שירות חדש במרכז הרפואי הלל יפה מסייע ללא תשלום למטופלים הנתקלים בקשיים מול קופות החולים בהשגת טופס 17 לטיפולים רפואיים. השירות כולל ייעוץ מקצועי ומשפטי לכל מבוטחי הקופות.
קבלת טופס 17 מקופות החולים הפכה בשנים האחרונות לתהליך מורכב עבור מטופלים רבים. במקרים רבים, סירובים ועיכובים מצד הקופות גורמים להמתנה ממושכת. כתוצאה מכך, לפגיעה בזכאותם לקבלת טיפול רפואי קרוב לבית. המרכז הרפואי הלל יפה הודיע על השקת שירות חדש שמטרתו לסייע למטופלים בהשגת התחייבות כספית (טופס 17) מקופות החולים. השירות ניתן ללא תשלום וכולל ייעוץ משפטי ומקצועי.
פרופ' מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, הרחיב לעיתון העיר News. "אנו נתקלים במטופלים שמתקשים לקבל טופס 17 מסיבות שונות. בעיקר, מאז כניסת חוק ההסדרים החדש לתוקף בינואר 2024. החוק יצר קשיים משמעותיים בקבלת טיפול קרוב לבית. לכן, הקמנו מוקד ייעודי בסיוע חטיבת בתי החולים הממשלתיים, המסייע למטופלים לממש את זכויותיהם ולקבל את הטיפול הדרוש במהירות וביעילות."
צוות המוקד בוחן את זכאות המטופלים לשירותים הרפואיים בהלל יפה. במקרים בהם נמצא כי ישנה זכאות, נציגי המוקד פונים ישירות לקופות החולים. הם פועלים להשגת טופס 17. מטרת השירות היא להפחית את הבירוקרטיה ולמנוע עיכובים מיותרים בקבלת טיפול רפואי.
עו"ד שני חסון, מנהלת המוקד, מוסיפה: "חשוב לנו שהמטופלים יממשו את זכויותיהם על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. אנו בודקים האם סירוב הקופה מוצדק מבחינה משפטית. במקרים בהם נמצא כי הסירוב אינו מוצדק, אנו פועלים בשמו של המטופל מול הקופה ומשרד הבריאות. זאת, כדי להבטיח את קבלת טופס 17."
המוקד זמין לפניות המטופלים באמצעות דוא"ל [email protected] או בטלפון 8371*. מידע נוסף, כולל רשימת המסמכים הדרושים, ניתן למצוא באתר המרכז הרפואי הלל יפה: https://hymc.org.il/.