• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
ישיבת מועצת העיר חדרה

תקציב עיריית חדרה לשנת 2024 כ-909 מיליון ₪

מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה לשנת 2024 המהווה גידול כ-69 מיליון ₪ מהתקציב אשתקד | בהתאם למדיניות ראש העיר החינוך יעמוד בראש סדר העדיפויות העירוני ולצדו ייעול השירות לתושב ופיתוח העיר

מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה לשנת 2024 המהווה גידול כ-69 מיליון ₪ מהתקציב אשתקד | בהתאם למדיניות ראש העיר החינוך יעמוד בראש סדר העדיפויות העירוני ולצדו ייעול השירות לתושב ופיתוח העיר

הערב (שלישי 28.05.24) אישרה מועצת העיר חדרה את תקציב העירייה לשנת 2024. תקציב העירייה השוטף עומד על סך של 908,981,300 ₪ ומציג גידול של כ-69 מיליון ₪, כ-8.2% לעומת תקציב אשתקד שנאמד ב-840 מיליון ₪.

את תקציב העירייה הציג בפני מועצת העיר ראש העיר ניר בן חיים והדגיש את האתגרים הכלכליים באישור התקציב בתקופה מורכבת בעקבות המלחמה ועליות מחירים במשק, תוך שמירה על איזון תקציבי רציף ולצד המחויבות לשמור על איכות חיים גבוהה ומתן שירות איכותי לתושבי העיר.

בראש סדר העדיפויות, ממשיך בן חיים להציב את תחום החינוך, המהווה מ-31% מתקציב העירייה, עם עלייה של כ-40 מיליון ₪ לטובת מתן מעטפת הוליסטית של שירותים עירוניים לגיל הרך (לידה עד שש) והקמת מרכז הוליסטי שני, השקעה בהכשרות מקצועיות ופיתוח של צוותי החינוך בעיר, בניית מוסדות חינוך חדשים ושיפוץ מוסדות חינוך ותיקים וקידום תכנית המצוינות העירונית.

עוד בתקציב 2024: ייעול השירות לתושב, הרחבת השירותים הדיגיטליים והשקת אתר עירייה חדש, תכנון והקמת בית קפה באקו פארק, פתיחת בית קפה והצבת משאיות מזון (‘פוד טראק’) בטיילת חוף אולגה והמשך תכנון הטיילת, חיזוק מערך ההתנדבות העירוני וצוותי חוסן בשכונות (משמרי שכונה), קידום הסכם לפיתוח תשתיות תחבורה, קידום תכניות התחדשות עירונית, תכנון אולם ספורט חדש בשכונת הפארק והקמת מעון יום לפעוטות בעלי מוגבלויות. בהמשך השנה צפויים להיפתח הקאנטרי העירוני ובית העולה.

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים: “על אף התקופה המורכבת בצל המלחמה, תקציב העירייה לשנת 2024 הוא תקציב אחראי, שקול ומאוזן ששם את צרכי התושבים ואיכות חייהם במרכז. השקעה בחינוך, בשירותים החברתיים ובקהילה, לצד פיתוח תשתיות חדשות ושמירה על ביטחון העיר עומדת לנגד עיננו כדי למצב את חדרה כעיר מובילה בישראל”. עוד הוסיף: “אני רוצה להודות לכל חברי המועצה שהתכנסו לעשייה משותפת למען תושבי העיר ולמנהלי ועובדי העירייה. תודה לוועדת הכספים, לגזברית העירייה נעמי שוחט ולעובדות אגף הכספים על מקצועיות ואחריות בניהול תקציב העיר.”

יו”ר ועדת הכספים, גבריאל סרוסי: “אני מודה לאגף הכספים על עבודתם המאומצת והמקצועית ולמנכ”לית העירייה זיוה הימברג. זאת השנה העשירית שיש לי הזכות לנהל את ועדת הכספים העירונית באופן יעיל ובשיתוף פעולה מלא ופורה עם ראש העיר ניר בן חיים למען תושבי חדרה.”

גזברית העירייה, נעמי שוחט: “למרות השנה המאתגרת בעקבות המלחמה, דחיית הבחירות לרשויות המקומיות וחתימה על הסכמי שכר חדשים לעובדי המגדר הציבור, הצלחנו להציג תקציב מאוזן ואחראי המייצג את מדיניות ראש העיר תוך דגש על השירות לתושב, התייעלות ושמירה על חדרה כעיר איתנה. אני מודה למנהלת מחלקת תקציבים מורן מנור שערכה את התקציב ולכלל עובדות האגף”.

 עיקרי התקציב

חינוך

בראש סדר העדיפויות עומד, כבכל שנה, תחום החינוך המהווה למעלה משליש מהתקציב העירוני. תקציב החינוך לשנת 2024 עומד על כ-281 מיליון ש”ח, עליה של כ-40 מיליון ₪ לעומת התקציב אשתקד. תקציב זה נוסף לתקציבי הפיתוח העומדים על עשרות מיליוני שקלים לטובת בינוי ושדרוג מוסדות חינוך.

התקציב לגיל הרך (גילאי לידה עד 6), תחום אותו מקדמת העירייה ביתר שאת מתוך הבנה כי מדובר על הגיל המשמעותי ביותר בהתפתחות של הילד, עומד על 100 מיליון ₪. אלה יוקדשו לתכנון ופיתוח מרכז הוליסטי חדש בשכונת הפארק והרחבת הפעילות של המרכז ההוליסטי במרכז העיר, השקעה בהכשרות מקצועיות ולימודים אקדמאים לתומכות החינוך (סייעות) ולמטפלות במעונות היום, הדרכות לצוותים, פעילויות להורים וילדים, יוזמות חינוכיות בגני הילדים, תחזוקה של טיפות חלב ועוד. בשנה החולפת (2023) הקימה העירייה את המחלקה לחינוך לגילאי לידה עד 3 באגף החינוך ולאחרונה חנכה יחידה התפתחותית חדשה המוכרת ע”י משרד הבריאות.

התקציב לחינוך יסודי ועל יסודי עומד על 98 מיליון ₪ וכולל בין היתר השקעה בתכנית מצוינות עירונית, השקעה בצוותי החינוך באמצעות תכניות ייחודיות דוגמת קהילות מחנכות ותכנית הסבת אקדמאים להוראה וטיפוח יוזמות, פיתוח ייחודיות פדגוגית של בתי הספר היסודיים, יוזמות חינוכיות ותוכנית הגפן, תכנית קרב, תכנית “שישי ערכי”, סודקות את תקרת הזכוכית לקידום מגדרי במקצועות המדעים והטכנולוגיה, שגרירים צעירים, תכנית היל”ה לקידום נוער ועוד. כמו כן, החלה בניית שלב ב’ של קריית חינוך ע”ש יצחק נבון במערב העיר, תכנון כתות חדשות בתיכון חדש בית אליעזר ותושלם בנייתו של בית ספר יסודי חדש בשכונת הפארק.

במסגרת חיזוק החינוך הבלתי פורמלי והרצף החינוכי ופיתוח וחיזוק הקהילה, תקציב עמותת פנאי העיר ומתנ”ס גבעת אולגה לשנה זו עומד על כ-16 מיליון ₪, המיועדים לפעילויות לנוער וצעירים, תמיכה בתנועות וארגוני הנוער, פעילות קהילתית והפעלת המרכזים האזוריים, צהרונים וקייטנות עירונית, גרעין הנח”ל ומתנדבי שנת שירות, הכנה לצה”ל, סטודנטים ועוד.

ייעול השירות לתושב והשקת אתר עירייה חדש

תקציב האגף שירות לתושב לשנת 2024 עומד על כ-4 מיליון ₪, זאת בנוסף להשקעה של העירייה באגפים נוספים המספקים שירות לתושב ובשדרוג תשתיות התקשורת וטכנולוגית המידע. האגף הוקם לפני כשנה וחצי, ובאמתחתו פועלים המוקד העירוני, מחלקת פניות ציבור וחופש המידע ופועל לייעל את טיב ואיכות השירות לתושב. בשנת זו תתמקד פעילות האגף בהרחבת השירותים הדיגיטליים והנגשתם באופן מקוון, כשהמשמעותי בהם הוא השקת אתר עירייה חדש שיאפשר לתושב למצוא את כל המידע הרלוונטי ולקבל את כל השירותים החשובים בקליק. 

טיפוח חזות פני העיר

תקציב אגף שפ”ע עומד בשנת 2024 על סך 128 ש”ח, ומציג עלייה של 16 מיליון ₪. עיקר התוספת מיועדת לתגבור מערך הניקיון ופינוי האשפה ומערך הגינון. התקציב כולל פעולות לטיפוח וחידוש המרחב הציבורי ותשתיות עירוניות קיימות לרבות ניקוז, כבישים ומדרכות. פעילות האגף כוללת ניקיון העיר ופינוי אשפה וגזם; חידוש, שדרוג ואחזקה שוטפת של פארקים, גנים ציבוריים ומתחמי פנאי; הדברה וטיפול ביתושים ומזיקים; נטיעות עצים ופרחים; השירות הווטרינרי; שילוט ועוד.

פיתוח העיר, תשתיות ופרויקטים

תקציב אגף ההנדסה עומד על סך כ-23 מיליון, ויצטרף למאות מיליונים שיושקעו בפרויקטים חדשים במסגרת תקציב הפיתוח העירוני, בין היתר קידום הסכם המאיץ לפיתוח תשתיות תחבורה ואישור תכנית הנת”צים ברחבי העיר, קידום תכניות התחדשות עירונית, הרחבת גשר צה”ל בכניסה המזרחית לעיר, טיפול במצוק חנקין, סלילת כביש גישה לתחנת רכבת מזרח ותכנון וביצוע רחובות רבים ברחבי העיר לרבות ביצוע הסדרי נגישות במרחב הציבורי.

כמו כן, יימשך פיתוח טיילת חוף אולגה והסדרת החוף הנפרד ותחל בנייתו של בית קפה באקו פארק. בשנה זו צפוי להיחנך הקאנטרי העירוני ובית העולה החדש.

תקציב אגף אתו”ס לשנת 2024 עומד על כ-23 מיליון ₪. פעילות האגף כוללת את תחומי התרבות, ספורט, רשת הספריות העירונית, החינוך המוזיקלי בקונסרבטוריון העירוני, אירועים ותרבות תורנית. בחודשים הקרובים צפויה להסתיים בנייתם של מרכז טניס ופאדל ומגרש שחב”ק בשכונת הפארק, ויחל תכנון לבניית אולם ספורט חדש, כל אלה יהפכו יחד לקומפלקס ספורט שלם שישרת את תושבי העיר.  

ביטחון ומוכנות לשעת חירום

תקציב אגף האכיפה והביטחון עומד בשנת 2024 על כ-20 מיליון ₪. בהתאם לצרכים שעולים ובעקבות המלחמה שהחלה באוקטובר 2023, ייבנה מרכז הפעלה חדש לשעת חירום, תמשיך תחזוקת המקלטים הציבורים והמקלטים המשותפים ויחל פיילוט פתיחת מקלטים מרחוק. בנוסף, תמשיך העירייה בתכנית לרישות העיר ופריסת מצלמות אבטחה חכמות ואמצעים טכנולוגים למען שמירה על הביטחון ועל הסדר הציבורי.

כזכור, עם פרוץ המלחמה נקטה עיריית חדרה בשלל צעדים על מנת לספק מעטפת ביטחון לתושבים, בין היתר הציבה מחסומים בכניסות לעיר, הקימה משמרי שכונות וכיתות כוננות בשיתוף המשטרה, תגברה את האבטחה סמוך למוסדות חינוך, קיימה אימונים של יחידת סע”ר (יחידת החילוץ העירונית), הגבירה את המוכנות לחירום וכן טיפלה באחזקת המקלטים הציבורים וסייעה בתחזוקת המקלטים הפרטיים.

שירותים חברתיים

תקציב אגף הרווחה והשירותים החברתיים יעמוד השנה על כ-153 מיליון ₪, גידול של כ-11 מיליון ₪ מהשנה החולפת. התוספת שקיבל האגף נועדה כדי להגביר את התמיכה והסיוע לקשישים, לאנשים עם מוגבלויות ולנוער במצבי סיכון, וכן לחיזוק מערך ההתנדבות העירוני וצוותי חוסן בשכונות (משמרי שכונה).

בשנת 2024 תחל בנייתו של מעון יום שיקומי חדש, שיהווה מסגרת לפעוטות עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם בגילאי חצי שנה עד 3 וכן ישופץ מרכז יום רב תחומי לנוער בקצה הרצף “מיתר נירים”.

פעילות האגף כוללת הפעלה ופיתוח שירותים קהילתיים לטובת אוכלוסיות ייעודיות: שירותים לילדים ונוער במצבי סיכון, הפעלת מרכזי יום לקשיש וכיתות ותיקים, סיוע ותמיכה לשורדי שואה ולקשישים, שירותים לאנשים עם מוגבלויות, הפעלת מועדוניות, שירות יעוץ לאזרח (ש.י.ל), שירותים קהילתיים וצח”שים (צוותי חוסן שכונתי), שירותי שיקום, טיפול בהתמכרויות ובדרי רחוב, שירותים לעולים ועוד. כמו כן, מפעיל האגף את המרכז לשלום המשפחה, מרכז למשפחות לילדים עם מוגבלויות, מרכז הורים וילדים ואת התחנה לטיפול זוגי ומשפחתי, המעניקה תמיכה גם לאנשי ונשות מילואים ולבני משפחותיהם, ואת תחום ההתנדבות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן