות בחינוך תפעיל השנה העירייה עוד 20 גני ילדים חדשים ושלושה בתי ספר יסודיים חדשים.

בתוכנית ניצנים – הצהרונים העירוניים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים – משקיעה העירייה השנה כ-21 מיליון שקל, גידול של 31% משנת 2020 אז הושקעו בתוכנית ניצנים כ-16 מיליון שקל בלבד. השקעה זו מאפשרת בין היתר שירות להורים עובדים: יום לימודים ארוך בגני הילדים ובכיתות הנמוכות. בתחום הקייטנות (“בית הספר של החופש הגדול” וקייטנות הקיץ) תשקיע העירייה השנה כ-1.8 מיליון שקל לעומת כ-1.2 מיליון שקל בשנה הקודמת, גידול של 50%.

סך תקציב העירייה לשנת 2021 עומד על כ-247 מיליון שקל, עלייה של כ-29% לעומת תקציב השנה החולפת שעמד על כ-191 מיליון שקל.

בהכנת התקציב הושקעה מחשבה רבה, והוא נבנה כמעט מחדש. בעיריית חריש מסבירים זאת, כי מדובר בעיר בהקמה. לכן, אין שנה דומה לקודמתה כמעט בשום פרמטר.

השנה נבנה התקציב בסימן “הטוב במרבו”. חריש גדלה ומתפתחת בקצב שיא, אלפי תושבים חדשים נקלטים, שכונות שלמות מתאכלסות וההוצאות של הרשות על השירות לתושב הולכות וגדלות בזמן שהגידול בהכנסות קטן יותר.

מצב זה נובע ממספר גורמים, שהעיקריים שבהם הם סיומה הצפוי של התמיכה הממשלתית הגדולה שחריש קיבלה במשך חמש שנים. בנוסף, אופן חלוקת ההכנסות האזורית אשר בנויה, לטענת עיריית חריש, באופן לא שוויוני ומפלה לרעה את חריש.

נקודה נוספת הפוגעת בהכנסות: בחריש אין שטחי מסחר ותעשייה גדולים, שיניבו הכנסות משמעותיות לעירייה, שכן הכנסות מארנונה למגורים הן גירעוניות ולא מכסות את ההוצאות על השירות לתושב.

עם זאת, למרות הפער המובנה בין ההכנסות להוצאות, אושר התקציב – עם תעדוף מצד אחד לנושאים מהותיים וקיטון וצמצום הוצאות. בין השאר, של גיוס עובדים חדשים לעירייה בתקנים חדשים וצמצום בשימוש בשעות נוספות.

השקעות מצד אחד – צמצום מצד שני בשנת 2021

בנוסף להשקעות בגני הילדים, בבתי הספר, בצהרונים ובקייטנות, העירייה תצטרך להשקיע בשנת 2021 כ-700 אלף שקל פחות בתחום ההסעות: כ-8 מיליון שקל לעומת כ-8.7 מיליון שקל בשנה שעברה. הקיטון נובע בעיקר מפתיחתם של מוסדות חינוך חדשים בעיר המאפשרים לתלמידים רבים יותר ללמוד בחריש. בתחום הסייעות האישיות (חינוך מיוחד) והרפואיות חל גידול של 70% לעומת שנת 2020: העירייה תשקיע בתחום זה השנה כ-8 מיליון שקל לעומת כ-4.7 מיליון שקל בשנה שעברה

בתחומי התפעול והלוגיסטיקה תשקיע העיריה בשנת 2021 כ-27 מיליון שקל, גידול של 29% לעומת ההשקעה בשנת 2020 שעמדה על כ-21 מיליון שקל. כך, למשל, בפינוי אשפה ופסולת תשקיע העירייה השנה כ-9.3 מיליון שקל, 79% יותר מההשקעה בשנה הקודמת. הגידול בהשקעות אלה הוא נגזרת ישירה של התפתחותה של העיר.

ההשקעה בפעילות חוגי תרבות וספורט צפויה לגדול השנה ב-19%: כ-3.1 מיליון שקל השנה לעומת כ-2.6 מיליון שקל בשנת 2020. בסך הכל תקציב העירייה בתחומי התרבות והספורט יהיה כ-10.7 מיליון שקל בשנת 2021, גידול של 13% לעומת שנת 2020. השקעה זו כוללת בין היתר פתיחת מוסדות ציבור חדשים ובהם מרכז קהילתי בשכונת בצוותא, פתיחת שני אולמות ספורט, ספרייה קהילתית ועוד. עם זאת, תקציב 2021 כולל קיטון של כ-25% בתחום אירועי תרבות, בין היתר בשל מהגבלות הקורונה על התקהלויות וקיום אירועים.

בתחומי השמירה והביטחון תשקיע העירייה השנה כ-4.1 מיליון שקל, לעומת כ-3.6 מיליון שקל בשנת 2020. בספטמבר האחרון החלה העירייה לגבות היטל שמירה בהתאם לחוק העזר שאושר. בכספי ההיטל תממן העירייה “מוקד רואה” (מוקד חירום וביטחון שמאויש 24 שעות ביממה) חדש, וכן תגבור סיורי ביטחון.

בהוצאות על שירותים חברתיים חל השנה גידול משמעותי בהיקף של כ-113%. בשנת 2021 תשקיע העירייה כ-20.1 מיליון שקל בתחומים אלה, לעומת 9.4 מיליון שקל בשנת 2020. עיקר הגידול הוא בשירותי רווחת הפרט והמשפחה ובשירותים לילד ונוער. כך, למשל, השנה תפעיל העירייה מעונות יום לילדים עם צרכים מיוחדים, מרכז עירוני לבוגרים עם צרכים מיוחדים ועוד.

“הבשורה המשמעותית ביותר של תקציב 2021 לחריש היא המשך ההשקעות הגדולות בתחום החינוך”, אומר ראש העיר יצחק קשת: “אנחנו שמים את הילדים של חריש בראש סדר העדיפויות. יחד עם חברי מועצת העיר אנו מנווטים את חריש לעבר יעדיה. אני עמל רבות לקידום מודל חלוקת הכנסות שוויוני שיעניקו לחריש את העצמאות הכלכלית שהיא זקוקה לה. במקביל, אני פועל להעברת החלטת ממשלה חדשה לחריש שתזרים לכאן תקציבים ממשלתיים. תקציב 2021 הוא תקציב אחראי שנבנה מתוך מחשבה רבה והתמקדות בטוב במרבו. הוא מאזן בין מתן שירות איכותי לתושב לבין הקטנת הפער התקציבי שבין ההוצאות להכנסות”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן