• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
עו"ד שלומי ביזק. צילום עופר מתתיהו

נתב”ג: תושב האזור ניסה להחזיר טבעות יהלום לבעליהן – והואשם בגניבה

סיפורו הקפקאי של מנהל פרויקטים בחברה ממשלתית שרצה להחזיר אבדה לבעליה והפך לחשוד בגניבה. רק בעקבות התערבות עורך דין, הבינו במשטרה כי מדובר בטעות

סיפורו הקפקאי של מנהל פרויקטים בחברה ממשלתית שרצה להחזיר אבדה לבעליה והפך לחשוד בגניבה. רק בעקבות התערבות עורך דין, הבינו במשטרה כי מדובר בטעות

מנהל פרויקטים (45) בחברה ממשלתית העוסקת בתחום התחבורה הציבורית טס עם משפחתו לחו”ל. הסיבה: חגיגות בר המצווה של בנו. עם שובו ארצה, נלקח לחקירה בתחנת משטרת נתב”ג, במסגרתה הוטח בו, כי הוא גנב. כמעט והוגש נגדו כתב אישום, ממנו ניצל בעור שיניו, רק לאחר ששכר עורך דין להגנתו.
לדברי פרקליטו, עו”ד שלומי ביזק, תחילת הפרשה היא שבועיים קודם לכן. האיש וילדיו הגיעו אל העמדה הביומטרית לקריאת כף היד ליוצאים לחו”ל בנתב”ג. אז הבחין בנו בשתי טבעות זהב ויהלומים. הבן הפנה את תשומת לבו של אביו אליהן.
האב הסיק, כי הטבעות ודאי שייכות לנוסעת שחלפה שם לפניהם. הוא העריך, כי הסירה אותן לצורך הבדיקה ושכחה אותן. לדבריו, מיהר עם הטבעות אל מאבטח שהיה במקום, ושאל אותו מה לעשות. לנוכח לחץ הזמנים שהיו נתונים הוא ומשפחתו לקראת הטיסה, ביקש מהמאבטח סיוע בהשבתן לבעליהן. לדבריו, המאבטח התנער ממנו, ולא סייע לו כלל. מתוך לחץ זמן, החליט הגבר להעביר את הטבעות לאשתו למשמרת, ולהשיב אותן לבעליהן עם שובו מחו”ל.
כמה שעות לאחר מכן, הבחינה האישה שאיבדה את הטבעות, כי הן אינן על ידיה, ונזכרה ששכחה אותן בעמדה הביומטרית. לאחר שיחה עם בעלה, העובד בנתב”ג, ועם כמה מעמיתיו, הובהר לשניים שהטבעות לא נמצאו, והבעל מיהר והגיש תלונה במשטרת נתב”ג על גניבה.
לדברי עו”ד ביזק, שייצג את החשוד, אירוע מציאת הטבעות בעמדה הביומטרית תועד במצלמות האבטחה, ובסרטון נראים הגבר וילדיו מגיעים אל העמדה, כשאחד הבנים מוצא את הטבעות. הסרטון הועבר אל עו”ד שלומי ביזק, אשר טען כי מה שנעלם מהסרטון משום מה, הוא המשך הקטע שבו הגבר ניגש למאבטח וביקש את סיועו באיתור בעלת הטבעות.
וכך, כאשר שבו בני המשפחה ארצה מחופשתם, נלקח הגבר באופן מידי לחקירה בתחנת משטרת נתב”ג, ובה הוטח בו כי הוא חשוד בגניבה.
בחקירתו אמר הגבר, כי לאורך עשרות שנות בגרותו, מעולם לא גנב דבר מאיש. הוא גולל בפני החוקרים את שאירע והסביר, כי בנו הוא זה שמצא את הטבעות, ואילו הוא פנה מיד למאבטח בעניין וביקש את עזרתו. לדבריו, המאבטח לא היה נכון לסייע לו ואף לא הדריך אותו כיצד לפעול.

וכך, כאשר שבו בני המשפחה ארצה מחופשתם, נלקח הגבר באופן מידי לחקירה בתחנת משטרת נתב”ג, ובה הוטח בו כי הוא חשוד בגניבה.

החשוד הוסיף וטען בחקירתו, כי מכיוון שנותר זמן מועט עד לטיסתם, והילדים היו רעבים ורצו לאכול, הוא ביקש מאשתו שתשמור על הטבעות, וזאת בידיעה ברורה, שכאשר ישוב לארץ ימסור אותן למשטרה.
בסופו של דבר החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד הגבר. אולם, להפתעתו, התיק נסגר בעילה של “חוסר ראיות” ולא בעילה של “חוסר אשמה”.
לדברי עו”ד שלומי ביזק, בין שתי עילות סגירת התיק פעורה תהום עמוקה ורבת משמעות. לדבריו, כאשר נסגרת חקירה בעילת “חוסר ראיות”, הדבר משאיר את חותמו על עברו הפלילי של החשוד. יתרה מכך, החקירה עלולה להיפתח שוב בעתיד. במקרה שבו יימצאו ראיות חדשות, עילת “חוסר הראיות” לא תנקה את החשוד מכל רבב. כמו כן, כל מקום עבודה הדורש גיליון פלילי נקי, וכל מכרז ממשלתי שאליו ייגש החשוד בעתיד  – עלול להיחסם בפניו, בשל הכתם הפלילי שדבק בו.
משכך היו פני הדברים, פנה עו”ד ביזק למשטרה בבקשה לשנות לאלתר את עילת סגירת התיק. לדבריו, המבקש נקט בצעדים סבירים, כדי לאתר את בעלי האבדה ואף פנה למאבטח, שהוא נציג נתב”ג, שאמור היה, לדבריו, להיות מקצועי ולנווט אותו למקום הנכון.
עוד טען עו”ד ביזק בבקשתו, כי למרות שהמבקש ציין בחקירתו מפורשות, כי פנה למאבטח, כדי לברר מה עליו לעשות עם הטבעות, לא נעשה כל ניסיון מצד גורמי החקירה לברר האם הדבר נכון, לא על ידי בחינת המצלמות, שנתב”ג מרושתת בהן, ולא על ידי ניסיון למצוא את אותו המאבטח.

למרות שהמבקש ציין בחקירתו מפורשות, כי פנה למאבטח, כדי לברר מה עליו לעשות עם הטבעות, לא נעשה כל ניסיון מצד גורמי החקירה לברר האם הדבר נכון. לא על ידי בחינת המצלמות שנתב”ג מרושתת בהן. גם לא על ידי ניסיון למצוא את אותו המאבטח.

“מדובר באדם נשוי ובעל משפחה נורמטיבית” טען עו”ד ביזק בבקשה והוסיף, כי המבקש שירת בצבא כלוחם בחטיבת חי”ר מובחרת, וכיום הוא מנהל פרויקטים בחברה ממשלתית גדולה, בעל תואר בהנדסה מאחת האוניברסיטאות המובילות בעולם, ובעל תעודת מהנדס”.
לדבריו, במסגרת עיסוקיו, ניהל הגבר פרויקט ביטחוני. בימים אלה אף קיבל פנייה מחברת בנייה גדולה כדי לנהל פרויקט ביטחוני צבאי בתחום התשתיות. הוא, כמקובל, עתיד לעבור סיווג ביטחוני לשם כך.
“ברור, כי כאשר מדובר בתפקיד עם סיווג ביטחוני כה גבוה, כל רישום ואפילו קל שבקלים, יכול למנוע ממנו להתקבל לתפקיד. מדובר בהכתמת שמו של המבקש על דבר פעוט. יתרה מזאת, בתיק חקירה שמעולם לא היה צריך להיפתח. יש לשנות את עילת הסגירה ל’חוסר אשמה’. גם משום מחדלי החקירה וגם משום שלא בוצעה כלל עבירה”.
לאור כל זאת, קיבלה לאחרונה המשטרה את בקשתו של עו”ד ביזק, ועילת סגירת התיק שונתה מ”חוסר ראיות” ל”חוסר אשמה”.
  • בתמונה: עו”ד שלומי ביזק. צילום עופר מתתיהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן