• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
חיסון קורונה-.אילוסטרציה פוטוליה

מגיפת הקורונה: מספר החולים עולה ומספר המתחסנים יורד

עליה מתמדת במספר חולי קורונה ברשויות באזור; על פי תוכנית רמזור זכרון יעקב אדומה; חריש, אור עקיבא, חדרה, פרדס חנה-בנימינה, כתומות; בנימינה-גבעת עדה וקיסריה צהובות; בנימינה גבעת עדה נמצאת בין הראשויות עם תחלואה נמוכה

עליה מתמדת במספר חולי קורונה ברשויות באזור; על פי תוכנית רמזור זכרון יעקב אדומה; חריש, אור עקיבא, חדרה, פרדס חנה-בנימינה, כתומות; בנימינה-גבעת עדה וקיסריה צהובות; בנימינה גבעת עדה נמצאת בין הראשויות עם תחלואה נמוכה

בכל הרשויות באזור חלה עליה בתחלואה. במקביל לעליה בתחלואה חלה ירידה במתחסנים. עקב כך נשקלת האפשרות לפתוח את החיסונים לכל התושבים החל ממחר.

בזכרון יעקב ישנם נכון להיום (רביעי) 229 חולים מאומתים ובימים האחרונים, עקב העליה הגדולה במספר החולים, הפכה זכרון יעקב לאדומה עם ציון 8.1 על פי תוכנית רמזור. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 12%, זאת למרות שיותר ממחצית מתושבי המושבה התחסנו בחיסון ראשון – 51.91% ו-29.37% התחסנו חיסון שני.

העיר חריש נושקת לאדום עם ציון 7.3 ועליה מתמדת במספר החולים בימים האחרונים. אחוז הבדיקות בחריש גבוה ועומד על 11% ו-121 חולים פעילים. 20.14% מתושבי חריש התחסנו בחיסון ראשון ורק 7.65% התחסנו חיסון שני.

אור עקיבא אף היא מתקרבת לאדום עם ציון 7.1 על פי תוכנית רמזור. על פי נתוני משרד הבריאות באור עקיבא יש 146 חולים פעילים ואחוז הבדיקות החיוביות גבוה – 11%. 38.46% מהתושבים התחסנו חיסון ראשון ו-20.89% התחסנו בחיסון שני.

העיר חדרה הפכה לכתומה עם ציון 6.1 בתוכנית רמזור ו – 491 חולים מאומתים. בחדרה על פי נתוני משרד הבריאות אחוז הבדיקות החיוביות הוא 8%. בנוסף 37.33 מתושבי חדרה התחסנו בחיסון ראשון ו-21.77 בחיסון שני.

פרדס חנה-בנימינה כתומה אף היא עם ציון 6.7 בתוכנית רמזור ו-209 חולים פעילים. אחוז הבדיקות החיוביות במושבות עומד על 7%. בפרדס חנה-כרכור התחסנו 38.4% מהתושבים בחיסון ראשון ובחיסון שני 20.47.

במועצת בנימינה-גבעת עדה מצליחים התושבים לשמור על יציבות צהובה עם ציון 5.5 על פי תוכנית רמזור. בבנימינה-גבעת עדה 41 חולים פעילים, 5% אחוז מהבדיקות הן חיוביות נכון להיום. כמו כן 33.21% מהתושבים חוסנו בחיסון ראשון ו-16.80צ בחיסון שני. בנימינה – גבעת עדה נמצאת בין הראשויות עם תחלואה נמוכה.

למרות העליה בתחלואה בקיסריה, שומרת קיסריה על הצהוב, עם ציון 5.6 על פי תוכנית רמזור ו-22 חולים פעילים. נכון להיום 6% מהבדיקות חיוביות. 43.60% מתושבי קיסריה התחסנו בחיסון ראשון ו-25.20% בחיסון שני.

מבית חולים הלל יפה בחדרה, נמסר, כי נכון ל- 3.2.2021 מאושפזים בשלוש מחלקות מאומתים קורונה  60 מטופלים. 15 במצב קל, 15 במצב בינוני ו-30 במצב קשה, שלושה מהם במצב קריטי.

עוד התייחסו בבית החולים לעומס הרב על הצוותים הרפואיים ועל המטופלים. למרות זאת, נמסר, כי ” נכון להיום מראות האמבולנסים הממתינים נמנעו מאיתנו. מספר החולים מטפס, והקושי שמטפס יחד איתו. הגל הזה מביא תחלואה שהיא קשה יותר. באופן קבוע חמישים אחוזים מהמאושפזים מוגדרים קשים, מה שאומר שהצוותים עובדים מעשית במחלקות שהם מחלקות טיפול נמרץ לכל דבר. המורכבות עצומה, האחראיות עצומה והשחיקה מכבידה. אנחנו כמובן עושים הכול בכדי לתת טיפול מיטבי”.

מהמרכז הרפואי הלל יפה ממשיכים לקרוא לציבור שלא להזניח ולהמשיך לשמור על הכללים.

מדו”ח אמ”ן שפורסם הבוקר עולה, כי “התחלואה ממשיכה בהיקפים גבוהים מאוד וייתכן שאף מתחילה עלייה מחודשת
בה. שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה מאוד ולמעשה לא ירד לאורך כל תקופת הסגר. גם העומס על בתי החולים גבוה, וזאת על אף שישנה ירידה מסוימת במספר החולים הקשים ביממות האחרונות (כ-100,1 ,עמוד 3 .(מקדם ההדבקה בישראל עולה
בעקביות בימים האחרונים ומתקרב שוב ל-1) רף המשקף מצב שבו כל חולה מדביק אדם אחד, ובכך היקפי התחלואה נשמרים גבוהים; חצייתו תעיד על התפשטות נוספת של המגפה)”.

מנגד עולה מהדו”ח סיבה לאופטימיות זהירה עקב ירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב מבוגרים בני 60 פלוס, ככל הנראה בהשפעת מבצע החיסונים. במקביל נמסר, כי “בשלב זה, בשל היקף התחלואה הנרחב, שינוי תמהיל החולים אינו מביא לבלימה בתחלואה הקשה”.

הדו”ח אף התייחס למוטציה הבריטית. בדו”ח צויין, כי “תפוצתו הנרחבת בישראל ומאפייניו המסתמנים תורמים כנראה להגדלת מקדם ההדבקה. לאור זאת, נדרשת הקפדה יתרה על כללי הריחוק ובפרט על עטיית מסכות תקניות – בעדיפות רפואיות, תוך תשומת לב להגנה גם על אוכלוסיית הילדים.

בנוסף זוהו עד כה בישראל מעל 80 מקרים של חולים במוטציה הדרום אפריקאית, מתוכן מקרים שאותרו באקראי בקהילה.

עוד נמסר בדו”ח, כי עד שתתברר מידת הסיכון הנשקפת מהמוטציות, יש לנקוט צעדי מנע חריפים על מנת למנוע את התפשטותם. בין השאר להאיץ את מבצע החיסון ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר. במקביל למנוע הכנסת המוטציות בעיקר דרך נתב”ג.

זאת ועוד עולה מהדו”ח, כי נותרו למעלה מ-%15 מהאוכלוסיה המבוגרת – בני 60 ומעלה, שטרם חוסנו בחיסון ראשון או החלימו מהמחלה: “נותרו פערים גדולים יותר באחוזי ההתחסנות בגילאי 60-69. גם לאחר חיסון בני ה-60 ומעלה יוותר סיכון לא זניח לתחלואה קשה באוכלוסיה, עד להתחסנות רחבת היקף גם בקרב קבוצות הגיל של 40-59.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן