תלמידים משכבת שכבת ד’ בבית הספר תל”י אלונה, המשתתפים בתוכנית “בשביל נחל התנינים”, החליפו מדריכי טיולים מקצועיים והדריכו מאות
אין זה סוד, כי בית הספר “תל”י אלונה” שם דגש מהותי על לימודי סביבה וטבע. לימודים המעודדים פעילות חוץ כיתתית, אקטיבית ומשמעותית. כך, למשל, תלמידי שכבת ד’ משתתפים בתוכנית “בשביל נחל התנינים”. את התוכנית מובילים ד”ר אדיב גל ומחנכות כיתות ד’ קרן סלונים ולילך אבטליון. מדי שבוע יוצאים התלמידים לומדים וחוקרים הילדים את הנחל ואפיקיו, משמעותו האקולוגית, החי והצומח סביבו. כמדי שנה יוצאים כלל תלמידי בית הספר לטיול אביב לאורך נחל התנינים.
השנה, בניגוד לשנים קודמות, כך מספרת מנהלת בית הספר מילי מקוב, את הטיול השנתי לכל תלמידי בית הספר, הדריכו תלמידי כיתה ד’. התלמידים, שהחליפו את מדריכי הטיולים המקצועיים, הקימו חמש תחנות הדרכה. כל תחנה כללה את האביזרים המתאימים.
נושאי ההדרכה כללו את בעלי החיים והצומח בסביבת נחל תנינים ותוואי הנחל. יחסי גומלין ואקטיביזם סביבתי – מה אנו יכולים לעשות למען הנחל?
במשך ארבע שעות הובילו הילדים והילדות את כל שכבות בית הספר. כל משתתפות ומשתתפי הטיול בילו ופעלו לאורך גדות הנחל. מדי פעם נהנו לטבול את הרגליים במים הקרירים.
בכל נקודת עצירה התקיימה הדרכה ייעודית והפעלה חוויתית. תלמידי ביה”ס שיחקו, פתרו חידות וכתבי סתרים. בנוסף, יצרו את תוואי הנחל מחומרים טבעיים, הכינו מתנות לנחל. בנוסף, למדו על השפעת האדם על המעגלים הקרובים והרחוקים לנחל.
- צילום באדיבות תל”י אלונה
1תגובה