• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
ליאור ונדב קקקון בדה וויס

ליאור ונדב קקון: כבר לא לבד עם עצמה

 האהבה למוזיקה והדחף ליצור הוא מה שמניע את הזמרת והיוצרת ליאור קקון ואביה, נדב קקון, שהשיר "לבד עם עצמי" כבש את הרשתות החברתיות וגם את תחנות הרדיו; מסתבר, שזמן קורונה הוא לא בהכרח רע

האהבה למוזיקה והדחף ליצור הוא מה שמניע את הזמרת והיוצרת ליאור קקון ואביה, נדב קקון, שהשיר “לבד עם עצמי” כבש את הרשתות החברתיות וגם את תחנות הרדיו; מסתבר, שזמן קורונה הוא לא בהכרח רע

רגע לפני הסגר אני נפגשת עם ליאור ונדב קקון בביתם המטופח בשכונת בית אליעזר בחדרה.

נדב, מוסיקאי, זמר יוצר, כותב ומלחין מזה כ 35- שנים, מופיע לבד עם הגיטרה או עם הלהקה בכל מקום אפשרי עם קהל שמגיע אחריו לכל הופעה. נדב נפגש איתי באולפן ההקלטות שלו. לוחץ על אחד מעשרות הכפתורים ומשמיע לי סקיצה של שיר חדש. “עד שנחזור” שמו. יצירה משותפת של בתו ליאור ושלו.

סימה, האישה המדהימה שלו, נכנסת לאולפן ובידה כוסות עם תה ונענע. ליאור מגיעה עם צלחת עוגיות בריאות מעשה ידיה. אוירה נעימה חורפית וביתית יש באולפן הזה, שהוציא לא מעט שירים משותפים של אב ובת שבדרך הטבע הלכה בדרכו. ליאור קקון (21) נולדה, גדלה והתחנכה בעיר חדרה עם שתי אחיותיה. שי שהיא אלופת עולם בשיט ומאיה בת הזקונים.

כבר כילדה היתה יושבת עם אביה באולפן ואף מצטרפת אליו להופעות. “לא הפסדתי אפילו הופעה אחת של אבא”, מציינת ליאור שבגיל צעיר מאד הייתה מופיעה בפני ההורים ואחיותיה הצעירות. “הייתי ממש מתכוננת לכך כאילו אני עולה עכשיו על במה עם קהל. מתלבשת יפה, מסתרקת ומתאפרת. בכתה ו’, כשהופעתי בביה”ס באירועים ובטקסים, כבר הבינו מהר מאד שיש כאן דבר מקצועי. התחלתי אפילו לשיר עם אבא בהופעות שלו והוצאתי שלושה סינגלים פלוס קליפים שהתפרסמו במדיה. אחד מהסינגלים הגיע להמון צפיות ובעקבותיו הגיע גם הריאיון הראשון בתקשורת”.

בגיל 17 נרשמה ליאור לאודישן של תכנית הריאליטי “דה וויס”. זו הייתה העונה הרביעית לתוכנית המצליחה. המנטור שלה היה שלומי שבת, שזיהה את הכישרון והוביל אותה עד לגמר כפיינליסטית.

“עם התוכנית התבגרתי, נהייתי פחות תמימה. היום אני יודעת שלא הכול ורוד בעולם. יש בו עוד הרבה צבעים”, היא אומרת וממשיכה: “מדובר בתהליך של חצי שנה בסביבה של אנשים בוגרים, רכושנים. את, כילדה בת 17 , צריכה לבלוט ביניהם ולא להיעלם. זו בפירוש סערת רגשות. יש ציפיות ויש חלומות. את רוצה להתקדם ואת תולה בתוכנית תקוות”.

אחרי התוכנית הגיע רגע האמת. רגע ההתמודדות האמיתי וכאן כבר נכנס לתמונה אבא נדב.

את מתארת תקופה לחוצה מאוד, עם המון תקווה להצלחה וצורך להתמודד עם מציאות שהיא לא בדיוק כוס התה של נערה מתבגרת.

ליאור: “את בציפייה שכל הדלתות ייפתחו ותהיי כוכבת, שכל המדינה תיסחף אחרייך. בפועל צריך לעבוד קשה מאד. לכתוב חומרים, להלחין, להקליט ליצור תהליך של בניית עצמית בתוך עולם המוסיקה. המנטורים מהתוכנית כבר לא מלווים. המזל הגדול שלי שיש לי את אבא, שהוא מוסיקאי מוכשר עם ניסיון של שנים. לא לכולם יש את הפריבילגיה הזו”. נדב מקשיב לליאור ומצטרף לשיחה. “לעבוד עם ליאור זה בא לי הכי טבעי, מקצועי ומתוך אהבה גדולה. לא הייתי נכנס לתהליך כזה עם מישהו אחר. אני חי ונושם מוסיקה והכי טבעי שאעביר את כל הידע הזה לבת שלי. מהניסיון שלי אני מנסה לחסוך לליאור את הזמן ואת הטעויות של זמר מתחיל. זה מתבטא בבחירות מוסיקליות, בדברים שקשורים לנפש שלה. להתמקד יותר על מה שמתאים ונכון לה. אני גם שומר עליה מנטלית: איך לא להתבלבל ולשמור על איזון, כי בקלות אפשר להתבלבל ולהיסחף למקום לא רצוי”. “אין לנו שליטה על מי יאהב את המוסיקה. אנחנו פשוט יוצרים לנשמה. אם שיר יתפוס, ואם זה קורה כמו עם השיר האחרון “לבד עם עצמי”, אז גם כאן צריך לקחת את הדברים בפרופורציה נכונה. זה לא אומר שהחיים הולכים עכשיו להשתנות.”

זמן קורונה

ליאור שהשתחררה מהצבא בספטמבר 2019 , שירתה בלהקה צבאית והייתה מאד אהובה ומוערכת. עד כדי כך, ששלחו אותה להופיע לבד בכל הטקסים הרשמיים של הצבא, בכנסת ואפילו סיבוב הופעות בניו יורק במטרה לגייס כספים לצה”ל.

ניתן לומר שלהקה צבאית, כמו גם דה ווייס, זה סוג של חממה. עד כמה שונה המציאות של אחרי צבא מתקופת הצבא?

ליאור: “את יוצאת מהצבא עם המון התלבטויות. טיול לחו”ל? לימודים? להוציא שירים? מה עכשיו? השאלה המרכזית היא: האם ללכת עם הראש או הלב. ואז הגיעה הקורונה. בעצם, כל השאיפות נשארו בבית. איך אני אמורה להגיע לקהל שלי רק מהבית? הצימאון להופיע עם כל האנרגיה שיש בי, זה רק מול אנשים. בסופו של יום, אם אני מנקה את הכל, השאיפה שלי היא להופיע מול קהל עם החומרים שלי. ועכשיו, יש זמן ושקט רגוע של עשייה. אבא ואני כותבים שירים, מלחינים והכל נעשה ביחד. הזמן בבית נתן לי את המתנה הגדולה ביותר: זמן להתחבר לעצמי יותר”. נדב: “לפני הקורונה היו לי המון עבודות והופעות. עידן הקורונה הוביל ביטולי עבודות והופעות כמו מגדל קלפים שהתפרק. אחרי למעלה משלושים שנה של עשייה בתחום, מצאתי את עצמי חסר מעש ומחוסר עבודה. אני כבר לא ילד, מפרנס ביחד עם אשתי סימה משפחה. עכשיו המצב חייב אותי להמציא את עצמי מחדש. אין לי ניסיון בעבודה אחרת. אף פעם לא ויתרתי על המוסיקה. זו הייתה דרך חיים, ולכן צריך להבין שיש הבדל ביני כמוסיקאי לבין אנשים אחרים שאינם אומנים. מחשבתית אני חושב אחרת. אני מתעורר כל בוקר בשביל החלום שלי, לעומת אנשים שקמים בבוקר לעבודה כל אחד בתחומו הוא. יחד עם זאת, מעולם לא התפנקתי ולא נתתי אף פעם למקום של היצירה לבלבל אותי. קיבלתי כמעט כל הצעת עבודה בכל קצוות הארץ ואפילו בחו”ל בכדי לכלכל את משפחתי בכבוד”.

לחפש את הטוב גם כשרע צילום יח”צ

עד כמה השיר “לבד עם עצמי”, אותו כתבת ואביך נדב הלחין, מתאר את מה שאת מרגישה?

ליאור: “השיר נכתב בעצם בעקבות התהליך שאני עוברת עם עצמי כעת. תהליך של התבגרות בכדי להבין איפה אני בעולם הזה ומה אני רוצה להעביר הלאה. גם את הקליפ לשיר עשיתי לבד. צילמתי אותו בבית. כל התהליך על עבודת השיר, זו אני שיוצאת שם בצורה הכי קרובה למי שאני ביום יום, זה שלי. אז לא פלא שהתגובות לשיר לא אחרו לבוא והוא מושמע יפה מאד בתקשורת ומצליח. זו תקופה שאנשים בבית נחשפים אליו ונחשפים לעוד חלק ממני. זו תקופה שאבא ואני יוצרים ונמצאים בעשייה להמשך בתקווה שהקורונה תיגמר ונחזור לשגרה. אבא מאד רוצה בהצלחה שלי ואנחנו בעצם מחזיקים באותו חוט… מאזנים אחד את השני ומרימים אחד לשני.”

מה את חושבת עכשיו כשאת שומעת שסיימון קאוול מגיע לארץ לבחון לתוכנית אקס פקטור ישראל?

ליאור: “אני חושבת שהוא פתח כל כך הרבה דלתות לאמנים צעירים, הפך אותם לכוכבים גדולים בעולם. אני מאד אוהבת שהוא אומר את דעותיו ואת האמת שלו בפנים של המתמודדים. מבלי ליפות ומבלי לתת לאומן לחיות באשליה. עם כל הכאב וכל הבוטות, הוא חוסך להם סבל וגם הפוך. במילה אחת הוא יכול להפוך את הנבחן למוצלח ביותר. זה פשוט מדהים שהוא מגיע לכאן. זו עוד חגיגה מוסיקלית שאחד שם יזכה ובגדול. אם הייתי הולכת לתוכנית, המטרה הראשית שלי תהיה ליהנות בלי ציפיות ולעשות את מה שאני הכי טובה בו”.

צילום תמונה ראשית: מיכה לובטון-דה וויס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן