• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
אילן צרפתי והבן, תומר צרפתי - שוער נבחרת ישראל הצעירה שעשתה היסטוריה

אילן צרפתי מציג: ילד של אבא

מאמן הכדורגל אילן צרפתי ניצב בליל שישי מול החלטה כואבת: האם לחלל שבת ולצפות בבנו, שוער נבחרת ישראל תומר צרפתי, במשחק גמר גביע אירופה או להמתין

מאמן הכדורגל אילן צרפתי ניצב בליל שישי מול החלטה כואבת: האם לחלל שבת ולצפות בבנו, שוער נבחרת ישראל תומר צרפתי, במשחק גמר גביע אירופה או להמתין

 

רגע אחרי ששאריות הקונפטי התפזרו מכר הדשא, התפנה מאמן הכדורגל אילן צרפתי, אביו של שוער נבחרת הנוער, תומר צרפתי, לשתף בתחושותיו על טורניר היסטורי שעשו הנערים באירופה.

זו הפעם הראשונה בה אילן צרפתי מתראיין כאבא של… ההתרגשות לראות את בנו לובש את מדי הנבחרת, החמצת הצפייה בגמר בגלל השבת והגאווה שלו בבנו, ממלאים אותו.

תומר צרפתי, שוער נבחרת הנוער, הפך השבוע לשם מוכר כמעט בכל בית בישראל ובצדק גמור. בכל זאת, מדובר בטורניר לא פחות מפנומנאלי של נבחרת הנוער באירופה. המסע של הנערים אמנם הסתיים במפח נפש אחרי שהפסידו בגמר מול אנגליה ביום שישי האחרון, אבל תואר סגני אלופת אירופה – זה לא בא ברגל.

משפחת צרפתי חיה ונושמת כדורגל

משפחתו של תומר באה מעולם הכדורגל. אביו, אילן צרפתי, מגן שמאלי בעברו ומאמן כדורגל בהווה, יאמן את קבוצת הבוגרים בית”ר פרדס חנה מליגה ג’ בעונה הקרובה. גם הדוד, ישראל צרפתי, משמש בתור מאמן. הוא מאמן בפרויקט הנבחרות בבית ספר מבואות ים במכמורת.

מאז ומתמיד הכדורגל בישראל בקונפליקט: האם לקיים את המשחק בשבת או לא. הסוגיה הזו מעסיקה מאוד אנשי כדורגל ובעיקר אוהדים. עדות לכך קיבלנו בסוף השבוע האחרון עת שיחקה נבחרת הנוער בגמר היורו. מי שעמד בסיטואציה הלא פשוטה ביום שישי האחרון הוא אילן צרפתי. אילן הוא אביו של שוער נבחרת הנוער, תומר צרפתי. תומר היה זה שהגן על שערה של ישראל מול אנגליה.

צרפתי, שחקן עבר שהקדיש את ימי שבת לכדורגל, היה מגן שמאלי מצטיין בקבוצות בליגה הלאומית ואף הניף את גביע המדינה עם הפועל ר”ג בשנת 2003. בשנים האחרונות התקרב לדת ושינה את אורח חייו ובחירותיו סביב זה. אחת מבחירותיו הייתה לאמן את קבוצת הנוער של מ.ס פרדס חנה-כרכור, המוגדרת קבוצת “צו פיוס”.

ביום שישי בערב, שלושה ימים אחרי שטס לעודד את בנו במשחק חצי הגמר מול צרפת, אילן ניצב בפני יש שיגידו מבחן אמונה מאוד קשה מבחינה רגשית: להחמיץ את הצפייה בבנו במשחק ולשמור שבת או לחלל את קדושת השבת ולצפות במשחק ההיסטורי. על אף הקושי בחר צרפתי בשמירת השבת.

איך עבר עליך זמן המשחק. בכל זאת, הבן שלך עומד בין הקורות בגמר היורו לנבחרות עד גיל 19?

“זה היה קשה מנשוא. הזמן עבר לאט והיה לחץ פנימי שאין להסביר. אבל, אין מה לעשות, זו דרך העולם. עשינו קידוש ואכלנו ארוחת ערב משפחתית. ניסינו להתנתק עד כמה שאפשר. חיכינו לאחותי שבאה אחרי חצות וחצי ועדכנה אותנו בתוצאה.

עד כמה התבאסתם מתוצאת המשחק?

“אני לא חושב שהפסד במשחק גמר יכול להוריד ולו בטיפה את רמת ההערכה להישג שעשתה הנבחרת. בואו נודה על האמת, אף אחד לא האמין שהם יגיעו לגמר היורו, ידיחו את צרפת או יתנו פייט אמיתי מול אנגליה. היינו יותר טובים מהם ואנגליה היא מדינת הכדורגל. ההפסד היה כואב, כי הגיע לנו לנצח”.

טסת לחצי גמר מול צרפת בסלובקיה. איך התרשמת? בכל זאת אתה בא מהכדורגל ויודע להסתכל על דקויות שאוהד ממוצע לא?

“הייתי במשחק מול צרפת. לראות את החבר’ה על כר הדשא זה באמת היה מרגש. חבורה של שחקנים שלא מוותרים. חדורי מטרה שעובדים ולא מרגישים נחותים בשום רגע. הצוות המקצועי חי את המשחק ואת השחקנים. זה משהו שבלט לכולם – לא רק למי שבא מעולם הכדורגל. כאבא של תומר, זו הייתה פעם ראשונה שראיתי את הבן שלי מהיציע משחק במדי הנבחרת והתרגשתי מאוד”.

השינוי באורח חייו של אילן צרפתי, הוביל לכך, שבשנים האחרונות נבצר ממנו להגיע למשחקים של תומר אך למרות זאת, היה חשוב לו להישאר מעורב.

“לתומר יש את הסוכן שלו ג’קי דהן ושני דודים שמלווים אותו לכל משחק ללא יוצא מן הכלל. אני דואג להיות מעורב, בעיקר, מאחורי הקלעים. לפעמים אני מעביר פה ושם גם ביקורת שאני מוצא לנכון. אני סומך על שיקול הדעת של תומר וכמובן על הסוכן שלו”

 

הופתעת מהמקום שתפס תומר צרפתי בטורניר. בכל זאת, הוא התחיל כשוער שני והפך לשוער ראשון?

“מופתע? לא הייתי מופתע בכלל מהצלחתו של תומר בנבחרת, למרות שהגיע לאליפות אירופה כשוער השני. הוא תפס את חולצת השוער הראשון כבר במשחק השני בטורניר – במשחק הניצחון 2:4 על אוסטריה. תומר מתחילת הדרך שלו ככדורגלן ידע הרבה דקות על הספסל. הוא קיבל את זה על אף הקושי המנטאלי של לשבת על הספסל. תמיד אמרתי לו שסבלנות משתלמת. במכבי חיפה, במכבי נתניה לפני שהיה שוער ראשון של קבוצת הנוער – כך גם בנבחרת. את העונה שקדמה לעונה האחרונה תומר התחיל כשוער שני בקבוצת הנוער של מכבי נתניה. כדי לקבל דקות משחק הוא עבר להפועל באר שבע. הוא מצא את עצמו כל יום אחרי בית הספר לוקח רכבת מפרדס חנה לנתניה. משם, יחד עם המאמן יוסי טויל לבאר שבע. לאחר מכן חזרה לנתניה. משם, ברכבת הביתה, לפרדס חנה”.

“עוד מגיל צעיר מאוד תומר הוכיח שהוא לא מפחד ממאמץ ועבודה קשה, הוא היה מוכן להשקיע במקום שהרבה מבני גילו לא. הוא דאג לא להחסיר מעצמו כלום בכל הקשור לכדורגל, ולכן שההזדמנות דפקה לו בדלת, הוא ידע לקחת אותה. אני חושב ששלושת החודשים האחרונים בעונה האחרונה, קידמו את תומר במיוחד. הוא התאמן עם הבוגרים ושיחק עם הנוער, מה שהביא אותו לכושר גופני טוב. עופר בסון, מאמן השוערים של הקבוצה הבוגרת, וגבע פרידמן מאמן השוערים של קבוצת הנוער, עושים עבודת קודש”.

מה אמרת לו בשיחת הטלפון הראשונה בניכם אחרי הגמר?

“בשיחה הראשונה שלי איתו בצאת השבת, אמרתי לו, תרים את הראש ותהיה גאה על הדרך שעשית, כי הגעת בתור שוער שני. עכשיו אתה חוזר לעבוד קשה, כדי להיות מוכן לעונה הבאה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן