גם ותיקי שוטרי חדרה נדהמו לגלות, שנהג חדש, צעיר בן 19, לא הוריד את הרגל מדוושת הגז ברחובות חדרה – במהירות הגבוהה פי שלוש מהמותר.
משטרת ישראל ממשיכה בפעילותה היזומה נגד עברייני התנועה אשר מסכנים את עצמם, את הנוסעים עימם ואת שאר משתמשי הדרך. בתוך כך, במוצאי שבת, זוהה תושב ג’סר א זרקא בן 19.5 כשהוא נוהג במהירות של 147 קמ”ש בתוך העיר חדרה, בזמן שהוא עדיין מוגדר כנהג חדש. איתו ברכב היו ארבעה נוסעים נוספים, שאף אחד מהם לא מוגדר כמלווה חוקי כמוגדר בחוק. הנהג, כאמור, נעצר במקום, רכבו הוחרם ורישיונו נשלל מנהלתית. בתום חקירתו ביחידת הבוחנים של מרחב מנשה הנהג נכלא וכנגדו הוגש כתב אישום בבימ”ש תעבורה בחדרה בגין המיוחס לו.
על-פי הרלב”ד, הסיכוי למעורבות בתאונה עולה עם העלייה במהירות (כאשר כל שאר התנאים שווים). – זאת מכיוון שבמהירויות גבוהות היכולת האנושית לקלוט, להבין ולהגיב בזמן אמת לאירועים לא צפויים. ברגעים קריטיים הקשב של הנהג עשוי להיות מופנה למטלות אחרות, כדוגמת דיבור בטלפון הסלולרי, או החלפת תחנה ברדיו. המרחק שעובר כלי הרכב מרגע שעיני הנהג קולטות את המידע על האירוע ועד שהוא לוחץ על דוושת הבלם נקרא “מרחק התגובה”, והוא תלוי בכמה גורמים, כדוגמת גיל הנהג, רמת הקשב והריכוז שלו ברגע נתון, מיומנויות השליטה ברכב ועוד. גם לאחר שהנהג זיהה את הסכנה ולחץ על דוושת הבלם, המרחק שעובר הרכב מרגע הלחיצה עד דוושת הבלם ועד לעצירתו המוחלטת גדל ביחס לריבוע המהירות (v2). מאחר שמרחק התגובה ומרחק הבלימה מושפעים ממהירות, הרי שמרחק העצירה יגדל מאוד כתוצאה ממהירות גבוהה.