נציגים מבית הספר החקלאי בפרדס חנה, לקחו חלק בתכנית לפיתוח מקצועי למורים בנושא הוראה בין תחומית; ביה”ס מקיים זו השנה הרביעית תכנית פדגוגיה רב תחומית
השבוע התקיים מפגש סיום חגיגי בבית עלמא בתל אביב של תכנית ייחודית לפיתוח מקצועי למורים בנושא הוראה בין תחומית.
בתכנית הייחודית לקחו חלק נציגים מתשעה בתי ספר ברחבי הארץ בהם נציגים מחטיבת הביניים של בית הספר אורט חקלאי בפרדס חנה-כרכור. הנציגים גיבשו יחדיו תפיסה שיטתית ומעמיקה של מהות הבינתחומיות בהוראה והדרכים ליישומה. בנוסף פיתחו הנציגים בעצמם יחידות הוראה בינתחומיות כקהילה.
נמסר, כי בביה”ס אורט חקלאי מתקיימת זו השנה הרביעית ברציפות תכנית פדגוגיה רב תחומית בשלב חטיבת הביניים במקצועות ההומניסטיקה.
לפני כשנתיים אף זכתה התכנית לתעודת הוקרה מהאגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך על “פיתוח תכנית לימודים ייחודית ורב תחומית, הממציאה מחדש את האופן בו מובנה הידע אצל תלמידים בחטיבת הביניים. על לקיחת אחריות, שינוי מקומו של המורה ועבודת צוות מקיפה ומעמיקה”.
את בית הספר אורט חקלאי ייצגו בתהליך הפיתוח ענת עינת, המשמשת כרכזת לימודי הפדגוגיה הרב תחומית בחטיבת הביניים, וכן המורים ענאן פרו וזיו מוזר.
את התכנית היחודית הובילו החוקרים פרופ’ חנן אלכסנדר וד”ר נורית נוביס דויטש מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה וכן בשיתוף תכנית בארי במכון הרטמן.
מנהל חטיבת הביניים, ליאור אוזמן, מסר: “זוהי גאווה גדולה שמבין בתי ספר רבים ברחבי הארץ נבחר בית הספר שלנו לקחת חלק במחקר של אוניברסיטת חיפה ומכון הרטמן העוסק בדמותה של ההוראה הרב תחומית ותפקידה במערכת החינוך הישראלית”.
“אנו גאים מאוד בצוות החינוכי על הובלת פדגוגיה פורצת דרך ועל ההשתתפות במחקר חשוב זה שמטרתו לבחון כיצד ניתן לעצב וליישם הוראה ולמידה רב תחומית מיטבית במסגרת מקצועות ההומינסטיקה בחטיבות הביניים בישראל”.
*צילום באדיבות מועצת פרדס חנה-כרכור