• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי

בסוף שבוע אחד 8 טבעו למוות: שניים תושבי אזור חדרה וזכרון יעקב

על-פי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה נקבע מותם של 22 בני אדם בחופי רחצה ומקורות מים. "רק רחצה בחוף מוכרז ובשעות פעילות שירותי הצלה מקטינים מקרי מוות מטביעה"

על-פי נתוני מד”א, מתחילת עונת הרחצה נקבע מותם של 22 בני אדם בחופי רחצה ומקורות מים. “רק רחצה בחוף מוכרז ובשעות פעילות שירותי הצלה מקטינים מקרי מוות מטביעה”.

מתחילת עונת הרחצה (20.3) ועד היום (25.7 בשעה 20:00) צוותי מגן דוד אדום קבעו את מותם של 22 אזרחים, אשר טבעו למוות בחופי הרחצה, בבריכות ומקורות מים ברחבי הארץ. בנוסף, העניקו החובשים והפרמדיקים של מד”א טיפול רפואי ל-119 בני אדם נוספים במקרי טביעה בים, בריכות ומאגרי מים שונים. מתוכם, שישה במצב קריטי ונזקקו להחייאה, ארבעה במצב קשה, 16 במצב בינוני ו-93 במצב קל.

על-פי נתוני מד”א, 61 מהטביעות התרחשו בים התיכון. 13 בבריכות פרטיות, שבעה בצימרים, 21 בבריכות ציבוריות, שישה בכנרת, שלושה בים סוף (אילת), 18 בים המלח ו-12 מקרים נוספים בנחלים ובמאגרי מים שונים.

במהלך סוף השבוע האחרון, אשר היה קטלני במיוחד, נאלצו צוותי מד”א לקבוע את מותם של שמונה מתרחצים, אשר טבעו למוות. שניים מהם תושבי זכרון יעקב ואזור חדרה.

ביום שבת בשעה 17:14 טבע למוות תושב זכרון יעקב בחוף מעיין צבי הלא מוכרז, לאחר שניסיונות ההחייאה לא צלחו. הפראמדיקים של מד”א אדוארד פלדמן ודוד שוסמן סיפרו: “כשהגענו לחוף ראינו את הגבר מחוסר הכרה בסמוך לקו המים. כונני מד”א ואזרחים שהיו בחוף מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי  שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. פינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי”.

עוד הוסיף הפראמדיק שוסמן, שנהג בניידת טיפול נמרץ: “הרחצה בחוף שאינו מוכרז אסורה ומסוכנת. לנו כצוות חירום רפואי, אין בחוף שאינו מוכרז דרכי גישה על מנת להגיע עד לטובע. בחוף לא מוכרז אין שירותי רפואה זמינים שיכולים להעניק את הטיפול הרפואי בשניות הראשונות. גם הפעם, כמו באירועי טביעה אחרים שהיו בחופים שאינם מוכרזים, נאלצנו לחנות עם האמבולנס במרחק של מאות מטרים מקו המים. להגיע רגלית לטובע עם כל הציוד הרפואי, דבר שמעכב את הטיפול מציל החיים. זה מעכב גם את החילוץ של הטובע לאמבולנס ואת הפינוי לבית החולים. אנו במד”א שבים וקוראים לציבור לרחוץ רק בחופים מוכרזים ורק בזמן ששירותי ההצלה פועלים”.

“גם הפעם, כמו באירועי טביעה אחרים שהיו בחופים שאינם מוכרזים, נאלצנו לחנות עם האמבולנס במרחק של מאות מטרים מקו המים. להגיע רגלית לטובע עם כל הציוד הרפואי, דבר שמעכב את הטיפול מציל החיים”

באותו יום שבת, בשעה 14:03 התקבל דיווח על טביעה בחוף הדייגים הלא מוכרז בחדרה. צוותי מד”א העניקו טיפול לפעוט כבן שנתיים, אשר פונה במצב קריטי להלל יפה תוך כדי פעולות החייאה. שם, לאחר מאמצי הרופאים, נקבע מותו. פראמדיק רכוב על אופנוע מד”א, אסף תפוחי, סיפר: “כשהגענו לחוף ראינו את הפעוט מחוסר הכרה. הפעוט היה בסמוך לקו המים כשמבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לנו שהוא נמשה מהים על-ידי מציל מחוף סמוך, כשהוא ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי”. בבית חולים הלל יפה, כאמור, נקבע מותו של הפעוט.

מתחילת עונת הרחצה טבעו לאורך חופי הים התיכון 61 תושבים, אזרחים ותיירים. 12 מהם מתו מטביעה. מרביתם שחו בחופים לא מוכרזים. בבריכות ציבוריות טבעו מתחילת העונה 13 אזרחים. שניים טבעו למוות ואחד במצב אנוש. מתברר, כי בים המלח נרשם מתחילת העונה מספר שיא של מקרי טביעה. 18 טבעות בים המלח – שלושה מהם טבעו למוות. גם כאן, מרבית מקרי הטביעה אירעו בחופים לא מוכרזים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן