• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
המחנה המאמין. מפלגה חדשה בחדרה הכוללת את בועז ביטון יו"ר ש"ס, הרב בן ציון נורדמן (יהדות התורה) ועו"ד אלעד בוסקילה (נציג הציונות הדתית הלאומית)

ראשי המחנה המאמין מדברים אחדות: “ביחד אנחנו יכולים להביא הישגים גדולים יותר”

הושבנו בעשרת ימי תשובה את שלושת ראשי רשימת 'המחנה המאמין' לשמוע מהם כיצד נולדה האחדות בין כל הרשימות ואיך הציבור הגיב. 

הושבנו בעשרת ימי תשובה את שלושת ראשי רשימת ‘המחנה המאמין’ לשמוע מהם כיצד נולדה האחדות בין כל הרשימות ואיך הציבור הגיב.

 

בשבוע שעבר התבשרו תושבי חדרה על מפץ פוליטי בקרב הציבור החרדי, הדתי והמסורתי בעיר. רשימת ‘המחנה המאמין’ שהוקמה לקראת הבחירות למועצת העיר כוללת את ש”ס בראשות בועז ביטון שיעמוד בראש הרשימה. יהדות התורה בראשות הרב בן ציון נורדמן את נציג הציבור הדתי לאומי אליהו בוסקילה. אל התנועות הפוליטיות הצטרפו שתי תנועות אה-פוליטיות: תנועת חב”ד וקהילת עולי צרפת. בהמשך צפויות להצטרף גם קהילת יוצאי קווקז ועוצמה יהודית.

“הכל החל לפני מס’ שבועות”, מספר יו”ר הרשימה בועז ביטון. “כאשר, יחד עם ידידי אליהו בוסקילה דנו באפשרות של ריצה משותפת. עשינו בדיקות מעמיקות ובחנו את השטח. הבנו שהציבור משתוקק לאחדות. ברגע שהבנו שהולכים על רשימה מאוחדת, צירפתי את ידידי וחברי הרב בן ציון נורדמן. גם הוא בדק את הדברים לעומק. לא רק שהחלטנו על ריצה משותפת בבחירות, אלא על הקמת בית פוליטי חדש. בית לכל הציבור המאמין בחדרה. עוד לפני שיצאנו לדרך והכרזנו על הבשורה, הצטרפו לאחדות גם תנועת חב”ד וקהילת עולי צרפת שנציגם עו”ד שלמה לוי. גם הוא כמובן מועמד  ברשימה המאוחדת”.

איך היו התגובות ברחוב בכלל ובבתי הכנסת בפרט? 

“מהרגע שהודענו שהולכים על אחדות השיחה בקרב הציבור המאמין בעיר השתנה”, מוסיף הרב בן ציון נורדמן. “למעשה יצאנו בהכרזה, שכל מי שמאמין בה’ ובתורתו ומאמין בעשיה של כל אחד מאיתנו, שייך למחנה המאמין. אני מקבל הודעות ושיחות מתושבים בעיר, חלקם חילונים מסורתיים. כאלה שבעבר הצביעו למפלגות חילוניות, שהבטיחו לי שהפעם, בגלל האחדות, בכוונתם להצביע לנו”.

הרב נורדמן מוסיף ומדגיש: “לא עשינו בלוק טכני של כמה מפלגות. זו  סיעה אחת מגובשת ומאוחדת שתדאג לכל צורכי הציבור בעיר. כל המועמדים ברשימה מגיעים עם רזומה עשיר של עשיה לטובת הציבור. שילוב הידיים והאחדות של כולנו היא מכפלת כוח עבור הציבור”.

אליהו בוסקילה, נציג הציבור הדתי לאומי מוסיף, כי “אחדות השורות היא בשורה גם לנציגים וגם לציבור. בסופו של דבר כולנו פועלים לטובת צרכי הציבור המסורתי, הדתי והחרדי בעיר כעשרים שנה. הבנו שביחד אנחנו יכולים להביא הישגים גדולים יותר. רשימת ‘המחנה המאמין’ היא המרענן הרשמי של הבחירות בעיר. אני נרגש לקראת מערכת הבחירות הזו ומאמין שנהיה הסיעה הגדולה במועצת העיר”.

באלה נושאים בכוונתכם לפעול בקדנציה הבאה?

בועז ביטון: “העשייה בעיר לא פוסקת לרגע. מי שיעבור על רשימת ההישגים רק בקדנציה האחרונה יגלה עשייה ללא הפסקה. החל מהדאגה למוסדות חינוך, לתרבות, לרווחה, לתחבורה, לארנונה, לרישוי עסקים. דרך הקצאות ותמיכות למוסדות חינוך ולבתי כנסת, למדרשיות ושיעורי תורה. בכל נושא הטבענו חותם. בקדנציה הבאה נשאיר חותם גדול יותר עם עשייה גדולה עוד יותר”.

הרב נורדמן: “בקדנציה הבאה הציבור התורני והמסורתי בעיר יקבל את כל מה שמגיע לו בזכות ולא בחסד. לירון עמר, נציג יהדות התורה במועצת העיר, מנוסה היטב בעשייה הציבורית. מאחוריו רזומה עשיר של פעילות ציבורית מחוץ לכותלי מועצת העיר. את הניסיון הזה הוא מביא איתו אל שולחן מועצת העיר. כמי שבא מתחום החינוך ובהכירי את לירון שגם הוא בקיא היטב בשדה החינוך, נדאג בראש ובראשונה לנושא החינוך בעיר. החל מגני הילדים, דרך בתי הספר ותלמודי התורה ועד לישיבות הקטנות והגדולות. החינוך היה ונשאר בראש מעיינינו”.

אליהו בוסקילה: “כמי שפעל להקמת הגרעין התורני בשכונת אולגה ולאחר מכן לפתיחת ישיבת ההסדר באולגה, אמשיך לפעול לחיזוק הקהילות הדתיות ברחבי העיר בכל תחומי העשייה. חינוך, שיפור פני העיר, תרבות, רווחה, דת ויהדות, חברה וקהילה. דגש נוסף בו פעלתי במשך שנים הוא הסיוע והעזרה למשפחות נזקקות בחלוקת קמחא דפסחא ובערבי חגים ושבתות. אנחנו נמדדים לפי היחס שאנחנו מעניקים לחלשים ולנזקקים”.

עד כמה הופתעתם מהתגובות ברחוב. בכל זאת, עד היום מעולם לא התחברו יחד כל-כך הרבה גורמים? 

בועז ביטון: “למען האמת קצת חששתי בהתחלה. חששתי איך יקבלו את כל אחד מאיתנו בקרב הציבורים האחרים. מהר מאד החשש הזה נעלם אחרי שראיתי איזו תמיכה אדירה כל אחד מאיתנו מקבל. גם בקרב הציבורים שעד היום לא הצביעו לש”ס. זו בשורה אדירה שמוכיחה את עצמה בכל יום מחדש”.

הרב נורדמן: “אני כבר 20 שנה במערכות ציבוריות בעיר חדרה. מעולם לא קיבלתי כמות תגובות כל-כך גדולה כמו אחרי שבשורת האחדות פורסמה לציבור. אני שומע את זה מרבנים, מאברכים, מהורים לתלמידים ומעמך בית ישראל שאני פוגש ברחובה של עיר. אין ספק שהאחדות בינינו היא כשלעצמה מהווה סיפור הצלחה”.

אליהו בוסקילה: “כמי שמייצג את הציבור הדתי לאומי אני יכול לומר שהאחדות רק מיטיבה עם כולנו. מהרגע שבישרנו על הקמת רשימת ‘המחנה המאמין’, החלו לפנות אלינו קהילות נוספות. קהילות המבקשות לתמוך ברשימה המאוחדת. התגובות הספונטניות של הציבור הן ההוכחה הטובה ביותר להצלחת מיזם האחדות”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן