• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
ילדי מועדון הספורט פרדס חנה

מצעד האלופים: קבוצת הילדים של מועדון הספורט פרדס חנה כרכור

אחרי זכייתם באליפות מחוז מפרץ, משה יזדי מאמן קבוצת הילדים של מועדון הספורט פרדס חנה כרכור, בראיון שמסכם עונה בחיוך מקצה לקצה

אחרי זכייתם באליפות מחוז מפרץ, משה יזדי מאמן קבוצת הילדים של מועדון הספורט פרדס חנה כרכור, בראיון שמסכם עונה בחיוך מקצה לקצה

משה יזדי הוא, אולי, האדם המזוהה יותר מכולם עם מועדון הספורט של פרדס חנה כרכור. מי שמלווה את מועדון הכדורגל כמנהל מקצועי ומאמן של קבוצת הילדים כבר שנים, רשם לעצמו הישג נוסף אחרי שקבוצתו, ילדים ב’, זכתה במקום הראשון באליפות מחוז מפרץ. אם לא די באליפות המתוקה, אין כמו לזכות במקום הראשון בסטייל: קבוצת הילדים, שנתון 2009 , סיימה את העונה עם לא פחות מ-23 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת.
במילים אחרות: עונה שלמה ללא הפסד. בראיון מיוחד למדור הספורט של העיר News מדבר משה יזדי על חזון, אמונה בדרך וגם הישגים שרושם המועדון הקטן שעושה הישגים גדולים.

לפני הכל ברכות על הזכייה במקום הראשון באליפות מחוז מפרץ. איך זה מרגיש?

“וואו, ההרגשה היא בעיקר של סיפוק וכמובן אושר עבור הילדים, עבור פרדס חנה – כרכור. לזכות בתואר זה תמיד כיף. נכון שבשנתונים האלה אין טבלאות למרות שבאתר וולה ישנן טבלאות מסודרות ומעקב שלא נופל מהטבלאות באתר ההתאחדות עם הקבוצות הבוגרות יותר. הישג בסופו של דבר הוא הישג וזה כיף גדול”.

הישג לא פחות מרשים היא העובדה שמדובר בעונה שלמה ללא הפסד. ניתן לומר ששברתם שיא?

“אהיה כנה ואומר שאני לא בטוח ששברנו שיא. יש מצב גדול שכן, אבל אני בכל אופן לא בדקתי את זה. בין אם כן ובין אם לא, אני חושב שמדובר בהישג גדול ולא מבוטל. לשחק עונה שלמה כדורגל מבלי להפסיד פעם אחת, זה מרשים מאוד – גם כאשר מדובר בקבוצת ילדים. אני מודה שלקראת סוף העונה כבר שאפנו לסיים את העונה עם 24 ניצחונות מתוך 24 משחקים, אבל הייתה לנו תוצאת תיקו אחת מול כפר קרע 2:2 בחוץ וזה גם בסדר גמור. הילדים שיחקו במטרה לנצח ולא הלך. חשוב לי לציין את מלך השערים של הקבוצה, יאיר חודדני, שהבקיע 31 שערים לאורך העונה. כמובן, שהוא יחד עם כל אחד משחקני הסגל, שותפים להישגים. מגיל צעיר אנו מלמדים את שחקני הסגל, שכדורגל הוא משחק קבוצתי עם ראיית משחק רחבה. לכן, כל אחד ואחד מהשחקנים שותף באופן מלא להישג. אני מאוד גאה בהם על ההישג הזה”.

איך אתה מסכם את העונה שלכם, מעבר להישג האחרון?

“הייתה לנו עונה טובה. מעבר לזה ששיחקנו כדורגל טוב ונכון, אני חושב שאנחנו הקבוצה היחידה בארץ ששיתפה ברוב המשחקים 27-26 שחקנים מתוך 28 שחקנים שיש בסגל. בקבוצות ילדים לא קיימת הגבלה של חילופים – מה שמאפשר לי כמאמן לשתף שחקנים ולתת הזדמנות. כולם רוצים להוכיח את עצמם וזה מצב מצוין שיוצר דרבון בקבוצה. נכון, לא בכל המשחקים שיתפתי את כולם, אבל ברוב המוחלט של המשחקים כן. לאורך העונה השתתפנו בטורניר כדורגל באילת, בו הגענו עד הגמר והפסדנו וגם שם שיתפתי את רוב השחקנים. אני רואה גם בזה הישג. לי חשובה יותר הדרך מאשר הניצחון עצמו. על זה אנחנו עובדים קשה באימונים, הטמעת ערכי משחק קבוצתי וטכניקות משחק משולבות בין כל האגפים“.

עד כמה מורכב לאמן קבוצת ילדים, שמצד אחד הניצחון הוא מה שמניע אותם, מנגד ניצחון בגיל זה לטווח ארוך לא משמעותי – כיוון שהחשוב הוא לבסס בהם ערכי משחק וטכניקות?

“לאמן קבוצת ילדים זה לא פשוט אני חושב שאני לא מגלה פה משהו חדש. כל בן אדם הוא עולם ומלואו. כאשר מדובר בילדים, אז זה מצריך לעיתים אפילו יותר התעסקות, הכלה ועומק. ילדים מגיעים עם בעיות מבית ספר, בעיות מבית ופן החברתי. אלה דברים שמן הסתם משפיעים על הילד והיכולת שלו במגרש. חובתי כמאמן לתת לזה מקום, להכיל ובאותה מידה להגיע להבנה מוקדמת עם השחקן על מנת למנוע כמה שיותר חיכוכים בהמשך. כולנו לוקחים במלוא הרצינות את הקבוצה ומי שלא, לא יהיה חלק ממנה. השחקנים שלי יודעים שמגיעים לאימונים כדי לעבוד. אני מגלה אפס הכלה לזלזול מכל סוג שהוא – בוודאי בקבוצה גדולה כמו שיש לי המונה 28 שחקנים. אני מאמין במשמעת, בעבודה קשה על שליטה בכדור וחשיבה קבוצתית. השחקנים שלי מחויבים לקבוצה, וזו הסיבה לתוצאות ולהישגים”.

מה התוכניות לעונה הבאה?

“התוכנית העיקרית לשנה הבאה היא צמצום הסגל הקיים ורישום לליגה בכירה יותר. יש שחקנים מאוד מוכשרים. בהם, למשל, שני שחקני נבחרת שעברו את שלבי המבחן הראשונים. האחד יהודה לבקוב והשני איתמר ריימונד”.

כמאמן, יש לך אפשרות לזהות כישרונות מגיל כזה או שמדובר בשלב מוקדם?

“אני בהחלט חושב שיש לי עין טובה לזהות שחקנים מגיל מאוד צעיר. אולם, החוכמה הגדולה היא לדעת לשבץ אותם בתפקידים המתאימים לאופי המשחק שלהם וכמובן לצרכי הקבוצה. יש לי כמה שחקנים שלפני שהגעתי לאמן את הקבוצה שיחקו בעמדות מסוימות שלא התאימו להם ואחרי ששיניתי להם תפקיד הם החלו לפרוח.
צריך לזכור, ההליך להפיכת ילד לכדורגלן מקצועי כשהוא מגיע לגיל 18 ,היא ארוכה.

האם מועדון הכדורגל של פרדס חנה – כרכור, שבפועל הוא מועדון קטן יחסית עם תקציבים מוגבלים, יכול להגיע לקדמת הבמה בעתיד?

“אני סבור ובטוח שלמועדון הספורט פרדס חנה כרכור יש עתיד בקדמת הבמה – בתנאי שתהיה לנו תמיכה כלכלית גבוה יותר. ראש מועצת פרדס חנה – כרכור, הגר פרי יגור, פועלת כדי לשפר את תקציב המועדון והתנאים, אבל זה לא מספיק. המועדון צריך עזרה כלכלית. לצערי בעולם בו אנחנו חיים, הרוב מתחיל ונגמר בכסף.

שלא בטעות דבריי יתפרשו לא נכון: תמיכה תמיד יש. יו”ר המועדון, מאיר מרדכי, שהוא אדם מדהים, עושה הכל כדי להשיב בחיוב לכל בקשה שלנו. ההורים במועדון תומכים ועושים כל שביכולתם כדי לדחוף את המועדון קדימה וגם המועצה תומכת – אבל – כדי להגיע לקדמת הבמה צריך יותר. מבחינת יכולת וחומר שחקנים, אנחנו בהחלט יכולים וצריכים לשאוף קדימה. ככל שתינתן לנו עזרה כספית, שדרוג מתקנים ותנאים טובים יותר, נוכל לשאוף וגם להגיע רחוק יותר”.

>>> כתבות ספורט מקומי נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן