• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
ניצן גרמן מחנאי מנכ"לית המועצה בראש העמוד

יום האישה הבינלאומי-בבנימינה גבעת עדה מובילות נשים

את מועצת בנימינה-גבעת עדה מובילות נשים המהוות גאווה באיכותן ובתרומתן למועצה; ארבע נשים מובילות במשרות בכירות ומנהלות אגפים בהצלחה גדולה

את מועצת בנימינה-גבעת עדה מובילות נשים המהווה גאווה באיכותן ובתרומתן למועצה; ארבע נשים מובילות במשרות בכירות ומנהלות אגפים בהצלחה גדולה

לרגל יום האישה הבינלאומי ציינו במועצת בנימינה-גבעת עדה את תרומתן של הנשים העובדות במועצה. במועצה עובדות כיום 160 נשים מתוך 195 עובדי המועצה.

ביום זה בחרו במועצה לציין ארבע נשים הנמצאות בעמדות בכירות במועצה – מנכל”ית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, מנהלת אגף חק”ר – מוניק וקנין, מהנדסת המועצה, אדר’ שרון פישמן ומנהלת אגף שירות ותפעול, אושרת נגר.

ניצן בת 43, דור שלישי בבנימינה ומגדלת דור 4 – 2 בנים הלומדים במערכת החינוך ביישוב. ניצן עובדת שש שנים במועצה, מתוכם 3.5 שנים כמנכ”לית.

ניצן התייחסה לאחוז הנשים הגבוה המועסק במועצה ומסרה, כי “המועצה מטפחת גישה שוויונית בכל הנוגע להעסקה, על כלל קשת גווניה לא רק בנושא המגדרי”.

“יתכן שזאת הסיבה לאחוז גבוה של העסקת נשים  אנחנו לא בודקים האם מגדר כזה או אחר, אלא התאמה מקסימלית לכל תפקיד. לא סתם בחלק גדול מעמדות המפתחת נמצאות נשים במועצה, מהרגע שניתנה הזדמנות שווה אמיתית , חובת ההוכחה על מי שממלא את התפקיד, ללא קשר מגדרי”.

ניצן הוסיפה: “לשמחתי אני מוקפת בנשים מקצועיות ואיכותיות אשר צולחות את העבודה בהתעלמות מוחלטת מההתעסקות בהאם הן בתפקיד בזכות או בגלל שהן נשים”.

ניצן התייחסה לעולם הגברי השולט במשרות כשלה: “אין ספק שמחוץ למסגרת המועצה אני נמצאת בעולם מאוד גברי. רוב גדול של נושאי משרת מנכ”לי מועצות עדין גברים, אך גם בעולם הזה ישנה מגמה חיובית של שינויי”.

“לצערי אני עדין שומעת ביטויים אשר מושלכים על עומס עבודה אל מול אמהות , זמן בית אל מול זמן משרד ועוד . לשמחתי גם כאן השיח מתעדן”.

“אין ספק שהקורונה הכניסה המון שעות בית לבני/בנות הזוג ונפתח שיח מעניין בנושא אחריות הורית משותפת ומעורבות גדולה יותר. אצלי לפחות, בעלי עובד מהבית כבר מחודש אפריל ואני לעומת זאת נמצאת בעבודה ברציפות גבוהה, כך שבביתי הפרטי אין שיח של אמא או אבא “צריכים” להיות בבית עם הילדים”.

“בשנת 2021 עדין מוזר להתעסק בנושא הזה , אך שמחה להיות במקום בו דברים משקפים מציאות אחרת וגישה בריאה יותר. מאחלת לכולנו המשך שיח מקדם ובריא בנושא קידום שוויון מגדיר או אחר”.

“בהיותי אדם אשר מאמין בשוויון הזדמנויות ובשוויון כלל, אני לא תופסת את הנושא המגדרי כאג’נדה אישית , אלא מטפחת כל עובד בהיותו עובד בראיית האדם ולא מגדר מגבלה זהות או שוני כלשהו”.

אדר’ שרון פישמן, בת 42 מחיפה עובדת כ-20 שנה בתחום התכנון, בתפקידים שונים, ובשנתיים האחרונות מכהנת כמהנדסת המועצה בנימינה גבעת עדה.

מה החזון שלך כמהנדסת המועצה?
“המושבות נמצאות לפני שינויים גדולים שיעצבו אותם לשנים קדימה, לא רק תכנית המתאר שאושרה, תת”ל 65 שמוציאה את הרכבת מתוך המושבה למערב תשנה את אופי הישוב. לראשונה אחרי כ100 שנים המושבה תאוחד תנועתית ופיזית. השינוי יהיה עצום”.

שרון פישמן מהנדסת המועצה
שרון פישמן מהנדסת המועצה

“אחד האתגרים הגדולים בתפקידי היא הכנת התשתית המתאימה לעתיד, לדאוג שהמושבות יישארו ברוח המקום. שהמרחב הציבורי יאפשר מפגשים קהילתיים וחברתיים שעושים את בנימינה גבעת עדה למה שהן, להכין את התשתית לבתי הספר והגנים לפי תכנית החינוך היישובית, לדאוג שהחקלאות תמשיך להיות ענף מוביל ותמשיך להתקיים לאורך שנים. הכנת התשתיות והתכניות הללו יאפשרו המשכיות לעיירות החקלאיות בבנימינה-גבעת עדה”.

“אני רואה לנכון לקדם תכניות של תיירות חקלאית וספורט. קידום של תכניות כאלו יקדמו את נושא התיירות הייחודית למושבות ויהוו אפשרות להתפתחות כלכלית באספקטים נוספים ונלווים”.

מוניק ווקנין בת 62, מנהלת אגף חק”ר (חינוך קהילה ורווחה) במועצה מזה עשור ועוסקת במגוון תפקידי חינוך במושבות מזה 25 שנה נוספות.

כמי שאמונה על מערכת החינוך במועצה ומילאה בעבר תפקידי ניהול בבתי הספר, מה דעתך על כך שמרבית העובדות במערכת הן נשים?
“בכל שנה מציינים את יום האישה , בתפיסתי כל יום הוא יום האישה. בשנים האחרונות אנו רואים את השינוי התפיסתי של מקצועות “תואמי “מגדר”.

“העיסוק העיקרי שלי הוא חינוך, מה שנתפס כעיסוק נשים, אך מי שהשפיעו עליי בבחירת המקצוע היו מורים ומורות. בתקופתי כמורה היו לא מעט מורים ועם השנים מספרם ירד. כיום דווקא ישנה עליה במספר המורים”.

מוניק ווקנין מנהלת אגף חק"ר
מוניק ווקנין מנהלת אגף חק”ר

“הירידה נבעה בשל השכר הנמוך ומפרנסים עיקריים לא יכלו להסתפק בזה. וכך מקצוע ההוראה הפך להיות מקצוע נוח לאמהות. הן נחשבות למפרנסות שניות ושעות העבודה יכלו לעזור להן במימוש האמהות”.

מוניק מאמינה בשוויון מגדרי ובכישורן של הנשים להוביל: “ממרום גילי (62) אני יכולה לומר בביטחון כי נשים בתפקידים בכירים יכולות להוביל ארגון ליצירתיות להתפתחות ולקבלת החלטות עם רגישות ותבונה. הן לא צריכות להסתתר מאחורי החזות הגברית כדי להוביל”.

“אינני רוצה שנשים ייבחרו לתפקיד בשל חובת קיום החוק. אני רוצה שנשים ייבחרו בשל כישוריהן ובמתן הזדמנות שווה לכל מועמדת ומועמד”.

אושרת נגר עובדת במועצה מזה שנתיים וכיום היא מנהלת האגף לשירות לתושב במשך 8 החודשים האחרונים.

אושרת סיפרה על עבודתה היומיומית הכוללת גם ניהול עובדים שברובם גברים: “נבחרתי לתפקיד לאחר שקברניטי המועצה החליטו לפעול לחיזוק הקשר עם התושב תוך שיפור השירות הניתן. האגף מטפל בנושאים רבים בהם ניקיון, תברואה, גינון, פיקוח, רישוי עסקים, אחזקה, מים וביוב, וניהול המוקד הרשותי”.

אושרת נגר מנהלת האגף לשירות התושב
אושרת נגר מנהלת האגף לשירות התושב

“אכן מרבית העובדים הם גברים. להבנתי ותפיסתי הזהות המגדרית של המנהל אינה זו שמגדירה את אופן ניהול עובדיו. ישנן שיטות ניהול והנעת עובדים שונות וכל מנהל ללא קשר למינו בוחר את השיטה המתאימה לו. העבודה באגף היא מאוד אינטנסיבית ואני שמחה שהתברכנו באגף בעובדים מקצועיים עם ידע נרחב וביחד אנו עומלים כל העת לפתח ולשפר את העשייה של הרשות”.

צילום – באדיבות מועצת בנימינה-גבעת עדה

בתמונה הראשית: ניצן גרמן מחנאי מנכ”לית המועצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן